Странице

среда, 14. јануар 2015.

Torta "ruska salata"




Ovu tortu sam prvi put jela za moju veridbu. Pravila je moja svekrva i to je bila jedna od retkih torti čiji recept nije "poboljšavala", iako je volela da u svakoj nešto izmeni i da joj da svoju ličnu notu... I kasnije je za svaku svečaniju priliku pravila baš ovu tortu i svi smo je rado jeli! Iako spada u klasične torte sa orasima, puterom i jajima, nije prejaka jer je bez čokolade, pa se uvek "repetiralo" (kako smo se mi zezali za repete), odnosno tražilo se obavezno još jedno parče...


Onda je vremenom prestala da je pravi,  jer su u modu ušle neke nove torte, tako da sam na ovu skoro zaboravila. Dok se nismo pre neki dan podsećali ranijih događaja, pa mi je palo na pamet da je napravim mom tati za 85. rođendan...  

Sastojci za 3 kore: 
12 belanca
12 kašika šećera
6  žumanca
6  kašika oraha
6 kašika brašna


za fil:
750 ml mleka
6 žumanca
6 kašika šećera
2 kesice vanil-šećera
5 kašika oštrog brašna

250 gr putera
250 gr prah šećera

100 gr seckanih oraha
100 gr seckanih urmi
100 gr seckanih žele bombona
100 gr suvog grožđa

Priprema:


- Umutiti dobro 4 belanceta sa 4 kašike šećera, dodati (jedno po jedno) 2 žumanceta i još malo mutiti. 
- U umućenu masu lagano kašikom dodavati 1/3 pomešanog brašna sa orasima i blagim prevrtanjem varjačom lepo sjediniti. 
- Peći koru na peki papiru u okruglom plehu prečnika 28 cm, na temperaturi od 180°C tridesetak minuta. 
- Pečenu koru zajedno sa papirom izručiti iz pleha i ostaviti da se hladi. Mutila sam i pekla svaku koru posebno. Umutiti i ispeći i ostale dve kore.

Dok se peku kore, napraviti fil:


-  Staviti da provri 600 ml mleka
Umutiti žumanca, šećer, vanil-šećer, brašno i preostalih 150 ml mleka, pa pažljivo sipati u mleko koje je provrilo i koje smo sklonili sa vatre. Promešati, pa vratiti na vatru da baci dva-tri ključa. Skloniti sa vatre i prohladiti.
-  Umutiti penasto puter i prah šećer, pa kašiku po kašiku dodavati u ohlađen krem. 
-  Sve lepo sjediniti mikserom. Odvojiti trećinu krema za premazivanje torte spolja. 
-  U ostatak dodati sitno seckane žele bombone i suvo voće.


Prve dve kore premazati šarenim nadevom, a treću ostavljenim delom krema. Istim kremom premazati i stranice. Ostaviti na hladno preko noći da se svi sastojci sjedine. Dekorisati po želji. Ja sam je posula mlevenim orasima, nekako mi uz nju ide retro izgled. I još malo čokoladnih srculenca, da ne budem skroz staromodna... :)



Torta je putovala i srećno stigla do slavljenika koji bio zadovoljan i njenim ukusom, a i izgledom... 
Opet se "repetiralo", pa nije svaki dan mom tati 85. rođendan! 





6 коментара:

  1. Kad se samo setim... Ova torta je nekad bila jako popularna, a onda su se vremena menjala i donosila nam stotine novih, zanosnih recepata za torte... Ipak, potrebno je s vremena na vreme izvući neki recept iz starih sveščica i pokazati ga novim naraštajima... Baš si je lepo napravila i ukrasila, oduševio me ona tirkizna žele bombona!
    Tvom tati želim sreću i dobro zdravlje! Vidim da je i on oduševljen tortom, a i tvojom pažnjom!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneška, hvala za lepe želje, preneću slavljeniku! <3 Radovao se tortici jer obožava slatko :)))
      Lepa je ta tirkiz boja, al u ono doba nije bilo takvih žele bombona, samo one što su izgledale kao kriškice narandže i limuna u bledo oranž i žutoj boji. Ponekad neki zelenkasti i to je to! Sad ima u svim mogućim bojama, ova ljubičasta se meni najviše sviđa...

      Избриши
  2. Ovo je divna torta. Ja je obožavam. Čak sam je i pravila nekoliko puta, ali sam izgubila recept. Jako lepo si sve objasnila i rečima i slikom, tako da neću više imati problema. Mnogo mi se sviđa što si ubacila urme, ja se ne sećam da su bile u onom mom receptu, ali baš ovde savršeno čuče. Baš si je lepo dekorisala, a i presek izgleda savršeno. Srećan rođendan trvom tati, koji izgleda bar 15 godina mlađe. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draganče, hvala ti na javljanju i čestitkama! <3
      Dosada ovu tortu nisam pravila, recept odavno "drema" u mojoj sveščici. Po svekrvinom receptu su urme, mada ih ja nisam stavljala jer imam one mekane sveže, pa sam umesto njih ubacila suve brusnice, vidi se na slici crvenkasto...

      Избриши
  3. Tati želim srećan rodjendan i da ga služi zdravlje!!! Vedar čovek, čini mi se da sad pretpostavljam na koga si:)
    Divna torta, meni se posebno dopala i verujem da ću je spremati čim pre. Moram reći da mi se nešto posebno dopalo kod ovih fotkica u toku pripreme. Ne znam zašto ali toliko su mi ljupke i tople. Kiss

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nalence, hvala ti na čestitkama i lepim željama, preneću slavljeniku!
      Što se torte tiče, "starovremska", al još uvek zanimljiva... Čekam tvoje utiske:)))

      Избриши