Странице

понедељак, 26. јануар 2015.

Brze posne lepinjice




Liče i mogle bi da se zovu mini tortilje, ili naan hleb, ali mislim da se ove moje lepinjice razlikuju od pomenutih. Spremam ih baš dugo, a smišljene su u onim situacijama kada mi je trebalo nešto na brzaka za doručak, a na hleb nema šanse da se čeka, pošto treba par sati da se umesi i ispeče. Ovo je gotovo za 10 minuta!


Sastojci:
(za dve lepinjice od po 70 grama)

100 gr integralnog brašna 
pola ravne kašičice soli
pola ravne kašičice praška za pecivo
70 ml vode

Priprema:


  • U integralno brašno (ja sam koristila ovseno) dodati so i prašak za pecivo, pa promešati. 
  • Uz dolivanje vode zamesiti srednje meko testo, podeliti ga na dva dela i oklagijom rastanjiti na tanke okrugle lepinjice.


  • Tiganj sa debelim dnom ili roštilj sa ravnom pločom podmazati uljem i dobro zagrejati. 
  • Peći lepinjice sa obe strane dok ne dobiju smeđe tačkice.
  • U toku pečenja mogu da se naduvaju, pritisnuti ih lopaticom da se podjedanko ispeku.


Na slici su u društvu sa paštetom od tunjevine i domaćim kefirom.
Mažem ih i ajvarom ili krem sirom.
Obavezno ih pravim uz humus, a dobre su i uz Baba ganuš i falafel
Mogu se praviti i bez praška za pecivo, dobiju se tvrđe i hrskavije lepinjice.

I na kraju, par starih sličica..

4 коментара:

  1. Odlične su ti ove lepinjice, moaću jednom da ih isprobam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, stvarno su zgodne jer su za desetak minuta već spremne za klopu! Evo, upravo sam ih smazala, trebalo mi nešto za doručak uz gvakamole, a hleb mi ne ide... Hvala što si svratila :*

      Избриши
  2. Opet nešto brzo, jednostavno i fino kod tebe, Gago! Dopadaju mi se tvoje lepinjice, a zapazila sam i lepi roštilj (ručkice su me oduševile) !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneki, ovo je brzinska varijanta kad nemaš hleb, ili kad hleb ne ide uz neke namaze gde je lepše ovako hrskavo od mekane sredine hleba, koju ja i ne marim posebno...
      Roštilj je gusani (tuč) za plinske gorionike, uzela sam manji, domaća proizvodnja, jedna strana glatka, druga rebrasta. Ručke se ne greju, valjda zato što su tako spiralno izuvrtane... Obožavam ga (ovo nije plaćena reklama! :p ) i maltene ga svakodnevno za nešto koristim :)))

      Избриши