Странице

недеља, 23. децембар 2018.

Mlečna vanil pita



Ovo je odlična turska brzinski napravljena poslastica od svima dostupnih sastojaka. Oduševila me jednostavnost pripreme, sočna tekstura i fini ukus koji podseća na krempitu..

I odmah na početku da kažem - nikako ne menjati puter nekom drugom masnoćom, on ovoj piti daje dodatni mlečni i bogat šmek! Sastojci u originalnom receptu su dati u šoljama, ja sam ih premerila u grame, pa birajte.. .

Ovo je na Coolinarici bila slika dana 29. decembra 2018. godine

Sastojci (čaša = 200 ml):
8 tankih kora za pitu/baklavu
1/3 čaše otopljenog putera (70 gr)
3 jajeta
1/2 čaše šećera (100 gr)
1 kesica vanil-šećera
malo soli
1+1/2 čaša mleka (300 gr)
prah šećer za posipanje

Priprema:


  • Koru raširiti i premazati je rastopljenim puterom. Nabrati je kao harmoniku/lepezu, pa je smotati u krug kao ružicu - nabori se prave da bi kora upila više preliva. Staviti je u pleh/tepsiju (moja je prečnika 23 cm) na pek papir premazan puterom. 
  • Na isti način premazati i smotati sve ostale kore. Peći ih u rerni zagrejanoj na 180°C nekih 20 minuta, dok lepo ne porumene.
  • Dok se kore peku, u dubljem sudu umutiti jaja sa šećerom, vanil šećerom i sa mrvicom soli. Uliti mleko i sve lepo sjediniti da se šećer skroz otopi. Ovom masom preliti pečene kore, pa ih vratiti u rernu da se sa prelivom peku još 20 minuta.
  • Pečenu pitu malo prohladiti, posuti je šećerom u prahu. Služiti po želji mlaku ili hladnu.


Napomena 30.12. 2018. - probala sam da u preliv dodam kašiku-dve kokosa, ukus je još bolji i bogatiji!