Странице

четвртак, 15. септембар 2016.

Persijski dip od patlidžana i oraha

Evo me posle kraće pauze, a o tome šta sam radila dok me nije bilo
pisaću u nekom od narednih postova..


Meni recepata sa patlidžanom nikada dosta!!! Iako već pravim namaze/dipove od njega, ovaj sam morala da isprobam, jer su svi sastojci baš po mom ukusu! Sa malo truda i malo para dobila sam odličnu mazalicu koja je fina za doručak sa prepečenim hlebom, ali i kao meze uz pićence i grickalice. Mene nije mrzelo da zamesim testo i ispečem tanke lepinjice koje sam kidala i komadićima hrskavog testa mackala po dipu.


Sastojci:
1 veći ili dva manja patlidžana
2 češnja belog luka
2-3 kašike maslinovog ulja
170 gr kisele pavlake (ili grčkog jogurta)
1/2 limuna - sok
po ukusu soli
30 gr oraha
nekoliko listića nane

Priprema:


  • Oljušteni patlidžan iseći na koturove, malo posoliti da pusti vodu. Posle desetak minuta ih isprati vodom i osušiti kuhinjskom krpom ili papirom. Pleh obložiti papirom, premazati uljem i poređati kolutove patlidžana. Svaki premazati uljem i peći da porumene (moj pleh je rebrast, otuda šare kao sa gril tiganja) i da omekšaju.
  • Dok se patlidžan peče tostirati orah na suvom tiganju, ohladiti i grubo naseckati (ja sam ga zgnječila u avanu).


  • U blender ubaciti prohlađeni pečeni patlidžan, beli luk, 2 kašike ulja i so. Sve dobro izmiksati i izručiti u činiju. Dodati jogurt i polovinu oraha i sve lepo promešati da se sjedini.
  • Dip preliti kašikom ulja i posuti ostatkom oraha. Dekorisati listićima nane.



Poslužiti sa lepinjicama koje mogu biti od običnog ili integralnog brašna,
ili sa prepečenim hlebom.

























10 коментара:

  1. Hvala za recept, bas cu da probam. Mnogo su mi zanimljive te lepinje. Da li je to neka vrsta lepinjica iz tiganja? Pozdrav, imenjakinja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi na javljanju, imenjakinjo ❤ Lepinjice su najprostije moguće od hlebnog testa i samo bačene na roštilj-ploču, a može i na tiganj.. Kao one vašarske :)))

      Избриши
  2. Divno! Patlidzana i tikvica nikad dosta ljeti, posebno kad se ne jede meso.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš tako! Patlidžan i tikvice su mi leti glavno povrće.. Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши
  3. I ja obožavam sve s patlidžanima, a ovo je baš božanstveno. Bilježim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da i ti voliš patlidžan i da ti se ovaj dip sviđa.. Hvala ti ❤

      Избриши
  4. Patlidžan-tikvice-paprike - moje omiljeno! Divan namaz Gago! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Sneco ❤ "Trijumvirat" koji suvereno vlada svakog leta i jeseni je baš taj koji pominješ - patlidžan-tikvice-paprike..

      Избриши
  5. Odličan je ovaj namaz. Smazali smo ga u trenu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, baš se radujem da vam se svideo! Hvala na isprobavanju i javljenim utiscima.❤

      Избриши