Странице

уторак, 20. март 2018.

Medveđi humus - humus sa sremušem



Do pre par godina kod nas se pod pojmom humus podrazumevao tanak sloj plodnog tla koje se nalazi na površini zemlje, a koji je bitan sastojak za dobar kvalitet poljoprivrednog zemljišta. U poslednje vreme se, kada se pomene humus, prvo pomisli na fini blisko-istočni namaz od leblebija, koji se u međuvremenu odomaćio u mnogim domaćinstvima. I u mojoj kući je ista situacija - često ga spremam i rado ga jedemo i mi i gosti.. Pravila sam humus na viša načina, ovaj je dobar jer mu poseban ukus i kvalitet daje sremuš, pa u sezoni ove biljčice ne propustite da isprobate kombinaciju koja je pred vama!

Ja ga zovem još i medveđi humus, jer je jedno od imena sremuša medveđi luk. Inače sam ovaj recept isprobala još pre dve godine (i slike su od tada), a kako se sremuš onomad pojavio na pijacama pomislila sam da bi i drugima bio interesantan. Dakle, u napad na sremuš! Ne bih da filozofiram o sremušu jer je mnogo o njemu pisano, ali ako bi ipak još nešto da saznate, pogledajte šta kaže Wikipedia..


Sastojci:
1 konzerva leblebija (400 gr/neto 240 gr)
1 dobra šaka sremuša (može i više)
1 kašika tahini paste
maslinovo ulje
so i biber po ukusu
po želji aleva paprika (slatka ili ljuta)
semenke po želji 

Priprema:

  • Oceđene leblebije staviti u blender, naliti sa malo tečnosti iz konzerve i kratko izmiksati.
  • U masu dodati iseckan sremuš, tahini pastu i ulje. Posoliti i pobiberiti po ukusu i sve dobro izmiksati u kremasti namaz. Prebaciti ga u činiju za serviranje.
  • Po želji odozgo posuti alevu papriku i semenke po izboru - susam, suncokret, ili seckane orahe, bademe, šta god volite..
  • A onda, tanki pita-hleb u ruke i na mackanje..


Pogledajte još i moje druge recepte za humus: 

Kraljevski humus - Hummus Royale
Humus na tri načina (klasični, sa pečenom paprikom i kraljevski)