Странице

среда, 12. април 2017.

Čokoladna torta od gotovih kora



Poslednjih dana gledam statistiku na blogu i iako je drugima možda čudno, primećujem da ima dosta onih koji dolaze da pogledaju recept za Švarcvald tortu od gotovih (kupovnih) kora. Razumem ih skroz - nekad se nema vremena za izradu kompletne torte, a onda je bolja i polovično domaća nego nikakva. Još ako su kore dobre, greške nema! Uostalom, pravimo već pite od kupovnih kora i lisnatog testa, a kolače od gotovih rozen kora.. To je razlog više da se i ova moja čokoladna torta nađe kao predlog za nastupajući praznik.

Ovakvu istu sam jesenas pravila mojoj drugarici Saški za rođendan, da ima gde da se bocne svećica... Nije imala vremena da pravi tortu (ali je kupila savršene kolače) i ja rešim da joj na brzinu napravim tortu od gotovih kora koje sam imala kod kuće (našla sam ih na akciji, pa kupila neka se nađu).. Pošto znam da voli čokoladne torte, iskombinovala sam ih sa čokoladnim mlekom i ganaš kremom. Torta je ispala odlično, svidela se i njoj, i gostima na rođendanu, a i meni, jer je bila bolja nego što sam očekivala! Ma, kao da nisu kupovne kore, toliko je dobra.. Nije preslatka, a ni teška, iako je modernim rečnikom rečeno ful čokoladna! 😊



Onomad sam ih ponovo nabavila i rešila da napravim istu torticu nama za Vaskrs. Ko je u stisci sa vremenom, ili nije vičan pravljenju klasičnih torti koje zahtevaju višesatno spremanje, neka slobodno napravi ovu moju, garantujem da će biti zadovoljan!

Sastojci:
500 ml slatke pavlake (mlečne!)
400 gr crne čokolade 
200 ml čokoladnog mleka

Priprema:



  • Zagrejati slatku pavlaku (33% ili 36% mlečne masti) do ključanja, skloniti sa vatre i dodati usitnjenu crnu čokoladu (ja koristim čokoladne kapljice od 55% kakaoa). Ostaviti par minuta da odstoji, a onda lagano promešati da se čokolada lepo rastopi.
  • Ohladiti prvo na sobnoj temperaturi, pa skloniti u frižider na nekoliko sati da se ganaš skroz ohladi i stegne. Ohlađenu masu mikserom umutiti u penasti krem. Paziti da se krem ne premuti, dovoljno je petnaestak sekundi!!!


  • Kupovne kore (moje su Vincinni) raspakovati i jednu staviti na tacnu. Navlažiti je sa 5-6 kašika čokoladnog mleka i premazati trećinom krema. Krem u gomilicama naneti na koru i pažljivo mackati nožem, jer hoće da povlači i odlepljuje raskvašenu površinu kore.
  • Preko položiti drugu koru i nju navlažiti čokoladnim mlekom, pa je premazati drugom trećinom krema. Poklopiti trećom korom koju isto treba navlažiti, pa odozgo i sa strane sve premazati preostalim kremom.
  • Tortu dekorisati po želji - može šlagom, čokoladnim kapljicama, rastopljenom čokoladom ili karamel-prelivom. 

Ovo je na Coolinarici bila slika dana 18. aprila 2017. godine



















Ostavila sam malo krema i pomoću obične kesice sam našarala tortu. Plus sam nabavila čokoladne zečiće i bombone u obliku šarenih jaja, što je sasvim odgovarajuća dekoracija za prazničnu trpezu. Uz tortu poslužiti malo šlaga, ili još bolje, krem od kisele pavlake koji je skroz osveži.. 



Ukoliko ipak želite sami da pravite kore, preporučujem ih po receptu za Kakao kolač, samo povećati meru za još pola i praviti 3 kore od ukupno 6 jaja (za jednu koru uzeti 2 žumanceta, 100 gr šećera, 100 ml vode, 70 ml ulja, 100 gr brašna, 1/4 kašičice pzp, 2 kašike kakaoa i 2 umućena belanceta). U tom slučaju smanjiti ili izostaviti čokoladno mleko, jer su ove domaće kore sočne i vlažne.