Странице

четвртак, 1. јануар 2015.

Engadinska torta od oraha - Engadiner Nusstorte



Moja draga Goca mi je poslala recept za ovu tortu-kolač na FB uz preporuku da isprobam. Pravila sam ranije njenu Lincer tortu i štangle sa kačkavaljem, odlično je i jedno i drugo! Pošto u njene recepte ne sumnjam, izabrala sam tortu kao desert za Novu godinu. Nešto sam izgustirala one kremasto - šlagaste torte, a u ovom slučaju presudio je nadev od karamelisanih oraha... Jedino sam bila nevaljala, pa sam malo izukrštala njen recept sa nekoliko drugih (sa švajcarskih sajtova).


Inače, zbunio me u početku naziv torte - nikad čula! U originalu je Engadiner Nusstorte... A onda sam se dohvatila Gugla i pronašla da je to švajcarska torta-kolač poreklom iz 15. veka, koja je obeležje doline Engadin. Inače, dolina je okružena alpskim vrhovima na kojima su se smestili skijaški centri od kojih je najpoznatiji mondenski Sent Moric. E, pa da se i mi osladimo nečim što jede svetski džet-set!



Sastojci: 
300 gr brašna
malo soli
150 gr putera
100 gr šećera
1 jaje
malo hladne vode (meni nije trebala)

nadev:
250 gr šećera
20 gr putera
250 gr oraha (krupno sečenih)
180 gr tečnog (mlečnog!) šlaga

Priprema:


- Sve sastojke za testo umesiti i ostaviti na hladnom 1 h. Dobila sam malo preko 600 gr.



- Za nadev sipati šećer u šerpu i sa puterom karamelisati na blagoj vatri. Dodati orahe, promešati, dodati i pavlaku, skinuti sa vatre i mešati. Ponovo staviti šerpu na šporet i grejati uz mešanje na blagoj vatri dok se sav šećer ne otopi i nadev zgusne. Dobro promešati i ostaviti da se hladi.



- Testo podeliti na dva nejednaka dela (ja sam za donji deo 400 gr i za gornji malo preko 200gr) Veći deo tanko razvući oklagijom u krug veličine malo veći od okruglog kalupa za prečnika 24 cm. Najbolje je da se testo razvuče na silikonskoj podlozi ili čistoj najlon kesi, jer se na taj način lakše može prebaciti u kalup. Paziti da ostane barem 2 - 2,5 cm izdignutog testa na ivici. 
- Sipati ohlađen nadev preko testa, pa prekriti drugim razvučenim delom testa. Po želji odozgo premazati žumancetom. Peći na 180°C oko 40 minuta, na žici postavljenoj na najniži nivo rerne.



Ohlađenu tortu staviti na tacnu i dekorisati po želji. Ja sam je posula šećerom u prahu preko šablona za ukrašavanje i dodala tačku u sredini..



Za ljubitelje karamela i oraha tortica je san snova! Nadev je dovoljno čvrst da se lepo reže i stoji, a opet dovoljno kremast da ne bude suv. Poslužila sam sa malo nezaslađene slatke pavlake, koja taman osveži jačinu torte. Prava uživancija uz šolju kafe i čašicu višnjevače..


Uz ovu preukusnu torticu želim svima srećnu Novu godinu!

Živeli! 

19 коментара:

  1. Slađu čestitku nisam dobila! I baš volim kad Nova godina počne svečano i slatko!
    Prelepa torta, u njoj su svi sastojci koje volim!
    Sličice savršene, sve već znaš!
    Bravo, Gago, bravooooo!
    Neka je i vama srećna i vesela Nova godina!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, Sneškice, pocrveneću koliko me hvališ... ;) Izbegavam da mesim kolače, al za praznik treba da se lepo počastimo! Tortica je baš fina i uopšte nema posla oko nje. Čak ni mikser ne uzimaš u ruke :)))

      Избриши
  2. Divna čestitka i neka je i vama srećna i uspešna Nova 2015 godina!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, hvala ti! Uzvraćam lepe želje - neka ti je vesela i zdrava Nova godina! :*

      Избриши
  3. Interesantan naziv a torta savršena, neobična. Po sastojcima vidim da je preukusna, baš mi se Gago sviđa!
    Šaljem vam puno lepih želja za 2015!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, hvala ti puno na lepim željama! I tebi sve najbolje u Novoj... :*
      Što se torte tiče, mnogo mi se dopala iako sam je prvi put pravila. Ali vredi da se pravi opet i opet!

      Избриши
  4. Kakva lepotica!!! Recept mi se jako dopada i pogadja moj ukus:)))
    Puno sreće, zdravlja, ljubavi i uspeha u Novoj godini, zelim ti od <3. Srećna Nova!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale moja, kad je po tvom ukusu, ništa drugo nego da je praviš... ;)
      Puno hvala na čestitkama, srećna ti Nova! :*

      Избриши
  5. Ova tortica je zaista posebna, karamel fil mi se najvise svidja a sve skupa si divno napravila i dekorisala... stavljam je na listu za probu, i to za neku posebnu priliku.:)) Sve najbolje u Novoj, neka bude uspesna i srecna!:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Lana, raduje me da ti se recept sviđa ovako na čitanje. Baš zbog karamela sam je pravila, više ga volim i od čokolade ;))) Hvala na čestitki, neka je i tebi srećna Nova! :*

      Избриши
  6. Draga Gago, neka ti je sretna Nova godina, nadam se da ce ti ispuniti sve zelje i lijepe snove! :) Torta odlicno izgleda, vjerujem i da je jako ukusna, pravim prvom prilikom iako mi nece ispasti tako lijepa kao kod tebe :)
    P.S. Luda sam za desertnim kasicicama i viljuskicama sa porcelanom, predivna je ova kod tebe na fotki :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moja Biljo, hvla ti! Srećna i vesela Nova i tebi! :*
      Ne sumnjam da će i tvoja tortica biti lepa kad je budeš pravila <3 Što se viljuščica tiče, dobila sam ih za venčanje od svekrvine poznanice, a onda sam našla i kupila kašičice i sad ih koristim za Novu godinu i Božić jer su motivi prigodni i svi različiti - jelkica, deda Mraz, Sneško, anđelčić, svećice, devojka sa grančicom jelke... Obožavam ih!

      Избриши
  7. Happy and blessed new year!
    I wish you all the best!
    Hugs,
    Joanna (http://syros2js.blogspot.com)

    ОдговориИзбриши
  8. A grandeza dos amigos são como as flores raras: sua magnitude fica para sempre.
    (Cristina Beloni)
    Obrigada por compartilhar comigo este 2º aniversário do blog Algodão Tão Doce !!!!
    Um doce abraço, Marie.

    ОдговориИзбриши
  9. Prelepa torta, malopre sam smazala parče koje si mi poslala! Karamel, orasi, prhko testo, pa, ima li šta lepše????

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je ova torta/kolač u TOP 3! Dok mi Goca nije poslala recept nisam ni čula za nju, al mi je bio izazov da isprobam nešto o čemu nemam pojma i isplatila se moja majmunska radoznalost. Hvala ti na pohvalama u komentaru, a na tvoje pitanje moj odgovor je - nema lepše! ♥

      Избриши
  10. Jedva čekam da je napravim... naravno, muž će da računa procentualno povećanje sastojaka za kalup 28, hahaha... ;-)
    Podrazumeva se da je domaćica u svađi sa matematikom... ;-) !

    ОдговориИзбриши