Странице

петак, 18. септембар 2015.

Pizza bianca - bela pica



Za ovakvu picu sam čula pre par godina. Nije sad to nešto revolucionarno i novo, ali je meni bila neobična što je skroz bez paradajz sosa i paradajza uopšte.. U stvari, ovo je neka prelazna varijanta između pice i fokače - testo, malo sira i još neki dodatak, najčešće biljčice tipa ruzmarin, bosiljak, origano, ali sam videla da se dodaje i povrće. Još kad sam na nekim slikama videla cvetove tikvica koji su mi oduvek bili privlačni, rešila sam da njih iskoristim za ovu picu. Kod nas se retko spremaju za jelo, mada su u Italiji i u još nekim zemljama posebno cenjeni specijalitet.

Sastojci:
Spremite vaše omiljeno testo za 1 pizzu prečnika 26 cm.
Najviše volim jednostavno, koje zamesim i ostavim da naraste i duplira volumen od:
160 gr brašna (običnog, ili pola običnog - pola integralnog)
8 gr svežeg kvasca
malo šećera
malo soli
90 ml mlake vode
1-2 kašike maslinovog ulja


nadev:
120 grama rikote (ili krem sira)
2 kašike maslinovog ulja
1 češanj belog luka
so i biber po ukusu
125 gr rendane mocarele
20 gr rendanog parmezana
malo brašna za posipanje radne površine

po želji - nekoliko cvetova tikvica (ili kolutovi tikvica)

Priprema:


  • Testo oklagijom rastanjiti i prebaciti u podmazan pleh prečnika 26 cm i podići malo rubove.
  • Rikotu (ili krem sir) pomešati sa kašikom ulja, seckanim belim lukom, posoliti i pobiberiti. Rasporediti preko testa, a rubove premazati uljem.
  • Posuti rendanom mocarelom i parmezanom.


  • Odozgo složiti oprane i osušene cvetove tikvica. Imala sam samo tri, pa sam ih prepolovila. Umesto njih možete poređati tanko sečene koturove tikvica.
  • Peći 10-15 minuta da testo dobije zlatnu boju, a sir porumeni.



Poslužiti uz čašu vina.
Ukus pizze je fantazija, sir joj daje punoću i svežinu, a pečeni cvetovi 
(koji liče na male meduze) daju joj posebnu slast.. 

Na slici je od pola mere, pečena u plehu od 20 cm.


Pizza je i ovog puta namenjena mojoj Oliveri... 




13 коментара:

  1. prelepo izgleda, a i ideja je odlična, zašto mora biti baš crvena...
    mene zanima i taj nož na slici, jel to neki specijalan ...
    u Italiji specijalno u kutijama u marketima prodaju samo cvetove i mene je to iznenadilo ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljana, hvala ti! <3 I ja mislim da ne mora baš crvena, pogotovo ako se iskombinuju dobri sirevi. Za cvetove mislim da je šteta što se kod nas zanemarljivo malo koriste, iako se dosta gaje tikvice. Srećom imam svoje, pa mogu da berem i cvet. Noževi su kineski, interesantni su, a bogme i dobrpo seku...

      Избриши
  2. Bas mi se dopada tvoja dekoracija sa ovim cvetovima, a i pizza je po mom ukusu :)))

    ОдговориИзбриши
  3. Pyszna! Apetycznie się prezentuje i jak zwykle narobiłaś mi ochoty!!!
    Pozdrawiam cieplutko!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Agnieszka, drago mi je da ti se sviđa recept... A da je pizza ukusna, mogu samo da ti potvrdim.
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Baš je interesantna... sliku sa cvetovima bih rado uramila, prelepa je! Sad si me podsetila, imam takav nož negde u fiokama, dobila od mame, i, naravno, zaboravila sam na njega!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Rešila si mi problem sledećeg poklona - slika sa cvetovima je tvoja ;))) Nož je jedno vreme bio hi, bilo ga je na slikama na coolki onoliko. Meni je zgodan jer baš dobro seče, a ja sam negde zaturila točak za picu i morala sam da se latim noža... Hvala ti na svraćanju! ♥

      Избриши
  5. Cvetovi tikvica mi lice na neke vile rasute kose :)

    ОдговориИзбриши
  6. Huh, samo spomeni picu i ja sam tu...nema veze koje je boje!

    ОдговориИзбриши