Странице

понедељак, 21. март 2016.

Pita sa koprivom i kiselom pavlakom



Već neko vreme se oštrim da pravim nešto od koprive jer je sad najbolja - mlada, mekana, prava fabrika korisnih sastojaka. Još je izdžikljala od dugotrajnih kiša, pa je baš jedra i sočna. Htela sam čorbu, al sam morala da potrošim povrće koje mi se nagomilalo, pa sam sa koprivom dugo otezala..


U međuvremenu sam "otkrila" u frižideru načetu kanticu kisele pavlake na koju sam zaboravila. Onda krenem da smišljam kako da je brzo potrošim, plus dilema da li da pravim slatko ili slano.. I naravno, pobedilo je slano jer pita kod nas u kući uvek ima prvenstvo! Pogotovo što kopriva danima čeka da bude ubrana i da uskoči u lonac! Iako sam imala sir, rešim da umesto njega iskoristim pavlaku od koje sam i ranije pravila pite za koje znam da su ukusne i fine. Rezultat je odličan - mirišljava i sočna pita sa šmekom svežeg zeleniša i putera (aromu putera pavlaka dobije pečenjem).


Sastojci:
500 grama tanjih kora za pitu (18 listova)
200 gr blanširane koprive (sirove oko 180 gr)
400 gr kisele pavlake (moja je 12% m.m.)
3 jajeta
soli po ukusu
ulje po potrebi

za premazivanje:
100 gr kisele pavlake
malo ulja

Priprema:


  • Koprivu dobro oprati iz više voda i blanširati je par minuta u kipućoj vodi. Omekšalu prebaciti u cediljku da se dobro ocedi. 
  • Prohlađenu koprivu sitno iseckati i ubaciti u dublji sud.
  • Dodati pavlaku i jaja, posoliti po ukusu i sve dobro izmešati.
  • Dno okrugle tepsije pokriti papirom za pečenje i poprskati uljem.


  • Koru staviti na radnu površinu, na polovinu staviti drugu da prelazi preko prve, treću na polovinu druge i još jednu preko treće (slikala sam kuhinjske ubruse umesto kora, jer se tako bolje vidi preklapanje).
  • Krajeve prve i četvrte kore presaviti do ivice susedne kore tako da ne bude jedan sloj, već da po celoj dužini poređanih kora budu dva sloja. Poprskati sve uljem. 
  • Preko staviti još dve kore jednu pored druge i premazati ih nadevom. (Ukupno se za jednu rolnu upotrebi 6 tankih kora).


  • Umotati spojene kore po širini u rolnu i pažljivo smotati u puž, pa ga staviti na sredinu tepsije. 
  • Ponoviti isto slaganje i filovanje sa ostatkom kora i nadeva i uviti ih kružno oko puža sve dok se tepsija ne napuni. 
  • Premazati pitu umućenom pavlakom, poprskati uljem i peći 45 minuta na 200°C dok se ne ispeče i lepo porumeni. Po potrebi pokriti alu-folijom, da ne pregori.
  • Gotovu pitu malo prohladiti, pa je seći na parčad i poslužiti.






















Umesto pavlake može sir, preporučujem neki blažeg ukusa da ne maskira osvežavajući miris koprive.

I da, nama je pita (uz mladi luk) juče bila ručak na prvi dan proleća.  Volimo jače pečeno, pa pita na slici izgleda kao da je na granici zagorelosti, ali nije, samo je gornja kora reš pečena i hrskava..




Ovo je na Coolinarici bio recept dana 13. marta 2017. godine



24 коментара:

  1. Dobro si rekla "fabrika korisnih sastojaka". Ovdje je ima ponegdje kupiti i u trgovinama. Pita tako lijepo izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥ Koprivu mnogi preporučuju umesto lekova, prava mala apoteka... Kažu da čisti želudac, jetru i creva, ublažava anemiju, groznicu, nervozu i nesanicu, leči čir na želucu i crevima, čisti krv i pospešuje varenje. Meni raste u delu dvorišta gde su nam voćke, a ne dam da se pokosi dok je mlada..

      Избриши
  2. Meni jedna od najdrazih...zavidim vam na proljecu i mladoj koprivi!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, i meni je jedna od najdražih.. U stvari volim sve "zelene" pite - sa zeljem, spanaćem, blitvom i koprivom. Još kad se dodaju perca mladog luka.. milina! Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  3. ja prvo uvećam prikaze slika i pogledam ... reko vidi uljeza ;))) kakvi su ovo zvrkovi i patuljci, tek posle čitam tekst i vidim ubrusi ;))) ... kakva ideja za slaganje ... sve je preslatko ... sve ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Još malo pa ćemo i pitu od kuhinjskih ubrusa da motamo.. :))) A ja kod recepta odmah idem na sastojke, pa onda gledam slike i postupak. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. samo me zanima još jednom premaz za gore ... deo pavlake ili čaša pavlake ili kako .... hvalaa

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, dobro si primetila, promaklo mi da napišem da odozgo ide još 100 gr pavlake... Ubaciću u recept :)))

      Избриши
  5. Анониман21. март 2016. 12:00

    Eto zavidim i ja na koprivi jer je ovde sada više nema a to je znak da nam je i leto prošlo i polakoo počinje jesen koju takodje volim .Pita je vrh!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jao, nama je svanulo kad se pojavio zeleniš.. A vi tamo imate sad najlepše povrće i voće, mi do prvih trešanja ima da čekamo i-haj! Hvala ti na svraćanju ♥

      Избриши
  6. Великолепна баница!Поздравления за майсторлъка!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milena, hvala! Mnogo me obradovala mlada kopriva, pa sam se potrudila oko pite.. Još bi bilo bolje da sam razvlačila kore, ali to ću drugi put. Pozdrav ♥

      Избриши
  7. Sad je najlepša mlada kopriva.Lepo ti je Gago! Pozdrav :

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobrila, hvala ti.. ♥ Kopriva je toliko lepa i mlada da sam juče pravila ovu pitu, danas čorbicu i sve smo smazali! Još da smislim kako ću da je spremam sutra ;)

      Избриши
  8. Nevolim da je kupujem na pijaci jer ne znam gde je ko brao al kad odemo na Kosmaj onda joj se naplatim :-) Moraću kad naberem da probam da deo blanširam jer kao i ti volim koprivu.
    Samo sa pavlakom nikad nisam probala al osećam da je dobra :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne volim ni ja da kupujem na pijaci zelje i koprivu, jer sam videla da beru pored puteva gde je gust saobraćaj, pa prašina + izduvni gasovi.. neka hvala. Sa pavlakom je skoro isto kao sa sirom, samo je malo blaži ukus. Hvala ti na javljanju. ♥

      Избриши
  9. ja sam blanširala zelje prošle godine i ostavila u kutijama ... i pre neki dan baš pravila kapamu i ekstra je ... verujem da je i kopriva dobra tako ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljana, sve zeleno može da se blanširano zamrzne, pa tako i kopriva, nema razlike.. ♥

      Избриши
  10. Sta god da napravis, kod tebe bih sve rado ruckala.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Minjončice, hvala ti ♥ I ja bih sve tvoje.. Da spojimo stolove, ko u kafani :)))

      Избриши
  11. Divno, ovo radim čim naberem koprive, pa ti javim!

    ОдговориИзбриши
  12. Punu livadu koprive imam, isto radim, samo ne uvrnutu, nego kockastu. Koprivu na proljeće jedemo u svim oblicima...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da si i ti ljubitelj koprive i da je imaš u izobilju! ♥ Svakodnevno smišljam šta bih od nje pravila, jer je sad u punoj snazi.. Inače, pite najčešće motam u manje potkovice ili ružice (zvrkove) i ređam ih jednu pored druge u pleh, budu mi vazdušastije nego slagane...

      Избриши