Странице

уторак, 22. септембар 2015.

Heljdini mafini



Prvi put sam slične mafine (nalik na projice) videla na lokalnoj manifestaciji „Gročanske svečanosti“ pre nekoliko godina. Tada su, u okviru etno dana, žene iz udruženja „Begaljica“ na svom štandu pored ostalih starinskih jela iznele i heljdine projice. I pored raznih ponuđenih pita, kolača i voća, ja sam prvo pružila ruku prema njima... Nisam pitala za recept i ne sećam se da li je brašno mešano sa kukuruznim, ali te projice su mi se posebno svidele jer su imale onaj fini slatkasti i poseban ukus koje heljdino brašno ima, a koji ja baš volim..


Već sam ranije koristila ovo brašno u hlebovima i pravila sa njime palačinke, a za jedan nedeljni doručak mi je palo na pamet da po sećanju napravim one davno probane... 
U nekim receptima koje sam videla na netu korišćena je mešavina heljdinog i kukuruznog brašna. Smućkala sam kombinaciju kako se meni učinilo da treba, odnosno po mom receptu za proju, samo sam kukuruzno brašno u potpunosti zamenila  heljdinim. Pošto u njima nema projinog (kukuruznog) brašna, besmisleno mi je da ih nazovem projicama, pa su zato mafini..


Sastojci:
240 integralnog heljdinog brašna
1 kašičica praška za pecivo
140 gr kefira (ako nemate može i jogurt)
100 gr sira (ja sam izmrvljenu "Fetu")
½ kašičice soli
2 jajeta
80 gr ulja

Priprema:


  • Sipati brašno u činiju, dodati so i prašak za pecivo i promešati.
  • Dodati sve sastojke osim sira i sve dobro kašikom sjediniti da se dobije gusta kašasta masa.
  • Ubaciti u testo sir, promešati, pa sipati kašičicom u kalupe za mafine do 2/3 zapremine. 
  • Peći mafine tridesetak minuta na 180-200°C dok ne porumene.



Ovo je najjednostavnija kombinacija. Odlični su - spolja hrskavi, iznutra vazdušasti i mekani, a što je najvažnije ukus im je božanstven!
Mogu se u testo umesto sira ubaciti i neki od ovih dodataka: semenke, spanać (blitva), luk, dinstane pečurke ili šta već volite. Dobiju se mafini koji su uz jogurt (kefir) ili salatu (sirovo povrće ili ajvar) kompletan obrok. Zgodni su i u situacijama kada treba  da nosimo hranu van kuće - za put, izlet, užinu u školi ili na poslu..




12 коментара:

  1. Obozavam bilo sta sa heljdom i cesto pravim pogacu i 'ujevak' ...evo recepta i za mafine, za koje sam sigurna da ce biti cesti na mom repertoaru; hvala Gago!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi, Jasna! ♥ I meni je heljdino brašno omiljeno, volim sve od njega - kore za pitu, hleb, palačinke, a sad i ove mafine...

      Избриши
  2. Одговори
    1. Ti obrišeš jedan, ja slučajno drugi, pa ću tvoj komentar da copy/paste sa Gmaila:

      "Baš su lepi, imaju neki retro štih... :-) "

      Избриши
  3. Dopada mi se ova kombinacija heljdinog brasna i kefira! Odlicno deluju :)

    ОдговориИзбриши
  4. Bas su zanimljivi. Razmisljam da li bih isto mogla i sa brasnom od leblebija. Kutija je bas cool!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥ Kutija je od onih što su bile obavezne na svakom putovanju polovinom prošlog veka ;))) A za brašno od leblebija ne znam šta da kažem. Možda je prejako da sve bude od njega, heljda je ipak blažeg ukusa. Možda da se kombinuje sa pšeničnim. Ako probaš, javi kako je...

      Избриши
  5. Kada sam bila na odmoru,zaova je (u Svicarskoj)pravila razljevak sa domacim heljdinim brasnom koje je donela iz Mrkonic grada,izgledala je ta razljevusa jako lijepo,onako slojevito ,kombinacija kore i sira..okus joj je bio predivan..probala ja da napravim ,moji jeli a meni se nije svidjelo,ne znam zasto..uglavnom, imam jos brasna pa cu probati napraviti ove mafense ;)!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirče, možda da ga pomešaš sa nekim drugim brašnom ako ti se nije svidelo tako kako si napravila. Mnogi ga mešaju sa kukuruznim, a možeš i sa belim pšeničnim. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши