Странице

недеља, 28. јун 2015.

Harmonika tikvice



Recepata za tikvice meni nikad dosta! Još ako je ovako jednostavan, a lep na oko, onda ne mogu da mu odolim. Napravila sam ih, a onda naravno, brže-bolje da ga delim sa vama..


Način na koji sam tikvice sekla je specifičan i obično se koristi za krompir, a poznat je kao Hasselback. Pregršt je recepata ovog jela od krompira koje je ime dobilo po fensi Hasselbacken restoranu u Švedskoj (u Stokholmu), a u kome se tako sprema od pedesetih godina prošlog veka. Negde ovaj način sečenja zovu i harmonika, jer podseća na taj instrument, a ja kao muzičar ne mogu da ga ne pomenem i tako dam ime ovom jelu..

E, u ovom receptu se tikvice seku kao harmonika, odnosno na Hasselback način, pa se dobije na izgled baš dekorativno, a po ukusu i fino jelo.


Sastojci:
2 srednje tikvice (ovaj put su obične, debeljuškaste)
3 kašike maslinovog ulja
2 češnja belog luka
2 kašike svežeg timijana (ili kašičica sušenog)
malo tucane ljute paprike
so i biber
4 kašike rendanog parmezana (ili dimljeni tofu)

Priprema:


  • Tikvice iseći na koturove koji idu na 3/4 dubine. Da bi ih jednako isekli i sprečili da ih skroz presečete, fiksirajte ih između dva štapića. Ako nemate, mogu i drške dve varjače.
  • Pomešati maslinovo ulje, zgnječen beli luk i timijan. Dodati so, biber i papriku.
  • Poređati tikvice u pleh na papir za pečenje sečenom stranom na gore. Premazati ih polovinom dobijenog premaza, gledajući da on zađe i u razreze. 
  • Peći 45-50 minuta na 200°C pokriveno folijom. Na pola pečenja premazati ostatkom sosa i peći otkriveno, a pred kraj pečenja posuti parmezanom i dopeći do zlatne boje.


Umesto parmezana, koristila sam moj omiljeni dimljeni "krstaš" kačkavalj. Sitno sam ga narendala i time posula tikvice. Dobila sam ukus koji se meni više dopada. Uz malo paradajza, tikvice sa surom su bile odlična večera! 

Vegani, kao i oni koji poste neka izostave sir, ili neka ga zamene dimljenim tofu sirom.
Poslužiti kao prilog ili kao glavno jelo uz dosta salate i malo vina. Može i obratno - malo salate i dosta vina..






















Varijanta bez sira je bila za ručak, kao prilog za skušu na žaru. 
Na pola ručka sam se dosetila da tikvice prelijem balzamik kremom... mljac!


     

20 коментара:

  1. Bože, Gago, ti si od par sastojaka napravila harmoniju.... i vizuelnu, i jestivu! I, baš volim što mi je ovo iznenađenje, nisam znala za ovaj recept! Prelepo je, a tikvice obožaaaaaaaavam, jedino ih u kolače nisam stavljala (mada znam da može)... :-)
    Pozdrav sa BB !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. He, he... i harmoniju i harmoniku... Hvala ti ♥ To mi je samo dunulo da napravim kada sam videla sliku na netu. Imala tikvice u fižideru i očas posla sam sklepala... Nego smo se zapričale o žutom kolaču koji smo uništili, pa sam zaboravila na ovo.

      Избриши
  2. Одговори
    1. Hvala ti ♥ I meni se sviđa jer je jednostavno, dekorativno i plus ukusno...

      Избриши
  3. Ovo pravim sigurno. Tikvice kad krenu ima ih i previše, pa nikad dosta inspiracije... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I moje su baš krenule, pa svaki dan istražujem šta ću novo... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Divna ideja, zdravo, dobro i dekorativno. Ne moze bolje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Videla sam da i krompir prave ovako, pa rekoh ajd da vidim sa tikvicama i nisam se pokajala...
      Hvala ti ♥

      Избриши
  5. Одговори
    1. Da znaš! I lepo izgleda i ukusno je. Meni je u poslednje vreme timijan začin br. 1 - dva jela mi je potpuno preobrazio u nešto posebno,,, Hvala na javljanju ♥

      Избриши
  6. Tikvice se jako dobro slazu sa maslinovim uljem i zacinima; meni najdraze sa dosta crnog bibera i malo soli ili bijelim lukom i parmezanom. Ovaj tvoj recept kao da kombinuje najbolje za zaciniti....volim 'debeljuskaste' ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, baš tako... tikvice, maslinovo ulje, beli luk, peršun, parmezan su i meni super kombinacija! Ovde mi se posebno sviđa timijan, daje novi šmek tikvicama. Hvala ti na javljanju...♥

      Избриши
  7. Koja divota! Hvala za recept. Jednostavno, a sigurna sam da je 100% ukusno. Meni je ovo fantastična ideja za nešto novo od omiljenih mi tikvica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tikvice su mi uvek dodatna isnpiracija... Pogotovo ako je recept jednostavan, a dekorativan.
      Drago mi je da ti se sviđa. ♥ Hvala ti na javljanju!

      Избриши
  8. Izuzetno lepo za oko a tikvice volim na svaki mogući način.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, Zoko, baš su dekorativne... Mislim da ti imaš sličan krompir-lepezu, lep i on na oko a sigurno ukusan.
      A tikvice i ja volim, još ih imam u bašti, a one navalile. Hvala ti ♥

      Избриши