Странице

уторак, 15. децембар 2015.

Dimljena skuša sa krompirom i sosom od bibera i vina



Ovo jelo od dimljene skuše preporučujem za svečanu posnu slavsku trpezu i zato recept objavljujem par dana pre Svetog Nikole, najveće slave pravoslavnih Srba. Još imate vremena da ovu ribu nabavite i tako iznenadite i obradujete svoje goste i ukućane...  

Dimljenu skušu sam prvi put jela prošle godine u Grčkoj. Pošto "otkidam" na sve dimljeno, naravno da mi se svidela. Bila je jednostavno spremljena, malo prodinstana na tiganju, poslužena samo sa kolutovima crnog luka. Luk nisam pipnula, a skušu sam gustirala uz još neke mezetluke i crno vino..

Pre nekog vremena sam na nekoj web stranici videla da kod nas može da se kupi smrznuta dimljena skuša! Jao, moje radosti! Čim sam bila u prilici kupila sam je odmah i mnogo, da isteram ćef :))) Našla sam ih na jednom mestu očišćene cele (sa glavom i repom), a na drugom filete. Pripremala sam i jedne i druge na isti način, samo sam im prilog menjala. Fileti su praktičniji jer nema kostiju ni glave, ali je cela skuša za mrvicu sočnija i lepša kada se ispeče, pa šta vam po volji..


A sos od bibera sam jela davno, kao mlada cura i dok sam još jela meso. Bio je neki fensi restoran na Crvenom Krstu (ime sam zaboravila) koji je na meniju imao peper-stek. Meso manje-više, ali sos od bibera koji je išao uz taj stek je bio božanstven i uglavnom je bio razlog što sam poručivala to jelo!

Sada sam ga napravila posnog, u kombinaciji sa belim vinom, a kao preliv za krompir koji je prilog dimljenoj skuši pečenoj u foliji.


Sastojci:
6 manjih dimljenih skuša (moje su ukupno merile 1,100 kg)
ili 4 paketa fileta (jedan meri nešto preko 200 grama).


za sos:
4 kašike ulja
2 kašike oštrog brašna
(ili manja glavica sirovog)
1 kašika krupno mlevenog šarenog bibera
po ukusu soli
manji listić lovora
1 dl belog vina
4 dl vode

i još:
1 kg krompira


Priprema:


  • Skuše oprati, svaku umotati u parče alu-folije. Poređati ih u pleh i peći petnaestak minuta u rerni na 200°C. Ja sam ih pekla u pica-pekaču.
  • Ostaviti ih par minuta da se u foliji prohlade, razmotati i pažljivo odvojiti da se ne skine kožica (dok je riba vruća kožica se lepi za foliju, prohlađena se lako odvaja).
  • Krompir očistiti, iseći na kocke i skuvati da omekne, ali da se ne raskuva.


  • Na zagrejanom ulju propržiti brašno, dodati dinstani luk, listić lovora, pa sve zaliti vodom i belim vinom. (Ili prvo sirovi luk izdinstati na ulju, propržiti i brašno, pa zaliti vodom i vinom..)
  • Posoliti, dodati biber i prokuvati par minuta da se sos zgusne.
  • Pečenu skušu složiti na tople tanjire, pored sipati bareni krompir, preliti ga sosom  i poslužiti.






10 коментара:

  1. kod sosa dinstani crni luk nije celoviti link ... samo je deo link ..

    gde se ova riba može kupiti ... i recept za ribu i za povrće mi se jaaako dopada ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, uplaši me, mislila sam da link ne radi... Važno je da i deo vodi gde treba, ali ispravljam. Hvala ti što si uočila i napomenula mi.♥
      Na kraju recepta ću dati link gde dimljena skuša može da se kupi. Ispada da ih reklamiram, al kako drugačije da podelim informaciju :)))

      Избриши
  2. Isto pitanje gde se kupuju fileti i cela i naravno cena, pa da odlučujem :-) Meni bi za hrono legla ko dupe na nošu jer ću se pretvoriti u konzerviranu tunu :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veco, ubaciću link na kraju recepta ko je prodaje, da ne pišem u komentarima pojedinačno... Cena za celu očišćenu je bila oko 500 dinara/kg, nju sam kupila na pijaci u bloku 44, ali ta firma ima prodavnice na svim beogradskim pijacama. Fileti su oko 1000 din/kg, njih sam kupila u ribarnici u Smederevu, izguglaću da li ih ima i u Beogradu.

      Избриши
  3. Svestrana Gaga! Recepti, slike, uputstvo za kupovinu, pa, kud ćeš više?
    Šalu na stranu, dopada mi se recept, volim skuše!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kud više? Pa još samo da pokupujem po pijacama i na vrata vam isporučim :p
      Šalim se i ja, eno ti na BB ima da se kupi, bar je duplo lepša od obične... Hvala ti ♥

      Избриши
  4. I ja mnogo volim dimljeno i ovaj recept mi zvuci odlicno. Jos samo da nadjem skusu :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, naći ćeš, ne sumnjam, jer vidim kod tebe još interesantnije stvarčice u tanjiru :))
      Hvala ti ♥

      Избриши
  5. Cudowna, soczysta rybka! I ten sosik ... mmmm .. PYCHA!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala ♥ Sos može uz mnoga druga jela, baš je zgodan i uz povrće i uz meso (ko ga jede)..

      Избриши