Странице

среда, 15. новембар 2017.

Gallo Pinto - kostarikanski pirinač sa pasuljem




Recept moje drage Goce, objavljen na njenom sveže otvorenom profilu na Coolinarici, te vam od srca preporučujem da je tamo pratite, jer ima baš zanimljive recepte! Elem, za ovo jelo Goca kaže:
Nacionalno jelo Kostarike je Gallo Pinto, a ovo je jedan od mnogobrojnih recepata tog jela i jedan od najboljih načina kako iskoristiti preostali kuvani pirinač sa kojim jednostavno ne znate šta da radite. Jedan od sastojaka ovog jela je Salsa Lizano, ali ga je meni teško nabaviti pa koristim ili Srirachu ili WorcesterSauce kao zamenu... 
Ovo jelo je najbolje praviti u šerpi jer pirinač rado "skače" kad se przi. Takodje, pirinač od prethodnog dana treba da bude "al dente" i prilicno suv..

I ja sam malo švrljala po netu i pronašla da se ovo jelo neobičnog imena (u prevodu Gallo Pinto znači tačkasti/pegavi pevac) uglavnom jede za doručak, ali iako volim jak jutarnji obrok, odličila sam da mi ipak ovo bude ručak! Jelo je posno i može se jesti klot (ili kao prilog ribi), a jaje je uobičajno u izvornom receptu i ono se dodaje po želji.. Salsa Lizano može da se napravi i u domaćoj varijanti (ja nisam, koristila sam Vorčester sos koji se inače preporučuje kao zamena), pa ko hoće može sam da je spremi.



Sastojci:
250 gr kuvanog pirinča (od juče)
1 manja konzerva crvenog pasulja
(ili 240 gr skuvanog i oceđenog mungo ili azuki pasulja)
 3 kašike ulja
2 - 3 kašike sitno seckane paprike
1/2 glavice sitno seckanog luka 
1 kašičica kumina
1 češanj belog luka seckanog na listiće
1 kasicica Vorčester sosa (u originalu je Salsa Lizano)
1 kašika seckanog lista svežeg korijandera (ili peršuna)
 so i biber po ukusu
2 jajeta (po želji)



Priprema:
  • U dublji sud sipati ulje i pržiti papriku i luk 3-4 minuta. Ubaciti kumin i pržiti dok ne zamirise, a po želji staviti i beli luk da se malo uprži, nekih 30-tak sekundi. 
  • Dodati u sud pirinač i prziti ga oko 5 minuta stalno mešajući, da ne zagori.U pirinač sipati pasulj sa malo vode iz konzerve i dodatak jelima na bazi povrća. Sve pržiti dok pasulj i pirinač ne budu skoro suvi i malo krckavi. 
  • Na kraju dodati Vorčester sos (ili ako imate Salsu Lizano), sve dobro promešati i skloniti sa vatre. 
  • Posuti seckanim korijanderom (ili peršunom) i poslužiti kao glavno jelo ili prilog. 

Ovo je odličan vege
tarijanski / veganski obrok, a ako želite "pojačanje", za svaku porciju ispržiti po jedno jaje na oko, staviti ga preko gotovog jela i tako poslužiti..