Странице

четвртак, 24. март 2016.

Svileni krem od pirinča



Pre par meseci u mojoj omiljenoj radnji gde kupujem razne vrste brašna vidim po povoljnoj ceni pirinčano. Setim se da mi treba za neki recept koji sam ranije pročitala, dođem kući i ni u snu ne mogu da se setim gde sam recept sklonila "na sigurno". Pogledam u favorite, odem na Pinterest i FB - ništa! Stajlo mi je do danas, a onda malo pročešljam Google i iskombinujem od više recepata ovaj krem sa pirinčanim brašnom. Zoki je bio zamorče (jer sam ja kao na nekoj dijeti), kaže da je odlično! Kad sam ga pitala za ukus, kaže da je nešto između sutlijaša i kesten pirea...


Sastojci:
450 gr mleka (može i biljno!)
80 gr vode
50 gr pirinčanog brašna
ekstrakt vanile (ili zrnca iz pola štapića)
50 gr žutog šećera (ili ravna kašičica stevije u prahu)
mrvica soli

za dekoraciju:
listići kokosa, karamel, cimet

Priprema:


  • Pirinčano brašno razmutiti u vodi da se skroz razbiju grudvice (kao za puding).
  • U sud sa debljim dnom sipati mleko i vanilu. Staviti na vatru i kad provri polako uliti razmućeno brašno.
  • Dobro izmešati da nema grudvica i na umerenoj vatri kuvati 2-3 minuta stalno mešajući žicom.
  • Kada se masa zgusne dodati šećer i mrvicu soli. Kuvati još 2 minuta i dobro mešati da se slučajno ne zalepi za dno i zagori.
  • Skloniti sa  vatre i sipati u činijice. Ohladiti i ukrasiti po želji.


Ja sam nabrala ljubičice, koje su, pored toga što su na oko lepe, još i jestive i lekovite. Nemaju neki poseban ukus (meni liče na nezačinjenu zelenu salatu), ali u činijicama izgledaju baš dekorativno ♥  


Ako postite, a želite da spremate ovaj krem, umesto običnog mleka uzeti bademovo, sojino ili neko drugo biljno mleko. Krem će dodatno dobiti još i aromu izabranog mleka.






8 коментара:

  1. Анониман24. март 2016. 11:53

    Ja vrlo često koristim i pirinčano brašno i pirinčano mleko. Za ukus..ja bih rekla više kao griz:)
    E ujedno da te pozovem na moj Uskršnji party kod mene na blogu.Kad udješ odmah gore desno videćeš možeš da dodaš link na neki svoj recept. Pozdravčić

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemam ti ja pojma kakvog je ukusa griz, nisam ga jela pola veka :))) Hvala na pozivu na parti, već sam svratila i nastupila.. Pozdrav i poljupčić ♥

      Избриши
  2. Divno izgleda posebno sa ovim ljubicicama preko! Imam malo brasna ostalo mi od necega {a se ne sjecam od cega :)} mogla bih probati. Nisam znala da su ljubicice jestive.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ha, ha.. volim što obe imamo pirinčano brašno "za nešto" :))) Inače me je čačkalo koje je cveće jestivo i malo sam istraživala, a na Google-u ima informacija koliko ti duša hoće.. Pozdrav ♥

      Избриши
  3. thanks for linking back to my blog and the cream of rice looks delicious and pretty.
    simplyvegetarian777

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dear friend, your recipe has been really nice inspiration for this wonderful cream. Thank you!
      Namaste! ♥

      Избриши