Странице

понедељак, 16. април 2018.

Bubina torta puslica



Još jedan biser od recepta davno prepisan iz kolekcije moje koleginice Bube, koja je pre svega izuzetno dobar profesor klavira. Buba mi je pre tridesetak godina otkrila Žerbo tortu, Posnu reformu, Tortu sa pečenim lešnicima i grilijažom, Kakao kolač, a još je puno neisprobanih koje čekaju svojih pet minuta. Bubina puslica se razlikuje od svih koje sam do sada jela i videla, jer su kore sa orasima, na fil se slažu male puslice, a krem je sa pečenim lešnicima i kafom...

Ko nije raspoložen da pravi domaće puslice može da kupi već gotove. U vreme kada sam tortu prvi put pravila kupovnih nije bilo, pa mi se priprema poprilično otegla dok sam prvo ispekla puslice, a onda nastavila sa pojedinačnim pečenjem kora i kuvanjem fila na pari.


Torta je imala premijeru pre 22 godine za naše crkveno venčanje. Naime, Zoki i ja smo se opsetili da se devet godina posle sklapanja građanskog braka venčamo u crkvi! Venčao nas je tadašnji paroh u Vinči, naš (sada počivši) prijatelj Dimšo, a na venčanju su bili samo kumovi, naši roditelji, Zokijev brat i moja sestra. Posle venčanja svi su, zajedno sa popom i popadijom sa kojima smo se inače družili, došli u našu kuću na ručak. Kompletno posluženje sam ja spremila, pošto sam već bila domaćica sa skoro decenijom iskustva. Posle bogatog ručka gosti su se sladili Žerbo tortom i ovom Puslicom. Obe torte su pokupile mnoštvo pohvala, čak je i popadija, koja je bila vrsna kuvarica i pravila božanstvene torte i kolače, morala da prizna da su savršene! A mlada se šepurila samo tako.. E, sad kad sam se lepo ishvalila još da ispišem recept 😊






















Sastojci:
za puslice (60-70 komada):
3 belanceta
prstohvat soli
200 gr šećera
za jednu koru (prave se 3):
3 belanceta
3 kašike šećera
70 gr mlevenih oraha
1 ravna kašika brašna
(ukupno 9 belanaca, 9 kašika šećera, 210 gr oraha i 3 kašike brašna)
fil:
12 žumanaca
12 kašika prah-šećera
1 šolja mleka (240 ml)
1,5 kašika brašna
1 ravna kašika gustina
šoljica crne kafe (po želji)
250 gr putera
150 gr pečenih mlevenih lešnika

Priprema:


  • Napraviti puslice od belanaca, šećera i malo soli - hladna belanca malo posoliti, umutiti u sneg, pa polako dodavati šećer iz nekoliko tura. Sve mutiti dobrih 15 minuta dok, kako ja umem da kažem, mikser bude na granici da pregori. Onda špricem ili kašičicom praviti male puslice na plehu na kome je pek papir. Sušiti ih 45 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C, pa čim se ubaci pleh smanjiti temperaturu na 120°C. Ako vam je pravljenje puslica petljancija, kupite gotove!


  • Za koru umutiti 3 belanceta sa 3 kašike šećera. U umućen sneg lopaticom pažljivo umešati 70 gr mlevenih oraha pomešanih sa ravnom kašikom brašna. Sipati masu u okrugli pleh prečnika 24 cm obložen peki papirom i peći na 180°C dok kora blago porumeni (15-20 minuta). Tako ispeći sve tri kore.
  • Žumanca umutiti sa šećerom i kuvati na pari. Na pola kuvanja dodati mleko u kome su razmućeni brašno i gustin i uliti kafu. Kuvati da se zgusne, pa skloniti sa vatre. U ohlađeni krem dodati 250 gr umućenog putera i mlevene pečene lešnike. Njih je najbolje da sami pečete, a ako imate kupovne koji su već pečeni, još malo ih ubacite u rernu i dopecite, tako imaju bolju aromu! 
  • Tortu filovati ovako: na 1. koru naneti fil, po njemu jednu do druge poređati puslice, pa njih premazati filom da se popune šupljine. Isto filovati i 2. koru, a 3. samo premazati filom i tortu dekorisati po želji.


Torta mora da odstoji barem 24 sata da puslice malo omeknu i da se lakše seče. Prilično je slatka i jaka, pa je i najvećim slatkarošima sasvim dovoljno jedno parče. A koliko je dekorativna vidite i sami!
Inače sam je spremala za Vaskrs, a pošto sam imala petljanciju i oko druge hrane (plus farbanje jaja), puslice koje sam koristila su kupovne..



Torta na slikama je od 2/3 mere i pečena je u kalupu prečnika 20 cm.