Странице

недеља, 7. фебруар 2016.

Baba ganuš - verzija 2



Prošlog februara sam napravila mini izlet do blisko-istočne kuhinje i u nizu objavila recepte za tahini, humus, falafel i baba ganuš. Uz recepte sam pisala o poreklu svakog od ovih jela, pa sad ne bih da se ponavljam. Ove zime ponovo ih spremam u drugačijoj verziji. Neuobičajno, ali u svakom slučaju ukusno. Onomad je bio zanimljiv recept za humus, danas predstavljam šareni i osvežavajući baba ganuš (baba ganoush).


Na Internetu ima bezbroj varijanti ovog dipa/salate, ova sa narom mi je bila posebno interesantna, jer mi se u poslednje vreme sve više dopadaju slano-voćne kombinacije. Nar, pored seckane nane i peršuna, ovom dipu daje posebnu svežinu i neobičan ukus.


Sastojci:
2 patlidžana
1 limun - sok
2 kašike tahinija
2 češnja belog luka
2-3 kašike seckanog peršuna ili nane (može i pola-pola)
2-3 kašike bobica nara
po ukusu maslinovo ulje

Priprema:


  • Patlidžan ispeći na roštilju ili ispod grila u rerni. Oljuštiti ga i staviti u cediljku da se dobro ocedi.
  • Oceđen patlidžan sitno iseckati na dasci ili ga u nekom sudu viljuškom izgnječiti.
  • U izgnječeni patlidžan dodati tahini, sok od limuna, beli luk, posoliti i dobro izmešati da masa pobeli.
  • Dodati kašiku sitno seckanog peršuna (ili nane) pa ovlaš promešati.
  • Preručiti sve u duboki tanjir ili pliću činijicu i bogato posuti bobicama nara i preostalim peršunom. Po želji sve preliti sa malo maslinovog ulja (ja nisam).
  • Posužiti kao meze sa tankim lepinjicama (ovaj put sam ih posula ćurekotom) ili kao salatu uz glavno jelo.


Baba ganuš je bolji kad odstoji sat - dva na sobnoj temperaturi, tada se ukusi lepo sjednine i istakne se prava aroma. U tom slučaju peršun i nar posuti odozgo pred samo služenje. Inače, nar može da se doda direktno u dip, ostane čvrst i sočan i sutradan..

Umesto svežeg, može se koristiti zamrznuti patlidžan. Njega sam prošle jeseni grilovala i zamrzla očišćenog i iskidanog na veće komade (pakovan u manje kutije od 400 gr). Bolji mi je na taj način jer ne gubi boju, dok mleven/blendiran potamni i na oko nije tako lep. 






16 коментара:

  1. Nisam probala baba ganus ranije, ali imam osjecaj da je jako ukusan kao sto su i drugi istocnjacki umaci. Stvarno je steta sto ljudi cesto izabiraju razne kupovne umake, dipove i dresinge pored ovako divnih domacih. Predivno izgleda sa narom i persunom preko.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako voliš patlidžan i tahini, nema razloga da ti se ne dopadne.. Odaću ti tajnu - nisam nikada kupila ni humus, ni baba ganuš, samo domaćO ;))) Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Od kad sam prvi put napravila svoj humus nema šans ed abilo šta od dipove kupim u radnji.A ima ih mali milion. Jako mi se dopada ova ideja i ja volim slatko slano i često pravim takva jela.A lepo i izgleda sa posutim narom

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kupovni ni ja ne volim (niti sam probala), naguraju raznorazne aditive.. Ovo pojedem dok je sveže napravljeno i mirna mi glava. Hvala ti ♥

      Избриши
  3. Mnogo volim! Ni njega, kao ni humus, ne pravim sa tahinijem jer je darling mnoooogo alergican na susam, ali bude sve jedno bas fin. Kad je nar u sezoni ne propustam ga u salatama, kuskusu, namazima... Dovoljno je npr. samo malo da ga pospem preko kriske hleba namazane kozjim krem sirom i dobijem meze prste da polizes :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, a ja tahini volim i klot na hlebu.. Šteta što ne možeš sa njim da praviš, mada bih ja sebi odvojila. Nar mi je otkriće u ovoj kombinaciji, ali sam ga već ubacivala u druge salate i sviđa mi se! Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
    2. Eh, ne unosim ga u kucu, jer je kod nas tahini kao ubojito oruzje :( Inace, kad sam bila u Izraelu rece mi jedna vrsna kuvarica da kad mu je sezona u salate i kuskus stavlja nar, a kad mu nije menja ga susenom brusnicom.

      Избриши
    3. Ih, baš šteta za tahini.. A brusnice sam već probala u salati i super su!

      Избриши
  4. Mnogo mi se dopada! Kupila sam komorac da isprobam tvoj recept za salatu, a ovo je sledece.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragančice, hvala ti! ♥ I za komentar, a i za nameru da praviš salate po mojim receptima :*

      Избриши
  5. Bas je fotogenican sa zrncima na vrhu... ma, kad ti objasnis (i ufotkas), to je za prste polizati.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lana, hvala ♥ Crvena boja je i meni fotogenična, otvara sliku i nekako mi bude veselija :)))

      Избриши
  6. Uh, mnogo ga volim ...sa krekerima...i casom vina!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, krekeri i vino su pogodak u sredinu mete! ♥ Hvala ti na svraćanju :*

      Избриши
  7. Mislim da je nana uz nar ovde ekstra kao tačka na i :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš tako! Sve znaš, ko velika ♥ Na žalost, sad nemam svežu pa sam slikala sa peršunom, ali jedva čekam da mi krene moja u baštici, pa da je ubacim u ovaj baba ganuš. Inače, u čaj od nane (koji svakog jutra prvo pijem), dok god ima sveže nane ja ubacim par listića. Nemerljivo bolji!

      Избриши