Странице

недеља, 22. јануар 2017.

Marmelada od đumbira



Opet me kum iznenadio poklonom - doneo mi je teglicu marmelade od đumbira! Do sada sam đumbir probala na različite načine, ali kao marmeladu ne. Naravno, alavica u meni je odmah otvorila teglicu i oduševila se novim, potpuno savršenim ukusom! Marmelada je bila slatka i ljutkasta, sa blagim ukusom limuna. Nisam je mazala ni na hleb, ni na palačinke - samo sam je lickala kašičicom i uživala u njenoj pikantnosti. Bila je to ljubav na prvi liz.. 😋
Pošto marmelade i pekmeze uglavnom pravim sama, nisam ni primetila po našim prodavnicama da li ove sa đumbirom uopšte ima, a ima je! Kada sam ispraznila teglicu, potražila sam istu i našla je. Nije jeftina, ali nije ni preskupa. Ipak je nisam kupila - iako je mnogo ukusna, u toj kupovnoj ima dosta šećera i aditiva, pa sam rešila da sama napravim domaću. Malo sam istraživala po netu i iskombinovala marmeladu sa dodatkom pomorandže i limuna. Rezultatom sam zadovoljna, dobila sam zdraviju marmeladu koja može na puno načina da se koristi..






















Sastojci za ovu marmeladu se mogu nabaviti preko cele godine. Bilo bi najbolje da su pomorandže i limunovi iz domaće, odnosno iz bio-proizvodnje. Na žalost, nemam ni familiju, a ni bliske prijatelje na moru koji bi mi poslali domaće voće. Nisu mi usput prodavnice sa bio proizvodima, pa sam koristila južno voće koje sam dobro oprala sodom bikarbonom.

Sastojci:
100 gr očišćenog đumbira
300 ml vode
2 limuna - sok i kora
2 manje pomorandže - sok + kora od jedne
400 gr šećera (ili 200 gr šećera + 2 kašičice stevije)
2 kašičice (oko pola kesice) Džemfiksa super 3:1

Priprema:


  • Đumbir očistiti, oprati i oštrim nožićem sitno naseckati na baš male komadiće. Može i da se narenda na krupno rende, ali u tom slučaju postoji mogućnost da se izdvoje končići/vlakna, koja su gruba i kvare teksturu marmelade. 
  • Pomorandže i limunove dobro oprati i istrljati sodom bikarbonom. Isprati ih i osušiti kuhinjskom krpom i nožem za ljuštenje krompira skinuti tanko korice sa oba limuna i jedne pomorandže. Oštrim nožićem korice naseckati na prutiće, a oguljeno voće iscediti. 


  • U šerpu staviti đumbir, seckanu koricu limuna i pomorandže i isceđeni sok. Naliti vodom i staviti na vatru da provri. Kuvati oko 5 minuta.
  • Dodati šećer (odvojiti jednu kašiku sa strane) i nastaviti kuvanje još 10 minuta (po potrebi skidati penu i mešati).


  • Umešati u masu džemfiks pomešan sa kašikom šećera, promešati i kuvati još par minuta (odnosno po uputstvu sa kesice).
  • Skloniti marmeladu sa vatre, pa je sipati u zagrejane teglice (meni su najzgodnije one najmanje, od 200 ml). 
  • Zašrafiti poklopce, okrenuti teglice da stoje naopako 10-15 minuta, ponovo ih okrenuti sa poklopcem na gore i ostaviti ih da se ohlade. 
  • Marmelada je tečna dok je vruća, hlađenjem će je Džemfiks zgusnuti. Čuvati je na tamnom i hladnom mestu. 


Marmeladu poslužiti uz sveži hleb premazan puterom, uz palačinke, ili kao premaz preko keksića. Ako volite smelije kombinacije, probajte je obavezno sa nekim sirom jačeg ukusa i uz čašu belog vina, a najbolje sa sirom oplemenjenog plesnima (bri ili kamember). Mi smo marmeladu za Novu godinu jeli kao dodatak uz grilovani halumi...

Količina đumbira može da se smanji, količina šećera da se poveća, ja sam htela manje slatku i ljuću marmeladu od kupovne. Ako se deo šećera zameni stevijom, dobiće se malo ređa marmelada, ali opet dovoljno gusta da se lepo maže i ne razliva. Na slikama je marmelada sa 200 gr šećera i 2 kašičice stevije.