Странице

уторак, 14. фебруар 2017.

Posna torta sa vinom i orasima



Par godina unazad sam se na dan svetog Trifuna sladila poslasticama sa vinom, pa ne vidim razlog da i ove godine isto to ne uradim. U moru srdaca, cvetića i sladunjavih sadržaja kojima smo preplavljeni ovih dana, ja ipak glasam za vino! 🍷

Recept za ovu torticu/kolač je baš stari, nto slično sam jela još kao dete na slavama mojih baba-tetki. Iz vremena je kada nije bilo margarina, posnih krema, biljnog mleka, niti šlaga iz kesice. Sprema se vrlo jednostavno, od malo sastojaka, a dobije se profinjeni ukus starinskih kolača koji su pre više od pola veka posluživani na krhkim porculanskim tacnama ili staklenim "vaznama" za kolače.. Ovu na slikama sam davno nasledila od babe.



Sastojci:
250 gr mlevenih oraha
250 gr kristal šećera
250 ml belog vina
250 gr brašna
1 kašičica cimeta
1 kašičica sode bikarbone

za glazuru:
200 gr šećera u prahu
1 kašičica vode
1 kašičica soka od limuna
1 kašičica ulja

Priprema:


  • Pomešati prosejano brašno, orah, šećer, cimet i sodu bikarbonu. Uliti vino i lopaticom dobro pomešati sastojke da se dobije ujednačeno testo.
  • Izručiti masu u kalup prečnika 24 cm i peći oko 45 minuta na 170°C. Posle 15 minuta pečenja pokriti kalup alu-folijom, a pred kraj čačkalicom probati da li je testo pečeno.
  • Tortu desetak minuta prohladiti, izvaditi iz kalupa, još malo prohladiti i premazati je belom glazurom od šećera.
  • Za glazuru pomešati u sudu šećer u prahu, limun i vodu. Dodati ulje i mutiti mikserom da se dobije glatka i svilenkasta masa. Premazanu tortu ostaviti da odstoji dok se glazura ne osuši i stegne.























Tortu iseći i poslužiti uz čašu desertnog vina (ili uz vermut) i šoljicu crne kafe. 



Na slikama je mera od po 150 gr brašna, oraha, šećera i vina, a torticu sam pekla u kalupu prečnika 18 cm. 






Ovo je na Coolinarici bio recept dana 10. februara 2018. godine