Странице

четвртак, 8. јануар 2015.

Rukola - dve salate



Kao što sam rekla i za brokoli, rukola je zeleniš koji ili volite ili mrzite, sredine nema... Ja spadam u prve.
Volim rukolu još iz vremena kada smo imali vikendicu na moru i brali divlju (rigu) u polju. Imala je ukus slaninice. Mnogo godina kasnije sam našla seme i posadila je. Srećom, rukola raste bez neke preterane nege, kao korov, oko nje nema posla. Već nekoliko godina je imam u mojoj baštici. Sama se obnavlja - kad istera u visinu ona formira male mahunice pune sitnog crnog semena koje pucaju, seme pada na zemlju i ponovo niče. Čak je ima i zimi ispod snega..


Rukolu najčešće spremam tako što opranu prosušim, posolim, začinim aćeto balsamikom i maslinovim uljem i to je to. Uz ribu ide savršeno, uz mnoga druga jela odlično.

Ove dve salate su više predjelo ili lakši obrok, a zbog dodatka ribe ili sira dobiju jačinu i posebno fini ukus. Prvu sam probala u hotelu "Radmilovac" i po sećanju sam je pravila, a drugu sam spremala po izmenjenom receptu Naleta sa Coolinarike (umesto zelene salate ja sam koristila rukolu).


Rukola sa čeri paradajzom i pinjolama



Sastojci:
100 gr rukole
100 gr čeri paradajza
10 gr pinjola
30 gr parmezana sečenog na listiće
(ili dimljeni tofu)
za preliv: 
1 kašika aceta balsamica 
1 kašika maslinovog ulja (hladno ceđenog)
po ukusu soli i bibera

Priprema:



  • Rukolu operite i ocedite. Iskidajte je prstima.
  • Paradajz prepolovite. 
  • Pinjole blago propecite na suvom tiganju da porumene. 
  • U činijici viljuškom dobro umutiti sastojke za preliv. 
  • U sud za serviranje staviti rukolu i paradajz, preliti prelivom i odozgo pobacati pinjole i parmezan.


Umesto parmezana može i neki drugi tvrdi sir, a ako ne možete da nabavite pinjole, mogu da ih zamene semenke suncokreta.
Posnu verziju ove salate dobićete ako izostavite parmezan, ili ga zamenite dimljenim tofu sirom.

U Grčkoj sam jela varijantu gde je pored paradajza u rukolu naseckan i sušeni paradajz, dodato nekoliko crnih maslina i sve posuto parmezanom rendanim na trakice.




Rukola sa dimljenim lososom i avokadom


Sastojci:
100g rukole
1 kiselija jabuka
1 avokado 
1 kašika limunovog soka 
70-80g dimljenog lososa
30 gr seckanog badema


za preliv: 
3 kašike limunovog soka 
3 kašike maslinovog ulja 
1 kašičica senfa (moj je sa celim zrncima slačice) 
1/2 kašičice meda 
1/2 kašičice zrnca maka (nemlevenog)
po ukusu soli/bibera

Priprema:


  • Napravite preliv tako što ćete sve sastojke da dobro izmućkate u manjoj teglici. 
  • Rukolu operite, ocedite i iskidajte prstima. 
  • Dimljeni losos iscepkajte rukom na sitnije komadiće. 
  • Avokado i jabuku iseckajte na kockice, dodajte ostale sastojke, prelijte prelivom i promešajte.
  • Umesto maka možete koristiti chia semenke.





8 коментара:

  1. Profi fotke! Svaka čast! A salatice su savršene! Naročito ova sa lososom i avokadom :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fala, Dragančice! <3 Ta sa avokadom i lososom glat može za ručak, sita je...

      Избриши
  2. Одговори
    1. Snjegoviću, blagodarim! Prve si videla, al si omanula sa prognozom :p, a druge su na krpici iz Starčeva <3

      Избриши
  3. Za moj ukus su obe odlične! Ko lek posle praznično - slavske trpeze :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, Vesna! Stomak im se baš obraduje posle svih krkanluka :)))
      Hvala ti na javljanju! :*

      Избриши
  4. Ne moze da ne valja !!!!
    Odlicne su ti sve salate a o fotkama necu da pricam sve original Gaga <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirče, hvala ti! <3 Obe su baš ukusne, a i zahvalne su za fotkanje... :)))

      Избриши