Странице

петак, 4. април 2014.

Gibančice




U danima kada smo bili "kratki" sa novcem, moja majka je izvlačila iz sećanja brza, jednostavna i iznad svega ukusna testa. I kada je para bilo, svejedno smo tražili da nam sprema omiljene gibančice, bile su nam najmiliji doručak ili večera, uz ono što se imalo - jogurt, sir, kajmak, ajvar..

Negde je ovom prženom testu ime "masni" ili "seljački" kolači, ali se u našoj kući uvek ovako zvalo i ja mu ime ne menjam! 

Sastojci:
120 gr brašna (običnog ili integralnog), može i mešavina raznih
1/2 kašičice soli
oko 70 ml vode 
1 kašičica ulja
ulje za prženje:

Priprema:





  • Pomešati brašno i so, vodom zamesiti srednje čvrsto testo.
  • Na pobrašnjenoj podlozi oklagijom rastanjiti testo (debljina oko 2 mm), premazati ga uljem i urolati kao palačinku.
  • Urolano testo iseći na nekoliko komada, ponovo svaki deo rastanjiti.
  • Zagrejati u tiganju ulje, pa pržiti gibančice dok lepo ne porumene sa obe strane.
  • Ocediti na kuhinjskom papiru od viška masnoće i tople poslužiti.



Ja sam mamin original recept "doterala" - izbacila sam sir iz nadeva koji je često u toku prženja cureo, plus sam promenila oblik gibančicama. Mamine su bile okruglog oblika (više su ličile na točak), jer je testo motala u rolnu koju bi uvrtela, spojila krajeve, rastanjila sve oklagijom i pržila u ulju. Meni je ovako jednostavnije, nema praznog prostora i zgodnije je za prženje. Umesto posipanja sirom pre rolanja ja ih ostavim klot, pa dodam uz njih šta volim, dobro ide čak i džem..