Странице

петак, 20. новембар 2015.

Šafran puding od pirinča



Šafran je začin koji uliva strahopoštovanje samom činjenicom o načinu dobijanja. Stotine hiljada cvetova iz kojih se ručno vade sitne niti prašnika i na poseban način tretiraju, čine da je on najskuplji začin na svetu. Ali vredi svake date pare, bilo da ga koristite u pikantnim slanim jelima ili u slasnim desertima...
Ukus je teško opisati, već sam pominjala u ranijim receptima sa šafranom da je i cvetan i gorkast, jake arome na med i mošus, a posebno je omiljen jer daje divnu zlatnu boju jelu u kome se koristi.


Ovaj puding od pirinča se sprema u Indiji i Pakistanu pod imenom kheer, u Iranu kao sholeh zard, a smatra se desertom dostojnim kraljice... Naravno, zbog šafrana! 

Pomisićete "šta nam priča bajke o običnom sutlijašu.." ali kad pogledate sastojke videćete da su zajednički samo pirinač i mleko, eventualno cimet. Kombinacija ostalih nama nesvakidašnjih začina, zajedno sa bademom, suvim grožđem i puterom, daje pudingu raskošan i zavodljiv orijentalan ukus. Kad vam kaže kraljica... :)))

Sastojci:
1l punomasnog mleka
8-10 niti (ili 1 kesica) šafrana
100 gr basmati pirinča
1 kašika gija (ghee/gi) ili putera
2 kašike listića badema 
(ili pistaća, ili indijskog oraha)
3 mahune kardamoma
1 štapić cimeta
110 gr šećera
1 kašika suvog grožđa

Priprema:


  • U manjem tiganju tostirati kratko badem, izvaditi ga iz suda i skloniti sa strane.
  • Potopiti šafran u 80 ml vrelog mleka i ostaviti da odstoji 20 minuta.
  • Staviti ostatak od litre mleka (920 ml) u sud sa debelim dnom da provri. 
  • Dok se mleko greje, u tiganju otopiti gi ili puter (u puter dodati malo ulja da ne gori) i na njemu propržiti dobro opran i oceđen pirinač. 
  • U provrelo mleko dodati kardamom, cimet i pirinač. Smanjiti temperaturu i kuvati 15 minuta, odnosno dok se količina mleka ne prepolovi.
  • Dodati šećer, mleko sa šafranom i polovinu tostiranog badema.
  • Kuvati dok se mleko skroz ne ukuva. Skloniti sa vatre, izbaciti štapić cimeta i mahune kardamoma. Dodati suvo grožđe i promešati.
  • Poslužiti toplo ili hladno, posuto ostatkom tostiranog badema.



Poslužila sam puding u Bolivud stilu - kitnjasto i malčice kičasto.. :)))








Ideja - Mother Earth living

8 коментара:

  1. Tvoje lepe slike su prava oda šafranu! Recept sam pročitala, i baš mi se dopada!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno! Oda šafranu, plus zahvalnost tebi, jer si mi prvu kesicu donela baš ti... ♥ Od onda sam se navukla i samo čačkam gde mogu da ga ubacim :))) A papirnu kesicu čuvam i samo je njuškam dok ne kupim sledeću...

      Избриши
  2. Kako si samo ovo lijepo prezentovala. Divna ti je ova zdjelica i tanjiric. Bas slatko izgleda :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ♥ Smatrala sam da kraljevska poslastica zaslužuje da se potrudim oko prezentacije, čak sam možda i malčice preterala, ali neka... :)))

      Избриши
  3. Sitnica! Ali, znam koliko voliš da isprobavas nove ukuse i mirise!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Materijalno možda sitnica, mada kad ukopčaš da 0,12 gr košta 1 evro dođe mu cena preko 8.000 evra kilo! Nego što ja nisam uopšte imala predstavu o ukusu, niti obraćala pažnju na to da ga ima u prodavnicama. Kad si mi ga donela nisam znala šta bih sa njim, pa sam krenula u istraživanje i otvorila mi se Sezamova pećina sa morem blaga od recepata! Onda 1 evro jeste sitnica naspram uživanja...♥

      Избриши
  4. Zanimljiv slatkis, nikad ranije nisam cula, svasta naucimo citajuci te :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga moja ♥ I ja učim, nešto od naših blogera, a najviše kopajući po netu, Wikipediji.. Imam dosta slobodnog vremena da ga trošim na istraživanje, pa i ono što do skoro nisam znala ispada da znam :)))

      Избриши