Странице

недеља, 4. септембар 2016.

Salata od patlidžana




Recept za ovu divotu mi je stigao od moje Goce, a sve što sam pravila po njenoj preporuci je bilo božanstveno, pa nisam sumnjala ni u ovo.. I bila sam u pravu - kremasta je, finog i punog ukusa, tako da je usvajam za ubuduće jer se od par sastojaka dobije odlična i neobična obrok - salata.

Iako majonez izbegavam, ovoj salati nisam odolela.. Uostalom, pravila sam ga od domaćih jaja, sa hladno ceđenim maslinovim uljem, pa ako je greh neka je na moju dušu!


Sastojci:
3 srednja patlidžana (ukupno 750-800 gr)
maslinovo ulje za prženje patlidžana (ili za premazivanje), 
2 - 3 tvrdo kuvana jajeta
3 češnja belog luka
sirće (vinsko)
100 gr majoneza
50 gr kisele pavlake
po ukusu soli i bibera 
pola vezice peršuna

Priprema:


  • Patlidžane očistiti od drške, oprati i koru po želji iseći na štrafte tako da se dobije prugast patlidžan po dužini.
  • Iseći patlidžan na kolutove pa posoliti ili staviti u slanu vodu, ocediti i prosušiti ubrusom.
  • Pržiti na ulju da omeknu (ja sam pekla u grill tiganju na vrlo malo ulja).
  • Jaja oljustiti i jedno iseći na kolutove. Beli luk iseckati i umutiti sa sirćetom kao za pečene paprike, a majonez i pavlaku pomešati u činijici.


  • U odgovarajuću dublju posudu staviti red patlidžana, pa nakapati preko tu i tamo beli luk sa sirćetom (ne celu količinu, trebaće za celu salatu).
  • Posoliti i pobiberiti, pa preko patlidažana namazati majonez pomešan sa pavlakom i posuti peršunom. Ponovo naslagati red patlidžana, nakapati beli luk i sirće, premazati majonezom i naslagati red jaja, pa sve posoliti i pobiberiti.
  • Nastaviti sa redom - dva patlidžana, ali bez jaja (od ove količine sam imala 4 reda patlidžana ukupno za činiju ). Premazati tanjim slojem majoneza sa pavlakom. Drugo jaje narendati na krupno rende i posuti odozgo.


Pred služenje salatu dekorisati po želji čeri paradajzom i pešunom. 

























Ova salata može da bude predjelo ili glavni obrok. Nama je bila letnji ručak, sa domaćim hlebom i paradajzom, a uz čašicu vina, of kors..





16 коментара:

  1. Prelepo izgleda a verujem i da je veoma ukusna.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga moja ❤ već su je neke prije sa Coolinarike isprobale i prezadovoljne su..

      Избриши
  2. Ovo fenomenalno izgleda. Hvala vam za recept:-)

    ОдговориИзбриши
  3. Koja divota! Sve mi se dopada, a puno je slatko ovo kako gulis partlidzan, bas simpaticno :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana draga, hvala ❤ Ovako ljušten patlidžan mene podseća na prasiće divlje svinje, oni su prugasti i zdepasti 😃

      Избриши
  4. Ako ti stavis majonez i kazes da je dobro - onda je provereno dobro :) Super izgleda salatica!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, darling, hvala.. ❤ Što se majoneza tiče ja ga inače obožavam, samo ga ne smem jer je premasan.. U ovoj salati, pomešan sa pavlakom, je bingo!

      Избриши
  5. Uh, ovo bi mi se sigurno svidjelo, volim patlidžan!

    ОдговориИзбриши