Странице

петак, 11. септембар 2015.

Grilovan patlidžan sa umakom od šafrana

Na Wikipediji kažu da za kilogram šafrana kao začina treba ubrati 150.000 cvetova... 


U ishrani i medicini šafran se koristi hiljadama godina u zemljama Azije (posebno u Indiji), a kasnije se korišćenje poširilo na ceo svet. Ukus mu je ujedno i cvetan i gorkast, jake arome na med i mošus, a daje divnu zlatnu boju jelu u kome se koristi.
Cena mu zavisi od kvaliteta i kreće se od 4 do 14 evra za jedan gram!  Jeste skup, ali za probu ili za svoje lično zadovoljstvo vredi sebi ponekad priuštiti ovaj cenjeni egzotični začin posebne arome.

Kod nas šafran može da se nađe najčešće pakovan u kesicama. Iako se koristi i u slatkišima, morala sam prvo da ga isprobam u slanoj varijanti sa mojim omiljenim patlidžanom. 


Sastojci:
1 veći patlidžan (oko 500 gr)
2 kašike maslinovog ulja
so i biber
1 mali luk
1 češanj belog luka
1 kašika seckanog peršuna
90 gr grčkog jogurta (ili pavlake sa 12% masti)
prstohvat šafrana (kesica)
1 kašika kipuće vode
malo indijskog oraha (ili pistaća)

Priprema:


  • Sadržinu kesice sa šafranom izručiti u minijaturnu činijicu i preliti kašikom kipuće vode. Poklopiti i ostaviti da odstoji barem sat da šafran pusti svoj miris, ukus i karakterističnu boju.
  • Patlidžan grilovati - u rerni sa uključenim grilom, ili na roštilju. Može se iseći na režnjeve/kolutove, namazati sa malo ulja pa grilovati na gril-tiganju. Ako je ceo pečen, oljuštiti ga, iseći na komade veličine zalogaja i ostaviti u cediljki da se ocedi. 
  • Ja sam ga isekla na kockice, poprskala uljem i ispekla u rerni. Ako su grilovani režnjevi ili kockice, ceđenje nije potrebno. Odložiti ga u činiju.
  • U tiganj dodati kašiku ulja, dobro zagrejati, pa dodati luk i delimično ga ispržiti (3 minuta) da ostane hrskav.
  • U rerni tostirati indijski orah, paziti da ne pregori! Skloniti sa strane, prohladiti i iseckati.
  • Luk i ulje ubaciti u činiju sa patlidžanom, dodati sitno seckan (ili zgnječen) beli luk, seckani peršun, malo soli i bibera. Promešati.


  • Patlidžan rasporediti na tanjir i preko razmazati jogurt (ili razmućenu polumasnu pavlaku) ali ne skroz do ivice, neka ostanu vidljivi rubovi sa patlidžanom. Odozgo kašičicom preliti vodu sa šafranom i sve  posuti tostiranim seckanim indijskim orahom. Po želji kapnuti malo ulja (ja sam ga preskočila)...
  • Poslužiti kao meze, prilog ili laki obrok uz tanke lepinjice i neko sirovo povrće. Ako nemate šafran (ili vam je nedostupan), jelo možete napraviti i bez njega.




Ideja -  Yotam Ottolenghi 

10 коментара:

  1. Baš interesantan recept! Vidim na slikama i tvoju ljubav prema patlidzanima... Bravo! :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma ljubav prema patlidžanima za sad ne jenjava, dok ih skroz ne izgustiram...
      Hvala ti, Sneškiću, na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Safran sam uglavnom kombinovala sa rizom, ali bih rado probala i ovu tvoju kombinaciju :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imam u planu i neke recepte sa pirinčem, al patlidžanu nisam mogla da ododlim!
      Hvala ti na čitanju ♥

      Избриши
  3. Ovo tako divno izgleda. Najcesce ga dodajem u rizu, a ima i dobrih peciva u koje se dodaje safran i kao sto kazes velike su razlike u kvalitetu. Ima kesica u kojim na dnu lezi samo par koncica, ali daju daleko jacu boju i aromu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si... kao i kod ostalih začina i ovde sve zavisi od onoga ko ih obrađuje i distribuira. A preturala sam po raznoraznim receptima i videla da ima baš interesantnih kako slatkih, tako i slanih jela sa šafranom.
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Jedno vrijeme sam se ozbiljno bavila mislju da uzgajam safran....Ovo sa patlidzanom ti odlicno izgleda!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bilo bi lepo da može i kod nas da se uzgaja, ali pojma nemam kakve uslove biljka zahteva.. Patlidžan je inače na ovaj način baš ukusna.
      Hvala ti na javljanju. Cmok.

      Избриши
  5. Svaki Otolengijev recept uliva poverenje i privlaci!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš tako! Videla sam kod tebe na sajtu da imaš nešto po njegovoj ideji, a i ja sam još par recepata probala i oduševljena sam! Hvala ti! :*

      Избриши