Странице

недеља, 21. јун 2015.

Salsa od pečenih tikvica i golice



Tikvice Od njih se pravi sve - od predjela, preko čorbi, pita, glavnih jela, pa do kolača... Jedino još ni jedno piće od tikvica nisam videla, što ne znači da nema...

Ovu salsu sam pokupila gledajući neku kolažnu emisiju (tipa malo pesme, malo putopisa, malo kuvanja, malo tračeva) na kablovskoj TV. Dopalo mi se što se jednostavno sprema i što je pored tikvica jedan od glavnih sastojaka golica, odnosno seme bundeve, koje osim dodavanja u hleb i pecivo nema širu primenu u našoj svakodnevnoj ishrani. 

Sećam se vremena kada su se semenke bundeve grickale u bioskopima i na fudbalskim utakmicama, a da li je i sad praksa nemam pojma. Bioskopa je sve manje, a i sumnjam da bi se blagonaklono gledalo na pljuckanje semenki po ulickanim salama. Na utakmice ne zalazim... Nego, da se vratim na recept!



















Sastojci:
2 srednje cukini (zucchini) tikvice
1/2 veze seckanog peršuna 
(ili svežeg korijandera ako ga imate)
1 seckana ljuta papričica
2 češnja belog luka
50 gr golice (semenki bundeve)
1/2 limete - sok
maslinovo ulje po ukusu
so i biber po ukusu

Priprema:


  • Preseći tikvice (ne ljuštiti) na pola po dužini, premazati uljem, staviti ih sa presečenom stranom na gore na pleh na kome je papir za pečenje. 
  • Peći na gornjoj rešetki rerne zagrejanoj na 240°C dok ne omekšaju.
  • Prohlađene tikvice i sve ostale sastojke staviti u blender i usitniti da bude kremasto i fino mazivo...
  • Prebaciti salsu u činiju za serviranje i poslužiti uz krekere, prepečen hleb ili kao prilog nekom jelu.





23 коментара:

  1. Baš mi se sviđa, sad pečem kuglov a tikvicu sam isekla ona sledeća ide u rernu :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E sad videh da sam golicu potrošila a u selu ne gaje:-) Biće neka zamena :-)

      Избриши
    2. Vesna, mislim da bi prošle i semenke suncokreta, a mogao bi po meni i tahini... Bilo šta od semenki da mu da malo masnoće i zdravlja ;))) Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Zrobię na pewno! Lubię takie smarowidła ;) w dodatku tak szybko się je robi! Super!!!
    Pozdrawiam serdecznie!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga ♥ I ja volim kad se spremi brzo, a još da je i ukusno...

      Избриши
  3. I ja sam oduševljena na prvi pogled. Ovo je carski, sto posto!

    ОдговориИзбриши
  4. Nije Lorka uzalud rekao: ''Zeleno, volim te, zeleno!''
    Em lepo, em zdravo! Baš interesantan recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneška, dugo se oštrim na ovaj recept, al dok sam dočekala cukine... Od običnih mislim da bi bilo više vodnjikavo, a ovih mojih omiljenih tamno zelenih nema uvek i svuda. Hvala ti ♥

      Избриши
  5. Auuu, ovo mi se bas svidja! Hvala, Gago, stvarno si srce :)

    ОдговориИзбриши
  6. Одговори
    1. Hvala ti. ♥ Dobro je i sa tanko sečenim tostiranim integralnim hlebom, isprobano... ;)))

      Избриши
  7. Sjajno! Jako mi se dopada recept. Obavezno probamo... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milkice, ova salsa mi i jeste u tvom fazonu. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  8. Tikvice obožavam.Probaću ovaj tvoj recept.Sviđa mi se! :)

    ОдговориИзбриши
  9. Veceras sam napravila salsu, i muz i ja smo odusevljeni! Puno hvala na receptu.

    ОдговориИзбриши