Странице

понедељак, 5. фебруар 2018.

Zapečeni ljubičasti kupus



Iako svi savetuju da se ljubičasti kupus jede sirov kao salata, ja ga obožavam kuvanog! Već sam pisala da mu ukus kada se skuva nema mnogo veze sa običnim, a i da mnogo brže omekne. Ovaj put sam ga isprobala po receptu drage cool-prije Zorke, a još dok sam čitala koji su sastojci i kako se ovo jelo priprema znala sam da će mi se dopasti! I stvarno, oduševio me je fini ukus, jednostavna priprema i atraktivni izgled. Neko na Coolinarici reče da mi jelo liči na kolač sa borovnicama.. Da ne znam šta je u pekaču i ja bih isto pomislila 😊


Sastojci:
300 gr ljubičastog kupusa
200 gr kisele pavlake
2 jajeta
so i biber po ukusu

Priprema
  • Kupus iseckati i desetak minuta probariti u kipućoj vodi. Ocediti ga od vode (vodu sačuvati za bonus recept!)
  • U činijici dobro umutiti pavlaku, jaja, so i biber da se lepo sjedine u glatku masu. 
  • Staviti kupus u vatrostalni sud, preliti umućenim jajima sa pavlakom i viljuškom "rasklimati" kupus da se preliv spusti u dubinu..  Ili jednostavno sve izmešati sa većim delom preliva, izručiti u sud i odozgo preliti ostatkom.
  • Pokriti sud alu-folijom (ili poklopiti poklopcem) i staviti jelo da se peče u rerni zagrejanoj na 200°C od 45-60 minuta, zavisi od rerne. Pred kraj pečenja skinuti foliju/poklopac da preliv malo porumeni. 


Jeli smo ga uz zlatarski prevreli sir i pečene (belolučene) paprike.. Ma, ručak za 10! 


Čarobni pirinač/testeninabonus recept 

U vodi u kojoj se kuvao kupus skuvati pirinač (ili pirinčanu testeninu) da bude al dente - ja sam kuvala duguljasti basmati pirinač! Dobićete tamno ljubičasti pirinač/testeninu, a ako želite svetliju nijansu dodati malo soka od limuna i promešati - pred vašim očima će se boja promeniti iz ljubičaste u ružičastu. Slobodno se igrajte, podelite pirinač kao što sam ja i imaćete dvobojnu čaroliju na tanjiru.