Странице

среда, 24. јун 2015.

Čizkejk, malo drugačiji...



Voćne kolače i torte ne pravim često jer voće jedem klot, greota mi da ga "kvarim" testom i kremama. Čizkejk inače ne jedem zbog želatina.. 

Ovaj koji sam ja pravila je bio za goste koji više vole laganije deserte i uopšte nisam pogrešila - čizkejk je bio pun pogodak! Krajem maja mi je dolazio u goste "ljubi ga tetka", koji voli baš ovaj kolač, ali sam morala radi sebe i Zokija poprilično da ga menjam. Ne ide da ga gosti jedu, a mi da gledamo. Otuda je vegetarijanski.. Naime, pošto ne jedemo meso, želatin u kremi nije dolazio u obzir, pa sam ga zamenila agar-agarom.


Agar-agar me prilično namučio, jer svaki proizvođač daje različita uputstva kako se priprema. O njemu sam pisala i u receptu za Nutela čizkejk da je želirajuće sredstvo na biljnoj bazi. Dozvoljeno ga je koristiti u ekološkoj proizvodnji, a ima oznaku E-406Kod nas može da se nađe i pod imenom biljni želatin, a u sastavu piše da ima maltodekstrin i agar.

Ovaj čizkejk na slikama, koji sam pravila za "tetkino", bio je prečnika 28cm i malo mekši, ali je svejedno bio ukusan i ekspresno je pojeden. Tek iz drugog puta (ponovo sam ga pravila par dana kasnije), ispravila sam sitne greškice i dobila kolač kakav sam u startu htela. Prepolovila sam meru, jer bi Zokiju i meni kolač prečnika 28 cm bio preveliki, plus sam pojačala agar da bi krema bila čvršća.. Nisam ga uslikala, ali je i ovaj prvi lep.


Podloga:
150 gr mlevenog Plazma keksa
60 gr putera
50 gr mleka
Fil: 
250 gr kremastog sira
125 gr kašika šećera (ja sam smeđi)
malo vanil šećera
1 kesica od 10 gr agar-agara
1,5 dl vode
250 ml slatke pavlake (mlečne)
1 kašika mlevenog smeđeg šećera
Voćni preliv:
200 gr jagoda (ili nekog drugog crvenog voća)
1 kašika smeđeg šećera
1 ravna kašičica agar-agara
1,5 dl vode
malo crvene prehrambene boje ili ekstrakta jagode

Priprema:

  
  • Pripremiti tacnu i postaviti obruč od kalupa za tortu prečnika 20 cm (ili podesivi obruč).
  • U posudi dobro rukama izgnječiti kompaktnu smesu keks, puter sobne temperature i mlekoPo potrebi dodati još malo mleka.
  • Pripremljenu smesu za podlogu prstima rasporediti i utapkati po celoj površini tacne u okviru obruča.
  • Po potrebi podlogu još poravnati valjkom da lepo legne uz ivice obruča.

   
  • Umutiti dobro mikserom slatku pavlaku sa kašikom prah šećera.
  • U drugoj posudi krem sir mikserom umutiti sa šećerom i vanilom.
  • Agar-agar pomešati u manjoj posudi sa vodom i kuvati kad provri minut. Skloniti sa vatre i kratko prohladiti. 
  • Sipati agar-agar u smesu sa sirom i promešati. 
  • Dodati ulupanu slatku pavlaku i polako obe smese sjediniti.

  • Smesu sipati u obruč i poravnati. 
  • Složiti crveno voće odozgo i preliti obojenim prelivom od agar-agara. Preliv napravite tako što ćete pomešati agar-agar, vodu i malo prehrambene crvene boje i kuvati minut. Prohladiti par minuta mešajući, pa kašikom pažljivo prelivati preko voća.
  • Ostaviti kolač-tortu u frižider. Sutradan nožem proći uz ivicu obruča i polako skinuti obruč.


Što se sira tiče birajte kremasti - ja sam pravila sa Prezident sitnim sirom. Planiram sa Ellom jer je sa manje masnoće, a i drugi su mi ga preporučili da je dobar za čizkejk, iako je za jelo meni malčice bljutav... Proizvode čije marke pominjem u pripremi recepta ne reklamiram i ne preporučujem kao jedini izbor, samo navodim šta sam koristila da bih dobila rezultat koji sam želela. Možete i maskarpone, Filadelfiju, meni su skupi pa sam zato dala pristupačniju varijantu, a vi kako vam drago... 
Ako baš hoćete kolač prečnika 28 cm, duplirajte meru koju sam gore napisala.

Umesto jagoda možete staviti bilo koje crveno voće. Ove na slici su moje - domaće, organske i slatke... a nana je iz moje baštice, sveže ubrana :)





12 коментара:

  1. Vreeeeeednice!
    Ovim detaljnim uputstvima, i ponavljanjem postupka, da bi bila sigurna da je baš sve u receptu funkcionalno i tačno kao sat, dokazala si koliko si dobar bloger! Jer, znam da ti nije važan broj recepata koje ćeš da ištancaš za blog, već njihov kvalitet i primenljivost!
    Fotografije više i ne smem da hvalim, ali moram da dodam, savršene su!
    Twelve points for Gaga, jeeeeeeeeeee!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. BB, thank you for your votes... :p
      Sneška, da nije tebe ne bih ga nikad ni pravila... ♥ Toliko često ga praviš i hvališ (verziju sa želatinom) da sam morala da probam pa makar ovu vege verziju. Znaš već da ova vrsta kolača prolazi kod Zokija, pa će biti uvršćen u našu listu kolača za češće spremanje. Tebi puno hvala za ideju, prva si probala agar-agar još pre par godina kada si mi pravila Jogobelu za srebrnu svadbu i bila je super! :*

      Избриши
  2. Kolac divno izgleda! Domace jagode, domaca nana, ne moze bolje :)
    Sto se tice zelatina, nisam ga nesto koristila ranije. Cula sam za agar-agar od algi, ali nisam jos imala priliku probati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, agar-agar mi je jedina zamena za želatin, a pošto nema nikakav ni miris ni ukus, odlično ide u ovaj čizkejk, kao i u onaj sa nutelom od pre neki dan... Nemamo puno jagoda, ali se skupi povremeno šaka-dve, pa sam ih ovako iskoristila. Zato nane ima koliko ti duša želi, ona se razmnožava kao korov! Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  3. Nisam vegetarijanac, ali mi je zamisao od cega i kako se pravi zelatin pomalo ogavna (i rijetko ga koristim). Agar-agar je tesko pronaci...mozda bi 'upalilo' kuhanje gustina (ili drugog skroba) sa malo vode i zatim toplo umijesati (sa pecenim cheesecake-om se upravo tako radi, a peceni su mi i drazi)...U svakom slucaju tvoj je super ispao!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, ovde su više u modi ovi nepečeni, mada je meni privlačniji pečeni - prvo što nema želatina, a i nekako mi je pravi kolač. Imam u planu da ga pravim, do sada nisam, a nisam ga ni jela! Što se agar-agara tiče, mislim da bi pre mogao da ga zameni pektin. Ovde se koristi Džemfiks za brže kuvanje džemova i želea, mada i tu pektinu (koji je prirodno želirajuće sredstvo) dodaju neku hemiju... Tebi hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Kakav bi tek cizkejk pravila da volis!!! Lepo, stvarno. Samo se mislim, mozda moze skroz bez zelatina?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleksandra, ma volim ja i ovo, ne biram kad je slatko u pitanju, jedino me taj želatin odbija... Mogao bi bez želatina (ili agar-agara koji ga menja) jedino pečen, onaj standardni američki čizkejk. Ali sam pre za klasične kolače sa čokoladom, orasima, lešnikom, iako im sad nije sezona... Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  5. Ovo mi se mnogo svidja i obožavam čizkejk sa bilo kojim voćem ali ja kad pravim nestavljam želatin. Nešto neumem sa njim da baratam. Mada sećam se kad sam bila dete da je moja mama pravila kolač u onim već gotovim korama sa udubljenjem, stavila bi krem, pa voće i skuvala želatin bilo crveni bilo bezbojni, a to se tada zvalo preliv za torte i kolače. Ovaj sada želatin kad god sam koristila nekako mi se zgrudva i zato izbegavam da ga koristim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se ovaj moj kolač sviđa. Hvala na javljanju i komentaru ♥

      Избриши
  6. Ne smeta mi koriscenje zelatina u desertima, mada uvek imam i agar-agar u rezrvi u slucaju da naletim na neki ovako dobar recept gde se koristi agar-agar :)) Cizkejk je moja slabost pa bi mi bas prijalo jedno parcence u ovim letnjim danima :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nataša, meni je agar-agar jedina mogućnost da pravim čizkejk, pa rekoh ajd da vidim kako ide... proba skroz uspela tek na popravnom. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши