Странице

понедељак, 23. новембар 2015.

Pogača sa bundevom



Razmišljala sam da pravim slatko dizano testo sa bundevom, ali me srce vuče na drugu stranu..

Kod nas se bundeva tradcionalno  sprema kao slatkiš - pečena,  začinjena cimetom i šećerom, ili kao slatka pita bundevara. Tek od nedavno se koristi i u slanim jelima i testu, pa se prave divne čorbice, mekani hlebovi i peciva ili ukusni prilozi i salate. Na ovom blogu pored ovog imate još 8 recepata sa bundevom, pa ih pogledajte, možda vam još neki privuče pažnju..


Sličnu pogaču sam pravila pre par godina nekoliko puta, jer je bundeva u testu dobra vila koja odradi sve dobro što se može odraditi - daje bolji ukus, mekoću, boju, a hleb ili pecivo koje se sa njom pravi duže ostaje sveže. Još kada se obogati sirom, travama i dobrim uljem... 
Onomad sam natrčala na recept za pogaču sličan onome po kome sam je ranije pravila, pa sam rešila da je umesim. Ovaj put je nešto izmenjena i jednostavnije pripremljena, jer sam se u međuvremenu ulenjila, pa sam postupak koji je lakši oberučke prihvatila.

Sastojci:
15 gr kvasca
1 kašičica šećera 
30 ml mlake vode 
225 gr integralnog brašna
225 gr brašna (tip 500) 
200 gr pasirane pečene bundeve 
1-2 kašičice soli 
50 gr tvrdog sira (parmezan ili kačkavalj) 
2 kašike maslinovog ulja 
nekoliko listića prosušene žalfije (ili timijana)
70 - 100 ml mlake vode da se zamesi testo
po želji semenke golice (ili suncokreta)

Priprema: 


  • Kvasac razmutiti u malo mlake vode, dodati šećer i malo brašna i ostaviti da zapeni.
  • U brašno dodati pripremljeni kvasac, pire od bundeve, so, parmezan, maslinovo ulje i izmrvljene listiće sušene žalfije. Zamesiti mekano testo sa mlakom vodom (količina vode kojom se zamesi pogača zavisi od toga koliko je vlažan pire od bundeve.) Sud sa testom pokriti i ostaviti na toplom da narasta oko 2 sata. 


  • Naraslo testo istresti na dobro pobrašnjenu dasku i nauljenim rukama formirati pravougaonik, pa preklopiti par puta i rukama i oklagijom rastanjiti u pogaču. 
  • U pleh staviti papir za pečenje i prebaciti pogaču. Zaseći po površini, pokriti i ostaviti da se diže oko pola sata. Premazati vodom i posuti po želji semenkama bundeve - golice (ili suncokreta) i ostacima seckane žalfije.
  • Zagrejati rernu na 200°C i staviti pogaču da se peče 30-35 minuta dok ne dobije zlatnu boju. 


Ukusna je i topla i hladna, testo je mekano ko pamuk i božanstvenog ukusa. Može se jesti sama, sa jogurtom ili kefirom, ili od nje napraviti sendvič. Može i uz jelo uz koje inače ide hleb.

Pogača može biti i posna ako se iz testa izostavi sir. Pravila sam i tako, fina je i mekana.





8 коментара:

  1. Divna pogaca! Nisam nikada probala praviti nesto slicno, a ovo mi bas izgleda primamljiivo :) Ima divnu boju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, obavezno probaj! Ne možeš da zanisliš kako je fino testo sa bundevom, kao da si stavila jaja, i po boji i po strukturi, a ukus neznatno promenjen... A pogača duže ostaje sveža i mekana. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. Imam u zamrzivacu pire od bundeve koji sam nedavno pripremila:) Ovo ce biti idealna sansa da se iskoristi!

    ОдговориИзбриши
  3. Prelepo izgleda! Pravila sam testa sa pireom od bundeve, i baš su mi se dopala, fina su, mirisna, i neodoljivo žuta!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Sneki! ♥ Pošto si isprobala, onda sve znaš, da ti ga ne hvalim... Još mu sir i žalfija daju poseban ukus :)))

      Избриши