Странице

понедељак, 20. фебруар 2017.

Salata od krompira i dimljenog lososa




Kada se na Coolinarici u novembru igrala igrica "Srce od šefice" i spremala se jela po mojim receptima, ovo fino jelo je priremila i posvetila mi ga je moja mila Inoča. Nije joj to pravo ime, Mirjana je, ali se meni toliko sviđa njen nik na Coolki da joj se tim imenom obraćam, ili joj tepam Inočka. A ni njoj ne smeta, voli to svoje drugo ime..

Inoča je u početku našeg Cool-druženja bila jedna od onih baš zanimljivih osoba sa kojima sam rado kontaktirala preko neta. Posle nekog vremena je počela da se izdvaja od drugih i da me impresionira svojom kreativnošću, što je i logično jer je umetnica, odnosno dizajner. Jednostavno rečeno, sve joj ide od ruke - ručni radovi (čak i tkanje!), fotografije, kreiranje i ono što nas posebno veže, kuvanje. Voli zdravu ranu, radoznala je i odvažna da isproba novo, a u isto vreme poštuje i staro.. Obzirom da je u više navrata posećivala Rusiju, posebno mi se svidela njena promocija ruskih specijaliteta.

Vremenom se naše virtuelno druženje pretvorilo u stvarno. Često sam poslom išla u Zemun gde je živela, pa smo se nalazile na kafici i čavrljale, a bile smo i inicijatori da se druženje proširi na još neke cool-prije. Čak smo imale i određen dan u mesecu kada smo se sastajale, što je uvek prolazilo kako u razmeni iskustava o kuvanju i o pečenju kolača, tako i u sitnim tračevima, a sve uz puno smeha. Prošlog septembra smo se našle da se pozdravimo pred njen odlazak u Kanadu, gde je sa porodicom započela novi život. A meni od tada baš nedostaje njeno prisustvo, pa iako možemo da se čujemo na razne načine nije mi to to i jedva čekam da se ponovo vidimo uživo..   


Inoča kaže da ovu salatu često sprema kao glavni obrok i da joj je dimljeni losos u ovoj kombinaciji najomiljeniji. Mislim da će posle ovog isprobavanja biti i meni.. A sad, pravac na recept!

Sastojci:
200gr dimljenog lososa
300gr mladog krompira
so i biber
1/2 limuna sok i korica
malo belog vinskog sirćeta
maslinovo ulje
1 kašika kapara
komad rena (ili 1 kašika rena iz teglice)
75 gr punomasne kisele pavlake
mala vezica mirođije (ili kašičica sušene)

Priprema:



  • Krompir kuvati u slanoj vodi 15 do 20 minuta (ceo ako je mlad i sitan ili ga prepoloviti ako je krupniji). Van sezone mladog krompra koristiti krompir isečen kockice (ja sam tako). Posoliti na polovini kuvanja. Kuvan krompir ocediti i ostaviti u cediljki.
  • U posudi u kojoj je kuvan krompir napraviti marinadu - pomešati polovinu količine soka od limuna, sirće i ulje u srazmeri (1:2), posoliti i pobiberiti. Ubaciti oceđene i prepolovljene kapare i vruć krompir, pa sve dobro izmešati. 
  • Ren očistiti i narendati na sitno rende (mesto svežeg rena može se koristiti i kupovni iz teglice). Pomešati pavlaku sa renom i preostalim sokom od limuna, posoliti i pobiberiti.
  • Krompir posuti polovinom naseckane mirođije, promešati i prebaciti ga na tacnu za posluživanje. Dimljeni losos iskidati na komadice i složiti oko krompira. Rasporediti pavlaku sa renom odozgo i posuti preostalom mirođijom. 




Poslužiti kao predjelo ili glavno jelo uz čašu vina. Ovo je prava divota, koju najiskrenije preporučujem! 

Ukoliko se želi posno jelo, izostaviti kiselu pavlaku i po salati rasporediti tu i tamo samo ren (posoljen i malo zakišeljen).


Novembar 2017. - pravila sam je sa batatom umesto sa krompirom, čini mi se da je još ukusnija.. 





Ideja - Jamie Oliver & Inocha