Странице

понедељак, 30. децембар 2013.

Sladak kupus bez mesa




Kad sam se udala, kao i svaka mlada htela sam da ugodim mužu.   A on kuvani slatki kupus nije hteo ni za živu glavu! Govorio je da je to samo vruća salata..

Godinama sam odlagala da ga spremim, dok mi nije puk'o film i rešim da sebi napravim, a on nek se snalazi za ručak! Pošto smo oboje vegetarijanci, krenem ja da seckam i dinstam, a on samo njuši i ćuti. Kad je bilo gotovo, sipam ja sebi u tanjir, reda radi mu ponudim da proba, a on jedva dočekao i u cugu je pojeo više od pola. Posle mi je priznao da mu se već miris u toku spremanja dopao i da je jedva čekao da proba. Od tada nema problema sa ovim jelom, ali voli samo kako ga ja spremim. 
Nema to veze sa ljubavlju, već sa sastojcima koji su u ovom jelu... On kaže da je bogato ukusom.

Sastojci:
2-3 kašike ulja
1 glavica luka (ili struk praziluka)
1 srednja šargarepa
1 manja glavica kupusa
1 manja paprika
1 paradajz
listić lovora
po ukusu soli i bibera
1/2 kašičice mlevene začinske paprike - može ljuta
2 češnja belog luka
2-3 struka peršuna

Priprema:








  • Kupus očistiti od spoljnih listova, izrezati na 4 dela, odstraniti koren, pa iseći na manje komede. Luk(praziluk) i šargarepu sitno iseckati i propržiti na ulju. Kad malo svenu, dodti kupus, lovor, posoliti i dinstati dodajući povremeno malo vode
  • Posle desetak minuta dodati papriku iseckanu na kockice. Nastaviti sa dinstanjem dok kupus ne omekša (probati zadebljanja na listovima), pa dodati mleveni biber, sušeno povrće i mlevenu začinsku papriku.
  • Paradajz iseckati i dodati u jelo. Promešati i još malo poklopljeno prokuvati da se paradajz raskuva. Na kraju iseckati u jelo beli luk i peršun.

Nekad u kupus dodam kockice krompira, da bude sitije jelo. Čak sam dodavala i kuvani pirinač, pa ukusom podseća na sarmu od slatkog kupusa. Može da se posluži kao samostalni obrok ili prilog. Meni je uz parče dimljenog kačkavalja, domaći hleb i seckan crni luk odličan ručak.