Странице

понедељак, 11. април 2016.

Tikvice punjene koprivom



Tražeći po Internetu kako sve da udenem koprivu u još neki ručkić, naletim na predivan recept za tikvice punjene koprivom. Pisala ga je draga Vanja iz Podgorice, autor najpopularnijeg gastro bloga u Crnoj Gori "Kuvaj za me". Neposredna, energična i duhovita žena-zmaj, sa kojom sam se upoznala na Blogerijadi na Adi prošlog juna, kada je bukvalno "pala sa neba" među nas lokalne zaljubljenike u hranu, slikanje i pisanje o istoj. Tada avionom je doletela na naše okupljanje sa sve dimljenim krapom (šaranom iz Skadarskog jezera) u maslinovom ulju i punom torbom finih đakonija karakterističnih za Crnu Goru..
Od tada smo stalno u virtuelnom kontaktu, razmenjujemo iskustva, isprobavamo recepte. U decembru sam gostovala na Vanjinim blogu u okviru proslave treće godišnjice njegovog postojanja. I sigurna sam da nam sledi još neki susret uživo - obe smo od onih koje ne drži mesto i koje vole druženja!

I da pređem na recept - ove Vanjine tikvice punjene koprivom su divnog ukusa i osvežavajuće. Nadev je sličan onom kojim se filuje pita sa koprivama, pa jelo možete praviti i kada vam nadev pretekne kod spremanja pite... 


Sastojci:
6 manjih tikvica (moje su 2 veće)
1 jaje 
150 g feta sira (ili kisele pavlake)
50 g koprive 
1 grančica komorača (ja nisam imala)
1 grančica nane 
30 ml maslinovog ulja (smanjila sam na 1 kašiku)
50 g trapista (kod mene je bio dimljeni kačkavalj)
po ukusu soli i bibera

Priprema:


  • Tikvice oprati, ne ljuštiti (ja moje jesam, jer su bila sa pijace, a moje domaće koje ne ljuštim još nemam). Odseći im vrh i deo uz peteljku, izdubiti sredinu (sačuvati polovinu izdubljene mase) i dobijene čamčiće od tikvica probariti koji minut u provreloj posoljenoj vodi. Pažljivo ih izvaditi na kuhinjsku krpu izdubljenim delom na dole i ocediti. 
  • Koprivu oprati i prokuvati par minuta u istoj vodi gde su se blanširale tikvice. Ocediti i iseckati.
  • U manjem sudu umutiti sir (ili pavlaku) i jaje, dodati koprivu i po potrebi posoliti i pobiberiti. 
  • Ubaciti pola onog izdubljenog središnjeg dela tikvice (malo ga iseckati). Na kraju začiniti seckanom nanom i sve dobro promešati.


  • Prohlađene polutke tikvica puniti pripremljenom smesom, složiti na pleh pokriven papirom za pečenje i posuti rendanim kačkavaljem (ja sam ga dodala 5 minuta pred kraj pečenja).
  • Tikvice peći 20 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C dok ne omeknu, a sir odozgo porumeni.


Tikvice prohladiti i poslužiti. Možete ih servirati kao prilog ili kao samostalni lagani obrok, uz neki sos (Vanja predlaže sos sa komoračem) ili  kako sam ih ja jela, uz mladi luk i kiselo mleko..





14 коментара:

  1. Čestitam i tebi i Vanji na ovom lepom receptu.Sviđa mi se .:)

    ОдговориИзбриши
  2. Gaga svidja mi se, odmah spremam dok ima mlade koprive.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dano, ja izludeh za koprivom, a ovo jelo iskreno prepoučujem. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  3. sviđa mi se ideja da se tikvice malo probare, ja barim sve sada i pred grilovanje povrća u rerni ... super je

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je prvo put da ja nešto probarim pre pečenja, uglavnom odmah gurnem u rernu..
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Izgledaju odlicno, ovako dobro napunjene. Pravo proljetno jelo :)

    ОдговориИзбриши
  5. Prosle godine sam propustila Blogerijadu, nadam se da cu se u ovogodisnji termin uklopiti, pa da cu i ja upoznati Vanju i tebe videti ponovo. Divan recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥ Nadam se i ja da ćemo se opet okupiti u još većem broju! Ne znam da li će Vanja ponovo da zapuca iz Podgorice, ali ja sigurno hoću iz moje Nedođije..

      Избриши
  6. Kakva privilegija - posegnuti rukom za mladim koprivama u nezagadjenoj prirodi! Divan recept Gale! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneco, hvala ♥ Donekle je nezagađena priroda, jer sa mog brda vidim i Pančevo i Kostolac. Jesu daleko, ali ipak..

      Избриши