Странице

недеља, 21. фебруар 2016.

Ničanski pečeni komorač



Kod mene je ljubav prema određenoj vrsti hrane periodična, pogotovo kada je povrće u pitanju. Na nešto navalim i nemam mere, dok mi drugo skoro pa ne postoji.. Onda obrnem stvar, pa ono zaboravljeno (kako ja kažem) "vampirim", a nešto drugo ćušnem u ćoše. Neki kažu da je to astrološki, odnosno da je odlika mog znaka kome je vladar Mesec, mada mi objašnjenje i nije mnogo bitno.. 

Trenutno je cvekla "na klupi", jedem je samo kada mi je drugi posluži i ne padne mi na pamet da je kod kuće spremim. Navalila sam zato na karfiol, koji je par godina bio u nemilosti. A komorač me privlači kao magnet - kako ga vidim, tako ga trpam u korpu i ne znajući gde će da završi, jer vazda istražujem i birkam nove recepte.. 


Pravila sam ga sirovog, pečenog, sviđa mi se kako god.. Volim mu miris, volim kako izgleda, pogotovo što su mu listići baš dekorativni. Ovaj recept mi se dopao zbog mirišljavih sastojaka koji vuku na mediteransku kuhinju. A i sad sam u fazi kada ljubim inćune.. Dogodine, ko zna! :)))


Sastojci:
2 srednja komorača
1 kašika maslinovog ulja

za salsu:
1 češanj belog luka
1/2 kašičice soli
po ukusu bibera
2 kašike soka od limuna
3 kašike maslinovog ulja
1 manja glavica luka
1 veći paradajz (oljušten, bez soka i semenki)
8 maslina
3 fileta inćuna

Priprema:



  • Očistiti komorač i podeliti ga na 8 delova. Ukloniti višak korena, ostaviti tek da se ne raspadne.
  • Blanširati ga 5 minuta, ocediti i prosušiti. Poređati u nauljen pleh (ili na pek papir), premazati uljem i peći 30 minuta na 200°C dok ne omekne i porumeni. 
  • U avanu zgnječiti beli luk i so, dodati limunov sok i ulje, pa redom dodavati ostale sastojke. Preliti preko toplog komorača, posuti zelenim igličastim listićima komorača.


Poslužiti toplo uz ribu, ili hladno uz ostale salate. Divnog je ukusa, luk i paradajz mu daju letnju notu, a inćuni i masline mediteranski šmek.. Taman da se malo oraspoložimo u ove tmurne dane.





















10 коментара:

  1. Poslala sam ovaj tvoj recept mojoj kcerki, ona voli jako pecen komorac. Jaga ne koristim nesto puno, nekad u salatu sam ga pravila. Divno izgleda sve ovako zajedno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ♥ Raduje me da si ćerki prosledila recept, ako isproba javi mi da li joj se dopalo! :*

      Избриши
  2. Ma recept je odličan. Volim miris taj+kodje.Ja ga večinom jedem u salati ali probala bih i ovo sigurna sam da je super.Ne znam zašto je ova biljkica u nemilosti, ni ne proizvodi se ovd mnogo pa bude skuplja od nekih egzotika koje uvoze.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravila sam ja i salate, ali mi se sviđa i pečen kao prilog :)) Kao nas je skup, ali nije preskup kao avokado (ajd nju uvoze) ili rukola koja meni raste kao luda (maltene kao korov), a u radnjama je skuplja od najfinijih riba.. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  3. I ja sam danas gurnula komorač u rernu, nekim sa povrćem da se peče... inače je on kod mene jako često na klupi. Super ti je ova ideja za inćune, nije mi palo na pamet da ga kombinujem ikad sa nečim morskim...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kato, hvala ♥ Čim vidim da negde na netu piše "nicoise" odmah mi privuče pažnju jer znam da ima maslina, kapara i inćuna :)))

      Избриши
  4. Gago,ovo ti je odlično!Dobra kombinacija.Ja nisam nešto spremala komorač ali kad vidim tvoj recept...
    divno... Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobrila, hvala. I ja sam dugo čekala da opet krenem, iako sam ga još pre 30 godina na moru probala, ali mi tad nije bio po volji. Sad mi je miljenik. Pozdrav i tebi ♥

      Избриши
  5. Obozavamo ga! Verovatno moze i bez ovog blansiranja, da ostane hrskaviji... Prste da polizes!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, sigurno može bez blanširanja, već sam tako probala u ovom receptu Htela sam da vidim i kakav je blanširan, pa pečen i svideo mi se! :))) Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши