Странице

понедељак, 6. јануар 2014.

Dimljeni šaran za Badnji dan :)




Razlog zašto sam ribu posle mnogo godina ponovo počela da jedem je baš dimljeni šaran! U školi gde radim je običaj da svako sa svoje slave donese doručak za ekipu u smeni. Pretprošle godine, na drugi dan svetog Nikole, naša Branka je donela dimljenog šarana. Ja sam ga merkala, jela pitu krompirušu i turšiju, merkala ga opet, dok mi ruka sama nije pošla prema malom komadu, tek da probam... Eh, miline...

Taj je bio malo propržen u ulju, a ja ga sada spremam pečenog u rerni po ovom receptu, gde nema mnogo mudrosti:

  • opranog dimljenog šarana iseći na komade
  • složiti u sud (na papir za pečenje)
  • ako je šaran mnogo tvrd preliti ga sa malo vode (1 dl) i pokriti papirom za pečenje
  • peći u rerni dvadesetak minuta na 180°C
  • ako pečete celog, peći pola sata 

Pečem ga u pizza-grill aparatu. Može da se proprži na ulju, meni je to premasno jer je šaran masna riba, ne zovu ga džaba "svinja iz Dunava"..


Uz šarana se kao prilog doda krompir salata, ili samo bareni krompir.
Dok se jede, podrazumeva se da se zaliva vinom 🍷


10 коментара:

  1. Дивна Бадња Вечера!
    Нисам ни знала да имаш блог, супер је!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Лела, хвала ти! Ово је био ручак, као вечеру бих ово тешко сварила... године... ;)
      Блог је од скоро... целих недељу дана!

      Избриши
  2. Gago, onaj dan sam videla kod tebe dimljenu ribu i juce kupila nadimljenu pastrmku. Nisam je pekla, jela sam je tako, klot. Ja bas i nisam ljubitelj recnih riba, ali stvarno budu odlicne kad se nadime. Probacu i u rerni da ispecem, ovako kao ti. Super izgleda :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Liki, uglavnom i ja jedem morsku ribu, rečnu baš retko. Volim i pastrmku, ovde se uglavnom uzgaja u ribnjacima. Jedem je i klot i dimljenu, al dimljenu uvek malo zapečem. Šarana baš ne marim, ali je dimljeni pravi specijalitet - miriše ko šunka, a nije!
      Peci ribu petnaestak minuta, ne više, samo da se poduspari, jer bude suva ako se peče dugo... :D

      Избриши
  3. Gospodjo Dragana, hvala na divnom blogu i divnim receptima, uvijek rado "virnem" potrazim inspiraciju. Veeeeliki pozdrav iz hladne Danske. Suzana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Suzana, Vama još više hvala što svraćate na blog i čitate ga... Raduje me da Vam se recepti dopadaju, posetioci su moja inspiracija.
      Pozdrav sa lepog, plavog Dunava, košava nas oduva juče i danas :)))

      Избриши
  4. Pricamo danas sta bismo za Badnji dan i moj dragi kaze hteo bi dimnjenog sarana, pa rekoh da pogledam sta ko preporucuje:) I, medju prvim receptima naletim na tvoj blog i Snezin recopis:) Sneska ima mnogo dobre stvari, to potpisujem, tako da ne sumnjam da je i ovaj sarancic odlican. Mnogo mi se dopada sto se ne dodaje nista i zato ga belezim:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, ja sam i pre nego što je Sneška objavila recept dimljenog šarana ovako spremala, al reko da ne pišemo obe isti recept... Obzirom da smo dobre prije, njoj pripisujem postupak. Biće mi drago da ga spremiš tako, meni je omiljen. Pozdrav i hvala što si svratila do mene :*

      Избриши
  5. Moje omiljeno rečno prase, šaran! Obožavam ga! Hvala na (s)pominjanju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I moje omiljeno, kad nije preslano... Onomad sam dobila pola šarančeta, trebala sam da ga malo držim u vodi da mu izvuče so, a nisam... propast! Morala sam da ga gasim vinom :)))

      Избриши