Странице

понедељак, 30. децембар 2013.

Posne punjene paprike




Ko god da je probao ove paprike, nije ukopčao da su bez mesa. Dobre su i tople i hladne, mogu da stoje više dana. Ideju za njih sam pokupila od moje tetka Ljilje, mamine sestre, koje je u fil ubacila mešavinu ovsenih i raženih pahuljica, što je jelu dalo posebnu slast! Od onda ih samo ovako spremam!

Sastojci:
8-10 crvenih paprika srednje veličine
ulje
1 paradajz
Za fil:
100 gr pirinča (najviše volim integralni)
2 kašike ulja
1 manji crni luk
25 gr mix pahuljica (ovsenih, raženih i ječmenih)
25 gr sojinih ljuspica (može i bez njih)
1/2 kašičice soli
1/2 kašičice bibera
1/2 kašičice mlevene začinske paprike - može ljuta
malo seckanog peršuna - može i suvi

Priprema:

Oprane paprike obrezati oko peteljke, izvaditi semenke i ostaviti na stranu. 
Naliti pirinač vodom i skuvati ga "al dente", preliti hladnom vodom i procediti. 















Dok se pirinač kuva, na ulju propržiti iseckani crni luk da svene, skloniti sa vatre.
Dodati proceđeni pirinač, soju, mix pahuljica i začine. Po želji dodati u fil još malo ulja.












Paprike puniti pripremljenim filom, svaku zatvoriti kolutom paradajza, staviti u vatrostalnu posudu ili pleh za pečenje i preliti uljem. Umesto paradajzom, mogu da se zatvore kolutom krompira ili celera.










Peći u rerni na 200°C oko 1 h (30 minuta, okrenuti ih + 30 min)







Mogu da se prave i od zelenih paprika, mada su crvene za nijansu ukusnije. Služiti ih mlake ili hladne uz domaći hleb i salatu. Meni uz njih najbolje ide crveni luk secen na koturove i hladno pivo! Sutradan su jednako dobre.


Ko ne voli soju može da je izostavi, a poveća mix pahuljica. Pravim ga sama tako što pomešam ovsene, ražane i ječmene pahuljice, odložim u teglu i koristim po potrebi, mada sad može da se kupi već gotov i upakovan miks. 

Napomena 25.10 2017. U poslednje vreme naviše volim da napunim crvene ljute somborke, meni su one neprevaziđene! Ove ispod su slikane pre par dana na oktobarskom suncu..
























14 коментара:

  1. Eno ih u rerni, peku se... doduše, u prodavnici sam našla samo babure, nijednu crvenu nisu imali, ali, i ove će biti smazane brzinom svetlosti! Muž i ja ih obožavamo, i borimo se za ''moču'', hahahaha!
    Sinovi ipak preferiraju mesnu varijantu, sram ih bilo!

    ОдговориИзбриши
  2. Kako vidim crvene paprike, tako krenem da se oblizujem! Odlicna ideja, ja cu samo da preskocim soju, nesto sam sumnjicava prema njoj. Hvala na jos jednom divnom receptu :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, recept je od pre desetak godina, kada soja nije bila na lošem glasu kao sad... ;))) U poslednje vreme je ni ja ne stavljam, mada imam neku na kojoj piše da nije GMO. Čak i da jesete, ove paprike pravim samo 2-3 puta u sezoni, pa ne bih stradala od 25 gr ljuspica. Što se crvenih paprika tiče, i ja samo njih priznajem za punjenje! Pa još kad uhvate ovu braon koricu i počnu da se lepe... Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  3. Одговори
    1. Otvorila si sezonu... ja ih još nisam pravila :))) Divne su ti slikice na Coolinarki, hvala ti! ♥

      Избриши
  4. Dopao mi se recept i sve sam nabavila da ih spremam sutra za ručak, ali sad mi se čini malo 25g mekinja ( 2 žlice ) za 8-10 paprika. Da li je možda mišljeno 250 g ? Molim vas za pomoč.
    Lep pozdrav iz Slovenije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majda, osnova nadeva je kuvani pirinač, a mešane pahuljice (ne mekinje! ) su tu da samo obogate ukus. Može eventualno soja da se zameni sa još 25 gr pahuljica, pa da ukupno bude 50, al nikako više. Samo pazi da ne staviš mekinje, dobićeš drugo jelo... U sastojcima sam dala link na koje pahuljice mislim. Naravno da ne mora da su od istog proizviđača, mogu da budu i samo ovsene ako nemaš mešavinu, ali treba da su krupne i kao presovane. engleski naziv: oatmeal; nemački naziv: haferbrei. Javi utiske kad ih budeš probala i hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
    2. ispravka - na engleskom je oat flakes, na nemačkom haferflocken

      Избриши
    3. Hvala na objašnjenju. Dakle osnova je pirinač a ne pahuljice. To sam i kupila ( kod nas se zovu kosmiči) ali ne kao mix več sve tri vrste posebno.( Krivo sam se izrazila, misleči da se tome kaže mekinje). Eto danas sam paprike spremila klasično u strahu da ne ostanemo bez ručka. Sledeče će biti po ovom receptu, i javim kako je ispalo.
      Puno hvala i lep pozdrav

      Избриши