Странице

субота, 16. мај 2015.

Kus-kus salata sa tunjevinom



Nisam pristalica jela po sistemu "otvorim (ili čistim) frižider, pa sve što vidim i imam stavim u jelo". Takve kreacije meni vuku na bućkuriš... Ali, kako nam nešto kod drugih ne valja, a kod nas to može da prođe, tako sam i ja skočila sama sebi u usta i promenila mišljenje. Kada se meni učinilo opravdanim, jelo sam iskombinovala od onoga što se zateklo u frižideru. Rezultat je po meni odličan, toliko da sam sutradan ponovila isto, a posle par dana sam pravila gostima koji su bili više nego zadovoljni!

A u stvari sam se opasno navukla na kus - kus. On mi je kao džoker iz rukava kada bih nešto malo i na brzinu da pojedem. Dok ga 5 minuta natapam smislim šta bih mu dodala da ga obogatim i stvarno uvek budem zadovoljna. Evo jedne od tih slučajnih frižiderskih kreacija, a da nije bućkuriš..


Sastojci:
1 šolja obarenog graška
1/2 šolje seckanog sušenog paradajza
1/2 glavice sitno seckanog ljubičastog luka (može i mladi crni)
1 češanj sitno seckanog belog luka
1 kašika seckanog peršuna
1 kašika kapara
1 limun - sok
1/2 kašičice garam masale (ili marokanskog začina)
2-3 kašike maslinovog ulja
po ukusu so i biber
170 ml supe od povrća (ili vrele vode + dodatak jelima)
100 grama kus-kusa
1 konzerva (od 180 gr) tunjevine u komadima, u vlasitom soku (salamuri)

Priprema:


  • Kus-kus promešati sa solju i garam masalom, pa preliti sa 170 gr supe (ili voda + dodatak jelima). Promešati, poklopiti i ostaviti 5 minuta da se sve "upari". Onda ga viljuškom malo rastresti da se razdvoje zrnca.
  • Iseckati na manje komade sušeni paradajz (najbolje kuhinjskim makazama), pa ga sa obarenim i oceđenim graškom sipati u sud za salatu. 
  • Dodati luk i beli luk i umešati kus kus, kapare, so i biber, polovinu seckanog peršuna, sok od limuna i ulje. 
  • Ovlaš promešati, rasporediti preko komade tunjevine, poprskati uljem, posuti ostatkom peršuna i poslužiti.




22 коментара:

  1. Divna cijeli obrok-salata. Super si sve iskombinovala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala... ♥ Volim ja da napravim salate koje su dovoljne kao obrok, em zdravije, em ukusno :)))

      Избриши
  2. Ni meni nije privlacno "ciscenje frizidera", ali ova tvoja kombinacija deluje fenomenalno, a sve sastojke skoro uvek, uvek imam u kuci. Mora da se proba :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Omaklo mi se da imam za ovu kombinaciju, pretekao mi kuvani grašak od predhodnog dana...
      Hvala ti. ♥

      Избриши
  3. Evo gaaaaaa!
    Brzinski komplet obrok, a gotov za desetak minuta... Bravo, Gago... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fala, Snjegice! ♥ Znaš već da volim brzinske klopice, da se ne umaram mnogo... ;)

      Избриши
  4. Ni ovde ne volim da ulazim. Jer n-umem da izađem, kad jednom rešim da uđem.
    Ma, sjajni recepti.

    ОдговориИзбриши
  5. Jako lep recept,kao uostalom i većina Vaših recepata!

    ОдговориИзбриши
  6. Gaga, sviđa mi se ovaj recept jer ima sve i dosta vitamina i vlakana! Bravo, nisam do sad mislila da komninujem tunjevinu sa kus kus-om, deluje dobra ideja! Ej vidim ovaj luk tamo na slici,,, tako crn! Mi nemamo takvem zato ih zovete crni luk???haha, nasi su ljubicasti i nekad žuti ili beli. Kako ćudno mi deluje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Demi, hvala ti na javljanju ♥ Luk je bio tamno ljubičast, valjda je zbog veštačkog svetla ispao skoro crn... Na slikama gotovog jela je ipak ljubičast... B-)

      Избриши
  7. Ja mislim da je kapar super sastojak ovog recepta!:-)

    ОдговориИзбриши
  8. Baš lep kus kus, oduševljena sam!
    Hvalaaaaaaaaaaaa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopao... (nadam se i Vinku). Meni je ovaj kus-kus džoker kad mi treba nešto brzo, a da liči na kompletno jelo. Hvala ti! ♥

      Избриши
  9. Naravno da mu se dopao, pa, videla si da nije posustajao, hahaha... ;-)

    ОдговориИзбриши