Странице

четвртак, 22. децембар 2016.

Pizza sa dimljenim lososom



Kada hoću da se posbno počastim, napravim ovu pizzu (u nastavku pišem pica, kao što se izgovara). Pošto moj Zoki ne jede ribu, cela bude samo za mene! 😊 Onda pola pojedem dok je topla, a drugu polovinu ostavim za kasnije, čak i za sutradan, jer je lepa i hladna. Ako sam "kratka" sa dimljenim lososom, napravim samo pola mere.

Ova sa slike je pravljena još prošlog proleća, kada sam praznila zamrzivač u kome se zadržao mleveni bosiljak u ulju i pola pakovanja smrznutog dimljenog lososa.  Sa još par dodataka dobila sam odličnu picu sa podlogom od integralnog brašna. Pošto sumnjam da još neko zamrzava bosiljak (izvinjavam se ako sam nekoga neopravdano eliminisala), može se pripremiti sa kupovnim pestom..


Sastojci: 
testo za 1 picu prečnika 26 cm:
160 gr  brašna (običnog ili integralnog)
8 gr svežeg kvasca
malo šećera i malo soli
90 ml mlake vode
1 - 2 kašike maslinovog ulja 
za nadev:
4 kašičice kupovnog pesta (ili mlevenog bosiljka u maslinovom ulju)
100 gr dimljenog lososa
2 kašike sušenog paradajza oceđenog od ulja
200 gr rendanog kačkavalja
po želji sušene (ili sveže) seckane mirođije ili ruzmarina
kriška limuna

Priprema:


  • Zamesiti testo od brašna (moje je integralno), vode, ulja, soli i nadošlog kvasca. Ostaviti da naraste i duplira volumen.
  • Testo oklagijom rastanjiti i prebaciti u podmazan pleh prečnika 26 cm i podići malo rubove. Pesto od bosiljka rasporediti preko testa, pa preko njega naslagati listove tanko sečenog dimljenog lososa. Po želji nakapati sa malo soka od limuna.
  • Peći picu desetak minuta u rerni zagrejanoj na 250°C, pa je izvaditi iz rerne, poređati komadiće seckanog sušenog paradajza i sve posuti rendanim kačkavaljem. Vratiti u rernu da se dopeče i lepo porumeni.


Poslužiti toplu uz čašu (belog) vina..