Странице

четвртак, 29. јануар 2015.

Gratinirane pečurke i jaja



Na recept sam slučajno naletela u starom Patinom kuvaru (na strani 120 je pod imenom Pečurke sa tvrdim sirom), a inače sam ovo već jela kod moje drugarice Saške. Njen recept se minimalno razlikuje od ovog iz kuvara, gde uopšte nisu navedene količine sastojaka, osim da treba 4 kuvana jaja. Uostalom, svi ti stari kuvari se svode na savete "od prilike" i "po potrebi", pa se čik snađi kad nema navedene količine namirnica, a pogotovo temperature i vremena pečenja...

Tako sam ja iskombinovala od dva recepta ovo što vidite. Smanjila sam količinu jaja (kojih je u Saškinom receptu bilo više), a ostale sastojke povećavala i smanjivala, kako se meni učinilo da treba.


Sastojci:
4 tvrdo kuvana jajeta
100 gr rendanog kačkavalja
400 gr pečuraka
1/2 manje glavice luka
200 gr kisele pavlake
1 žumance (ili celo jaje)
malo ulja ili putera

Priprema:

Luk prodinstati na malo ulja/putera, pa kad omekša dodati pečurke i pržiti dok ne uvri sva tečnost koju puste.

Jaja iseći na tanke koturove i poređati ih u podmazani vatrostalni sud. 








Sir narendati i posuti preko jaja.









Prohlađene pečurke staviti preko jaja i sira. 









Preliti pavlakom umućenom sa žumancetom i peći tridesetak minuta.












Poslužiti uz sezonsku salatu i čašicu vina.
Jelo je zgodno da se pravi polsle Vaskrsa, kada ima kuvanih jaja na pretek..






8 коментара:

  1. Jeeeeeeee... lepo i jednostavno! A slike, kao i uvek - baaaaaajne... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fala, Sneškuću :* Jednostavno je moj zaštitni znak, al važi se samo za spremanje klope... Umem da budem komplikovana kad mi dune :)))

      Избриши
  2. Одговори
    1. Zoko, zgodno je, pogotovo kad imaš višak kuvanih jaja... Potrošiš ih u baš fino jelo :)))
      Hvala ti na svraćanju i čitanju! :*

      Избриши
  3. Danas smo imali fantastičan ručak, slika je na coolki, vidim da tamo nemaš ovaj recept pa sam navela ovaj link.
    Napravila sam neke male izmene, biće post na mom blogu pa možeš pogledati.
    Od srca ti hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, videla sam sliku, jelo odlično izgleda. Malo pauziram na coolki, staviću recept kad me prođu bubice ;))).
      Baš ti hvala što si ga pravila! Čekam da vidim izmene, možda ih i ja usvojim. Drago mi je da ste lepo ručali, pozdrav Stanoju, tebi veliki poljubac :*

      Избриши