Странице

четвртак, 29. септембар 2016.

Gogine kiflice



Dok smo bile cure, moja sestra je mesila, ja jok! Sada je obratno - ja mesim, ona jok! Recept sam zapisala još odavno u moju sveščicu pod imenom Gogine kiflice, a da bi se razlikovale od maminih, babinih, tetkinih.. Jednostavne su za pripremu, prhke i izuzetno ukusne, a obzirom da sam slaba sa receptima za kiflice (na blogu imam samo jedan i to za slane), ovim povećavam svoj skromni opus..


Sastojci:
250 gr putera
2 dl kisele pavlake
320 gr brašna
1/2 kašičice soli
1 kesica vanilin  šećera ili arome vanile
po želji pekmez/marmelada od kasija ili šljiva (moj je od višanja)
100 gr (približno) šećera u prahu

Priprema:


  • U sud za mešenje staviti puter sobne temperature i pavlaku. Dodati brašno, malo soli i vanilu. Zamesiti testo. Po potrebi dodati sasvim malo brašna, ali ne preterivati jer je testo mekano i malčice lepljivo.
  • Ohladiti testo 15 minuta u frižideru, pa ga rastanjiti posipajući ga brašnom, na dobro pobrašnjenoj radnoj površini. Iseći testo na pravougaonike oštrim nožem ili točkom za pizzu.
  • Na svaki pravougaonik staviti pola kašičice pekmeza i smotati ga uzduž u kiflicu. Blago pritisnuti krajeve da pekmez ne curi. Kiflice slagati u pleh na papir za pečenje.
  • Peći 15 - 20 minuta na 180°C dok malo ne porumene. 
  • Ostaviti da se potpuno ohlade, pa ih uvaljati u prah šećer.


Poslužiti uz kafu, čaj ili desertno vino. Kiflice su božanstvene - prhke su i tope se u ustima! Probala sam par komada bez šećera u prahu i meni je bilo sasvim dovoljno slatko i od samog pekmeza.







6 коментара: