Странице

среда, 21. септембар 2016.

Pizza "grčka salata"



Da, da, dobro ste pročitali.. 2 u 1.. pica sa nadevom od sastojaka za grčku salatu (horiatiki). Videla sam je svojim očima u Grčkoj, probala, pa ponovo probala... Onda sam analizirala šta su dodali a šta izbacili i upamtila da isprobam kod kuće. Rezultat je i više nego dobar! Ma šta dobar, odličan!!!


Onomad smo se moj Zoki i ja vratili iz Grčke. Skoknuli smo na desetak dana da se iskupamo i malo prošvrćkamo po Sitoniji. Naše zajedničko letovanje je uvek dinamično i svakoga dana se dešava nešto novo i na drugom mestu. Retko se dva puta okupamo na istoj plaži. On voli da sedne u kola i kuda ga put odvede.. Meni to sasvim odgovara, pa mi je letovanje kao poseta zabavnom parku! Uostalom, mi se najbolje odmaramo kod svoje kuće u našoj "Nedođiji", a letovanje nam je za zezanciju!


Pored odlaska na okolne plaže i brojne taverne u samom mestu Sarti gde smo bili smešteni, jedan dan smo odvojili za krug oko Sitonije. Više o tom izletu sam pisala ovde -> klik. Posle smo još malo "utvrđivali gradivo" i špartali po jugu poluostrva, otkrivajući nove plažice ili obilazeći mesta koja su malo dalje od obale.


Iako smo se trudili da tamo jedemo lokalnu i zdravu hranu, ovoj pici nismo odoleli. Prvo nas je potpuno zbunila, a onda i oduševila! Mi baš i nemamo neki izbor kada su pice (pogotovo na parče) u pitanju, pa ih i ne gledamo. Obično bude vegetarijana koju ja ne marim zbog kukuruza, Margarita koja mi je siromašna i funghi koju jedino volim. U Grčkoj smo imali izbor između pice sa 4 sira (obožavam je, ali je jaka, masna i baš zato božanstvena) i ove pice zvane "grčka salata". 
U početku sam je nepoverljivo zagledala, feta mi se uglavnom na picama nije pokazala kao dobra opcija. Ali kada sam probala parče, sela sam na goozu. Osvežavajuća, ukusna (iako ne marim luk na pici), sa sastojcima koji bi aminovao svaki nutricionista, osim testa od belog brašna koje sam ja zamenila sa mešavinom integralnog. Zbog svega pomenutog, ideja za ovu picu je jedan od najzanimljivijih suvenira koji sam odande donela..


Sastojci:
180 gr brašna (kod mene je 120 integralnog i 60 belog)
1 kašičica suvog kvasca
1 kašika maslinovog ulja
malo soli
vode da se zamesi testo (oko 120 ml)

za nadev:
par kašika razmućenog pasiranog paradajza iz tube
1 kašičica origana 
malo soli
100 gr sitno rendane grčke graviere (ili  gaude)
100 gr duguljastog paradajza
1/2 crvene paprike
1/2 glavice crvenog luka
50 gr kalamata maslina (može i više)
100 gr feta sira (ovčijeg)
po ukusu maslinovog ulja
nekoliko listića bosiljka za dekoraciju, a bogme i za ukus!

Priprema:


  • Zmesiti testo od brašna, kvasca, soli, ulja i mlake vode. Ostaviti pokriveno da raste 30 minuta. Premesiti ga i rastanjiti u pleh prečnika 28 cm. 
  • Testo premazati pasiranim paradajzom razmućenim u malo vode, posoliti i posuti origanom. 
  • Preko paradajz sosa posuti sitno rendani sir (graviera ili gauda). Poređati paradajz i papriku sečene na tanke kolutove.
  • Očišćeni luk iseći na tanke kolutove, pa i njih poređati na predhodni nadev. Pobacati po pici masline sečene na kolutove, izmrviti odozgo fetu, pa sve poprskati sa malo maslinovog ulja.
  • Rernu zagrejati na 250°C i peći picu dok ne porumeni. Kod mene se pekla u klasičnoj rerni 20 minuta, plus 1 minut ispod grila.


Pečenu picu iseći na parčad, po želji posprskati sa još malo maslinovog ulja, pobacati odozgo listiće bosiljka i poslužiti. Ja je volim sa crnim vinom ili crnim pivom.






















Probaću jednom da umesto bosiljka dodam sveži krastavac sečen na tanke listiće, jer ga u grčkoj salati ima, a ovde je izostavljen..





8 коментара:

  1. Ova mi se feta sigurno ne bi svidjela jer ne volim ništa s ovčjim mlijekom, a uz masline bi mi bila možda previše slana. No, kao što veliš, sve treba barem probati. I ja jako volim pizzu s gljivama, ali i pravu, originalnu pizzu, a to je Margherita. U zadnje vrijeme tijesto radim s pirovim brašnom.

    ОдговориИзбриши
  2. Po svemu sudeci predivnan odmor. Krasne su fotografije. Pizza zvuci vise nego dobro, a svidja mi se i tvoja kombinacija dvije vrste brasna.
    Ovi kolaci na jednoj od fotografija su takodje jako privlacni :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ❤ Super smo se proveli - skitali, budalašili i umorili :)))
      Pica je mnogo dobra, nije samo jedan od eksperimenata da bi se tek izmislililo nešto novo, već je baš ukusna. Pravila sam je pre neki dan i nosila u goste, prva se pojela :)))
      Kolači sa fotke su svi "agdasti", kupila sam ih tati na poklon. I Grci su (kao i naš narod) poprimili dosta od Turaka za vreme onih mnogo puta pominjanih 500 godina, pa ima baklava, kadaifa, tulumbi, ali i nekih novih varijacija na temu.. :)))

      Избриши
  3. Gago, divne slicice i receptic, obozavam grcku kuhinju tako da je ova pizza pun pogodak.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Minjončice, hvala ti ❤ Pica je prava letnja i osvežavajuća, meni se mnogo svidela i već sam je tri puta pravila u nedelju dana :)))

      Избриши
  4. Baš ste super...i ja volim takva putovanja, ne na jednom mjestu...pizza mi izgleda preukusno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ingrid, hvala ti na javljanju, drago mi je da i ti voliš da se švrćkaš na letovanju ❤ Pica je baš osvežavajuća, u poslednje vreme samo na ovaj način je spremam..

      Избриши