Странице

понедељак, 29. мај 2017.

Čokoladni karamel tart



Znam da je dobro da se u slatkiše i kolače doda malo soli koja izvlači iz njih bolji ukus, solila sam karamel za razne poslastice, ali do pre par meseci mi na pamet nije padalo da je fina i slankasta čokolada. Viđala sam kombinacije, ali nikako da isprobam neku od njih. A onda sam htela-ne htela probala čokoladu sa zrncima himalajske soli..

Od kako sam na Delabo hrono ishrani povremeno za užinu uzmem crnu čokoladu (ona je dozvoljena u određenoj količini). Kupujem na kilo čokoladne kapljice sa 55% kakao delova, koje inače koristim i za mešenje kolača. Elem, te kapljice obično odmerim u minijaturnu činijicu, ali sam jednog popodneva žurila, mrzelo me da vadim staklenu iz ormarića, nego dograbim plastični poklopac od kutije koji je bio na pakovanju sitne himalajske soli, a koju sam uprvo preručila u staklenu teglu - slanik. Odmerim tako propisanih 30 grama čokolade u dotični poklopac u kome je ostalo rozikastih zrnaca soli za nekih 1/4 kašičice. Zagrizem u komadić na koji se malčice so nalepila i........ 

Ljudi moji, da ste samo videli koje je to oduševljenje bilo! Onda je morao i moj Zoki da proba, a pošto čokoladu baš i ne mari, ovako slankasta se i njemu dopala. Zato je ovaj tart morao da bude isproban, jer je kombinacija sastojaka božanstvena! Ko voli čokoladu i karamel beskrajno će uživati u njihovom novom, oplemenjenom ukusu. 😋



Sastojci:
za podlogu 
160 gr brašna  
30 gr mlevenog badema
20 gr kakao praha
50 gr šećera 
prstohvat soli 
110 gr putera 
1 jaje 
1 - 2 kašike hladne vode (po potrebi)
za karamel
300 gr šećera 
75 ml vode 
125 ml slatke pavlake (mlečne!) 
70 gr putera
1 kašičica soli (po želji može i supena kašika)
za ganaš
125 ml slatke pavlake (mlečne!) 
120 gr crne čokolade 
i još 
krupna morska so za dekoraciju

Priprema:


  • Pomešati sve suve sastojke pa u to dodati hladan puter i viljiškom ili vrhovima prstiju mešati dok se ne stvore grudvice (ili sve izmiksti u blenderu). Pred kraj dodati jaje i po potrebi hladne vode. Testo treba da je kompaktno i čvrsto (meni voda nije trebala jer sam imala XL jaje od 74 grama). 
  • Testo zamotati u streč foliju, pa ostaviti u frižider na 30 minuta, a može i da prenoći.


  • Izvaditi testo iz frizidera i rastanjiti na veličinu kalupa za tart prečnika 23 cm, plus  2 cm za ivice. 
  • Prebaciti ga u puterom namazan kalup (ili samo na dno staviti papir za pečenje), izbockati viljuškom i pokriti papirom za pečenje preko celog kalupa. Preko posuti sirovim pasuljem da prekrije celu površinu, da se testo ne podigne u toku pečenja. Inače, ja umesto pasulja koristim sirovi kikiriki, pa dobijem usput i pečene grickalice 😜. Ovaj put sam stavila na papir moj rupičasti poklopac za sarmu. 
  • Peći testo u rerni zagrejanoj na 180°C nekih 15 minuta sa papirom i pasuljem/kikirikijem, onda sve skloniti i peći još 10-15 minuta bez papira i pasulja. Izvaditi kalup sa podlogom iz rerne i ostaviti da se podloga ohladi, pa je nadevati. 


  • Šećer i vodu staviti u sud i na srednjoj temperaturi kuvati dok se šećer ne karamelizuje, odnosno da dobije finu zlatnu boju. Skloniti sa vatre pa sipati slatku pavlaku (oprez, hoće da prska!) Vratiti sve na vatru i kuvati mešajući još koji minut. 
  • Skloniti sa vatre, dodati puter i so i mešati dok se sve ne sjedini. Pripremljen karamel preliti po pripremljenoj podlozi (po želji je predhodno izvaditi iz kalupa na tacnu za posluživanje, ja nisam). Ohladiti na sobnoj temperaturi, a zatim i par sati u frizideru da se karamel lepo stegne. 


  • Zagrejati slatku pavlaku skoro do ključanja pa njome preliti izlomljenu ili naseckanu čokoladu (čokoladne kapljice). Ostaviti 5 minuta da odstoji, pa zatim sve sjediniti mešanjem u kompaktnu kremu.
  • Preliti preko ohlađenog i stegnutog karamela i ostaviti još par sati u frižideru do služenja.

Pre posluživanja posuti tart sa krupnom morskom solju (ja sam imala krupnu roze himalajsku, onu za devojčice 😜). Ako ste više za klasiku, ovaj korak preskočite i smanjite količinu soli koja se dodaje u karamel. Računajte na to da će karamel pri sečenju da curka i izgledaće mackavo na tanjiru, ali to je čar ovog kolača..


Tart je kalorijska bomba i prilično je sladak! Kako ono beše: slatko, slađe, slatko u...
Ma sladak je za sve pare, da ne kažem ono drugo bezobrazno.😁