Странице

понедељак, 11. јун 2018.

Testenina sa mladim bobom



Pojavio se mladi bob i na mojoj pijaci, pa eto prilike da isprobam novo jelo sa njim! 
Inače sam ga prvi put jela tek pre par godina, kada mi je prija sa Coolinarike posvetila recept za varivo od mladog boba. Prošle godine sam pravila salatu sa feta sirom, a ove sam rešila da se počastim jednostavnom testeninom bez mnogo dodataka - samo bob, malo začina i malo luka (meni je i on začin). Talijani su majstori da od malo sastojaka naprave vrhunsko jelo, meni je ovo bilo savršeno!

Za lakšu pripremu jela od mladog boba najbolje je uzeti već očišćen od ljuske - čišćenje ljuske je samo prva faza pripreme, a dalje sledi par minuta blanširanja, ručno skidanje opne sa svakog zrna i tek onda kuvanje.. Ako je bob baš, baš mlad, opnu ne skidati! Listići nane ovom jelu daju specifičan osvežavajući ukus, pa je nikako ne treba izostaviti. Inače se rendani sir može izostavti ili zameniti dimljenim tofu sirom, dobiće se fino i zasitno posno jelo.



Sastojci:
200 gr testenine, kod mene su integralne mašnice
150 gr boba očišćenog od opne
maslinovo ulje
2 manje glavice šalot luka
1 čen belog luka (opciono)
so i biber
5-6 listića nane/mente
rendani tvrdi sir (parmezan ili pekorino)

Priprema:
  • Mladi bob (očišćen od opne) prokuvati u vodi desetak minuta da malo omekša. Ocediti ga od vode.
  • U sud sipati ulje, dodati seckani crni luk i sve lagano sotirati da luk svene. Dodati i sitno seckani beli luk, pa posle desetak sekundi ubaciti i bob.
  • Uliti manju kutlaču vode i sve lagano dinstati desetak minuta da voda skoro uvri. Posoliti i pobiberiti, dodati i i seckane listiće nane. Poklopiti i skloniti sa strane.
  • Skuvati testeninu al dente, ubaciti je u sud sa bobom i sve lagano izmešati. Posuti rendanim tvrdim sirom i poslužiti uz skoro obaveznu čašicu vina kao predjelo, ili kao lagani obrok u toku dana ili uveče.