Странице

петак, 8. април 2016.

Kuglice od urmi



Kao deca smo retko jeli urme. Ponekad bi dobili manje pakovanje u elipsastoj tacnici od stiropora, sa strahopoštovanjem skidali celofan i dugačkom plastičnom čačkalicom, koja se protezala po celoj dužini ambalaže, bockali u sušene slatke voćkice. Dugo je sestri i meni to bio redak, a omiljeni slatkiš.

Kad su počela masovna turistička putovanja u severnu Afriku, sećam se da je i naš tata išao u Tunis. Doneo nam je razne kerefeke odande (čak i tarabuku presvučenu kožom neke životinjke), a najlepše od svega je bila ogromna kesa puna urmi. To nisu bile isušene urme kakve su se ovde prodavale, nego mekane, sočne i opojno slatke. Uživali smo danima u njima, a nikako da se potroše..

Od pre par godina slične sveže urme mogu da se nađu i kod nas. Uvoze ih iz Irana, pakovane su u kartonske kutije i mere 500 gr (neka pakovanja su veća, od 600 gr i 650 gr). Obožavam ih i jedem ih ili klot, ili uzmem par urmi sa malo badema - lepše nego bilo koji kolač! Ovaj put sam od urmi napravila fine i osvežavajuće nepečene kuglice, koje spadaju u sugar free, u gluten free, u raw food, a mogle bi još aktuelnih i zvučnih etiketa da dobiju, nego me mrzi da tražim :)))


Sastojci:
500 gr urmi očišćenih od koštica
120 gr mlevenih oraha (ili badema)
3,5 dl vruće vode (po potrebi!)
50 gr kokosovog brašna
1 kašičica cimeta
3/4 kašike rendane korice limuna ili pomorandže
i još:
1/2 šolje kakaa ili kokosa za valjanje/posipanje kuglica

Priprema:


  • Urme krupnije naseckati i natopiti ih u toploj (ne vreloj!) vodi. Posle par minuta ih ocediti. (Ovaj korak preskočiti ako su urme baš sveže i mekane!)
  • Mekane urme štapnim mikserom izmiksati u pire.

  • Dodati mlevene orahe (ili bademe), kokosovo brašno, cimet i ribanu koricu limuna ili pomorandže. 
  • Kašikom sjediniti masu, praviti kuglice veličine zalogaja i svaku uvaljati u kakao ili kokos.


Kuglice ohladiti, po želji ih staviti u papirnate korpice i poslužiti. Mogu se grickati bez griže savesti kao zdrav slatkiš jer nema šećera, nema putera ili margarina.. Ali oprez! Samo par komada, jer kalorije vrebaju - urme su slatke, a orasi i kokos masni!






















Kuglice možete umakati i u 300 gr rastopljene crne čokolade i ostaviti ih pola sata da se ohlade i stegnu. Meni je ta kombinacija zvučala preslatko, pa sam trećinu kuglica uvaljala u kakao, a ostale u kokos jer su nam se tako najviše svidele..







14 коментара:

  1. Znakomite! Bardzo mi się podoba, że są z daktyli. Zdrowe i zapewne pyszne czekoladki! Pozdrawiam Cię Dragano i dziękuję za wspaniały przepis!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala ti ♥ Kuglice su zaslađene urmama, nema nezdravih masnoća, zdrave su i ukusne..

      Избриши
  2. Kuglice divno izgledaju, zdrava i ukusna poslastica. Obozavam datule :) Sjecam se tih sa pocetka price, mislim da ih ima jos uvijek, ovdje bar.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, ima ih u tom "starom" pakovanju i ovde, link koji sam dala je svežijeg datuma.. Drago mi je da i ti voliš urme, meni su one u poslednje vreme zamena za kolače :) Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Mi ove iz Irana uzmemo ko zaslađenje posle ručka baš su sočne i lepe. Verujem da su ove kuglice super!

    ОдговориИзбриши
  4. Divneee, pogotovo uz dodatak narancine korice, mogu zamisliti kako se samo tope dok se grickaju.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tope se, tope, a korica pomorandže im daje finu notu svežine.. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  5. Predivan slatkis, ja ih pravim samo sa urmama i kakaom. Cak sam ih pravila kao novogodisnji poklon, stavljala u lepe teglice. Super su ti fotke!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, hvala puno ♥ Moj Zoki ne mari kakao, pa nisam htela da ga stavim u kuglice, samo je spolja.. Mogu misliti kako su lepo tvoje izgledale u teglicama.. ✿

      Избриши
  6. Radim obavezno, ali nikako da se pokrenem, još jedan u nizu koji ću sigurno isprobati...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ingrid draga, biće mi drago da ih isprobaš.. ✿ Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  7. Pravila sam (sa malim izmenama). Mnogo je dobro!

    p.s.
    Nekada nisam volela urme, sad ne znam da l' je ostalo išta od hrane što ne volim :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, raduje me i što si ih pravila i što ti se sviđaju! A to što pominješ da sad voliš ono što pre nisi nije ništa čudno i kod mnogih se dešava. Kao mlađa nisam mnogo toga marila, sada se davim u tome, plus što mi se dešava da periodično nešto jedem, pa onda neko vreme to isto u velikom krugu zaobilazim.. Hvala ti na svraćanju ♥

      Избриши