понедељак, 07. април 2014.

Soparnik

Kao najdraži recept koji sam "otkrila" u poslednjih pet godina izdvajam soparnik. Onomad me sestra pitala šta da pravi od malo zeleniša koji joj je preostao, ja sam joj ko iz topa ispalila - "soparnik"! I koleginici koja posti sam ga preporučila, jer je idealan obrok sad za vreme Uskršnjeg posta. 


Neobično ime za staro jelo koje datira još iz vremena pre Turaka, a usavršili su ga u dalmatinskim Poljicama. Sastoji se od dva sloja testa i nadeva od blitve. Izvorno se priprema na okruglim drvenim pločama i peče na kominu. Inače je soparnik u Hrvatskoj službeno zaštićen oznakom geografskog porekla.


Priprema:
Zamesi se testo od 160 grama integralnog brašna, 2 kašike maslinovog ulja i 1 dl vode. Podeli se na dva dela, od kojih je jedan malo veći za donju koru, a drugi manji za "poklopac".

Desetak listova blitve se iseče sitno, pobiberi se i posoli, pa se doda seckani luk (može i mladi) i malo maslinovog ulja. Sve se rasporedi preko razvučenog testa, pokrije drugim delom, zavrnu se krajevi da fil ne ispada. Viljuškom se bocne po gornjoj kori, pa se peče da malo porumeni. 

Pečeno se premaže maslinovim uljem i pospe seckanim belim lukom.



Svaki put me oduševi jednostavnost sastojaka, a prelep i nezaboravan ukus... Sezonu blitve sa radošću dočekam, a soparnik je kec iz rukava kad ne znate šta bi na brzinu, a da je fino.


Nekad preteram sa nadevom, al svako neka pravi kako mu drago, ja volim ovako... Spremam ga uvek sa blitvom, mada su neke moje rođake i drugarice probale sa spanaćem ili sa koprivom i kažu da je isto odličan! Takođe može od belog brašna, al meni je slađi ovaj od integralnog.  Još čašica vina i milina ;))) 


http://malecarolije.com/2014/09/25/blogerijada-na-adi/

Pravila sam ga za okupljanje blogerki na Adi u septembru, slikice u kolažu su sa sajta "Male čarolije".


Adapirano od SaDaKa

1 коментар: