Странице

петак, 10. март 2017.

Vrh kocke



Pored mene bi svi časopisi propali, ništa već dugo ne kupujem.. Davno sam, još kao dete, kupovala Politikin zabavnik, kasnije kao cura Tinu i Bazar, od stranih Mari Kler i muzičke časopise Melodi mejker i Bravo. Posle su me sasvim druge vrste opuštanja zanimale, časopise sam izgustirala. Dešavalo se da mi padne šaka neki tuđi već pročitani i ja ga prelistam, ali uglavnom sam i dalje prema njima skroz nezainteresovana i ravnodušna..
Zato ja recepte nikada ne "pokupim" iz časopisa. Ili mi ih došapne neka drugarica ili rođaka, a često ih pronađem švrljajući po Internetu ili na kuvarskim TV kanalima.

Ovo je na Coolinarici bila slika dana 16. marta 2017. godine

Ove božanstvene kocke sam videla pre par dana premijerno na TV u emisiji Hrana i vino i oborile su me s' nogu. Već kod nabrajanja sastojaka kolač mi se dopao - orasi, čokolada, vanila, marmelada od bresaka.. 😋 A još kada sam videla da u nadevu ima puno ruma koji moj Zoki obožava u kolačima, uopšte nije bilo dileme da li da ga pravim ili ne. I bila sam u pravu - kolač je raskošnog ukusa, a očaravajuće miriše do neba!

Sastojci:
4 jajeta
100 gr šećera u prahu
150 gr putera
2 kašike kakaa
1 kesica praška za pecivo
3 kašike brašna
150 gr mlevenih oraha

nadev:
200 gr džema od bresaka
150 gr mlevenih oraha
150 gr šećera u prahu
2 kesice vanil-šećera
50 ml ruma
200 gr čokolade za kuvanje
3 kašike ulja

Priprema:


  • Odvojiti belanca od žumanaca i belanca mikserom ulupati u čvrst sneg.
  • U sud sa žumancima dodati puter i šećer u prahu i mikserom umutiti da se dobije penasta masa. U umućenu masu sipati suve sastojke (brašno, pzp, orahe i kakao) i lopaticom sjediniti. Na kraju dodati ulupan sneg od belanaca i blagim prevrtanjem mešati dok se sve ne sjedini.
  • Pravougaoni pleh (ili tepsiju 32 x 20 cm) podmazati i posuti brašnom, pa u njega izručiti masu i poravnati je. Peći 30 minuta u rerni zagrejanoj na 180°C. Pečeno testo ohladiti.


  • U sud sa mlevenim orasima dodati šećer u prahu, vanil-šećer i rum. Sve dobro izmešati kašikom.
  • Ohlađeno testo premazati marmeladom od bresaka/kajsija i odozgo naneti fil od oraha. Rukama utapkati orah u marmeladu da se zalepi.
  • Rastopiti na pari ili u mikrotalasnoj čokoladu i ulje, sve dobro promešati i ravnomerno premazati preko kolača.


Ohlađen kolač seći zagrejanim nožem na kocke - nož prvo pod mlaz vruće vode ispod česme, pa onda brisanje i sečenje. I tako za svaki rez.. Kome česma nije blizu može da sipa vruću vodu u sud i da nož zagreje u vodi, a onda brisanje, sečenje.. Kocke složiti na tacnu, dekorisati po želji i poslužiti. Mi smo uživali u ovom kolaču uz popodnevnu kafu i desertno vino.


U originalnom receptu je fil od oraha pre nanošenja na marmeladu rastresit i utapka se u nju, a odozgo učvrsti rastopljenom čokoladom. Meni se omaklo više ruma, onog alkoholnog, pa mi je fil sa orasima bio malo ređi.. Nismo se bunili, samo smo bili još veseliji posle kolača! 😊