Странице

недеља, 6. новембар 2016.

Pohovana palenta




Kada sam kod prijateljice Saške prvi put probala ovo (pred)jelo, nisam znala šta jedem! Ličilo mi je na pohovani sir, ali je ukus bio drugačiji i mnogo blaži. Tada mi je rekla da je recept poreklom iz Herceg Novog, odakle je njena majka rodom. Njena palenta je bila klot, bez parmezana koji sam ja naknadno dodala. 


Palenta spremljena na ovaj način mi se mnogo dopada i povremeno je pravim za doručak ili večeru. Čak se i moj Zoki (koji inače palentu ne mari i plus je na sirovoj ishrani) oduševio kada je probao ovako pohovanu. Bila je prava otimačina dok su se još vrući komadi pušili sa tacne na koju sam ih pohovane odlagala, a mi duvali u njih i hladili ih u sosu od kiselog mleka, senfa i peršuna.


Sastojci:
100 gr instant palente
400 ml vode
20 gr (pola kesice) rendanog parmezana
1 veće jaje
brašno, prezle

za sos:
3-4 kašike gustog (grčkog) jogurta
1-2 kašičice senfa
1-2 kašike seckanog peršuna
malo soli

Priprema:




  • Zakuvati palentu u vodi, pa na laganoj vatri kuvati mešajući par minuta. Začiniti solju i biberom.
  • Skloniti sud sa vatre pa umešati rendani parmezan. 
  • Sipati u plići sud da bude debljine 1 cm i ostaviti da se palenta ohladi i stegne.
  • Seći ohlađenu palentu na kocke, uvaljati u brašno, umočiti u jaje da se obe strane oblože i na kraju sve uvaljati u prezle.
  • Pohovati u tiganju u kome je zagrejano ulje. Gotovu palentu ocediti na kuhinjskom papiru, pa poslužiti kao predjelo sa sosom. 
  • Za sos umešati u grčki jogurt senf i seckani peršun. Posoliti po ukusu i sve dobro promešati.


Uz pohovanu palentu se može umesto sosa poslužiti prilog od dinstanog povrća. Ja sam je kombinovala još i sa ljutkastim satarašom, odlično se slažu!