Странице

петак, 29. април 2016.

Kristalna jaja bojena u crnom vinu



Prirodno. Lako.  Lepo. Mirišljavo. Malčice skupo. Kristalno. I magično..


Planirala sam da ove godine za Vaskrs bojim jaja samo u lukovini, plus da napravim i mramorna jaja. A onda sam videla kod drugih ova bojena u vinu i morala i ja da isprobam. Na žalost, nisam imala domaće vino koje se preporučuje, kupila sam u najbližoj prodavnici neki obični Vranac. Dobila sam divna tamno ljubičasta jaja posuta sitnim kristalićima nalik kristal šećeru..



Potrebno je:

5 jaja (po mogućstvu bela, ima ih čak i na mojoj pijaci) 

6 dl crnog vina (onog što farba jezik kada se pije)


  • Jaja sobne temperature složiti u odgovarajući sud (ja uzmem šerpu sa debelim dnom, da mi u toku kuvanja ne pucaju).
  • Naliti jaja crnim vinom da ih skroz pokrije i ostaviti sve 10 minuta da odstoji.
  • Staviti na laganu vatru sud sa vinom i jajima da se vino zagreje do vrenja i kuvati jaja petnaestak minuta. 
  • Skloniti ih sa vatre, poklopiti i ostaviti nekoliko sati (može i preko noći) da se sve ohladi i da se na jaja "nahvataju" kristalići iz vina. 
  • Jaja pažljivo izvaditi iz vina i osušiti na kuhinjskom papiru. 



I to je sve. Ne mazati ih,  treba da ostanu mat, inače će se skinuti kristalčići..



Ovako bojena jaja lepo izgledaju kada ih kombinujete sa šarenim jajima. Kod mene su u ovom slučaju jaja ukrašena dekupaž tehnikom (odnosno papirnim salvetama), a čije su boje usklađene sa jajima bojenim u vinu. Recept za Vaskršnja dekupaž jaja imate ovde -> klik



* * *

Na ovom blogu mogu se naći ideje za bojenje i ukrašavanje jaja drugim tehnikama:










28 коментара:

  1. slatko ... dakle, svake godine drugačija ili se meni čini ... ;)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svake godine rešim da ću samo lukovinu, a onda me oči odvedu na drugu stranu.. Jaste, kristali ostanu od vina, neki sastojak izazove taloženje kristala na jajima. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. PRELEPO Gago! Srećni praznici! <3

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. Hvala ti. ♥ I meni su se dopala kad sam ih videla na netu - jednostavno a efektno.

      Избриши
  4. Piękne! Naprawdę wspaniały pomysł! W przyszłe święta na pewno wykorzystam ten sposób! Pozdrawiam Cię kochana i życzę Ci wspaniałych, radosnych Świąt Wielkanocnych. Serdeczne życzenia dla całej Twojej rodziny!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala ti na lepim rečima i čestitkama za praznik! ♥ A dogodine probaj ovako u vinu, videćeš da je lako i lepo. Pozdrav!

      Избриши
  5. Interesantna ideja.Jaja fantastična, glamurozno, elegantna.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥ Drago mi je da ti se dopadaju. Ideja se provlači već neko vreme po netu, morala sam da se sama uverim da li je primenljiva i vidim da jeste..

      Избриши
  6. Krasna ideja. Prvi put vidim da se moze u vinu. Rezultat bas neobicno lijep.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na lepim rečima. ♥ Videla sam ovaj način u moru predloga za farbanje na prirodan način, ali sam bila sumnjičava jer mi ranije jaja bojena travkama nisu bila lepa. Priznajem jedino lukovinu! Ali sam ove godine prežalila vino (koje obožavam da pijem) i iznenadila se rezultatom. Nisam pogešila, jer nema skoro nikakvog posla, a lepo izgledaju!

      Избриши
  7. Одговори
    1. Dobrila, hvala ti.. ♥ Zanimao me ovaj način prirodnog bojenja, pa eto, isprobala ;)

      Избриши
  8. Анониман2. мај 2016. 06:59

    Jeste zaista je teško odlučiti se koja odabrati.Ovaj post sam eto videla posle farbanja i ukrašavanja naših jaja, a to s avinom mi se jako dopada

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mene je zanimalo da li će stvarno biti kristalića, a što se postupka tiče, najlakše moguće! Naliješ i kuvaš :))) Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  9. Tako lepo su se uklopila jedna sa drugima, Hristos vaskrse, srećan praznik!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Birala sam salvetu prema ovim vinskim.. ;))) Vaistinu, srećno i tebi i tvojima! ♥

      Избриши
  10. Ja nemam pojma oko farbanja jaja, jer ne slavimo Uskrs, vec neradne dane koristimo za putovanje. Zato je za mene svaka tehnika sa prirodnim sastojcima fantasticna i, iako kod drugih deluje jednostavno, meni je sve to nekako nedostizno. Moram da priznam da sam se ove godine na internetu nagledala i sjajnih dekupaz jaja, pa su mi i ova tvoja preslatka. Znacajan iskorak se desio u odnosu na nalepnice koje pamtim iz detinjstva:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥ Sećam se i ja onih iz detinjstva sa sličicama, bilo je i lepih i manje lepih, ali i danas ima svega i svačega, počev od mazanja jaja lakom za nokte, penom za brijanje, ma ne mogu svih budalaština da se setim. Vaskršnja jaja imaju simboliku i bojenje (po meni) ne treba da se izokrene u zezanje...
      Iako ne bojiš jaja za Vaskrs, predlažem ti da nekad (nevezano za praznik) isprobaš stari kafanski recept sporog kuvanja jaja u lukovini, sa začinima (lovor i biber), gde ovi sastojci daju jajima divan ukus. Ranije je svaka iole pristojna kafana na imala na šanku, ili na polici iza njega, činiju sa ovako kuvanim jajima, da gosti ne piju "na prazno" :)

      Избриши
    2. E ovo ti je fenomenalna ideja i prica!!! Hvala, isprobavam!

      Избриши
    3. Iskopaću recept za to dugo kuvanje jaja u lukovini (mislim da ga ima kod Pate), pa ti šaljem.. :*

      Избриши