Странице

субота, 6. јун 2015.

Topla salata od krompira, kapara i rukole



Jednom prilikom sam, pre nekih desetak godina, ručala na splavu na Dunavu u Grockoj, gde je poslužena topla krompir salata. Prvo sam se zbunila i začudila kad sam sipajući iz tople činije u tanjir videla o čemu se radi. Marica, vlasnica splava i kreator svih jela mi je u žurbi preko ramena dobacila "samo ti probaj, svideće ti se sigurno..." Posle 2-3 zalogaja sam se oduševila! Od tada više volim toplu (mada nemam ništa ni protiv hladne), jer mi je topla lepšeg ukusa i bolje "legne" na stomak.

Klasičnu krompir salatu uvek mogu da jedem, bilo kao prilog ili klot, bez ičega drugog pride. Ranije su je domaćice spremale isključivo od starijeg krompira, mladi nije dolazio u obzir. Da razbijemo ustaljene navike, evo interesantne varijante tople salate od mladog krompira, bez luka, a sa rukolom i kaparima... Može i malo ribe kao pojačanje ;))) 






















Sastojci:
1 kg mladog krompira
1 manja veza rukole
1 kašika kapara
4 kašike maslinovog ulja
2 kašike vinskog sirćeta
so i biber

Priprema:


  • Kuvati očišćeni mladi krompir u slanoj vodi dvadesetak minuta, odnosno dok ne omekne.
  • Rukolu oprati, kapare ocediti.
  • Krompir ocediti, ako je krupniji preseći na manje komade i prebaciti u činuju. Dodati rukolu, oceđene kapare, ulje i sirće. 
  • Promešati i poslužiti kao prilog ili laku večeru. Kod mene je obogaćena sa malo tunjevine. 






Ideja - Jamie Magazine 

9 коментара:

  1. I ja mislim da salata moze i od mladog krompira, posebno ovako jos kad mu se dodaju novi sastojci. Divna salata!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, sad i ja provereno znam da može, a ranije mi je bilo nezamislivo... Hvala ti ♥

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. Volim krompir salatice, i u pravu si, najlepše se slažu sa ribom!
    Nešto mi govori da ću tu varijantu da probam... ;-)

    ОдговориИзбриши
  4. Probala kod domaćice u gostima, lično! Prelepa salata, idealna uz smuđa i pastrmku!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A domaćici je baš milo da ti se sviđa! Hvala ti ♥ Ma, kad nema fine ribe može i ona iz konzerve, probala sam sa tunjevinom i isto je super ;)))

      Избриши