Странице

четвртак, 26. новембар 2015.

Mafini sa kefirom



Nismo ljubitelji mafina... Ni Zoki ni ja. Pravila sam ih par puta, pojeli su se, ali bez onog oduševljenja koje prati druge kolače. Još smo se zafrkavali da je manja petljancija da se na hleb namažu puter i med (ili pekmez), a ukusnije je...
A nije da se nisam trudila, probala sam nekoliko recepata. Prvo sam pravila mafine koji sam dobila polugotove, iz kutije, samo se dodaju "mokri" sastojci. Pa onda čuvene Najdželine Chocolate Chocholate-Chip Muffins. Neslavno su prošli, jer kakao i čokolada u toj količini nisu omiljeni mojoj jačoj polovini, a i meni se soda bikarbona oseća u testu pa nek je i mrva! Pravila sam mafine po preporuci, pa po još nekim popularnim receptima, ostali smo i dalje ravnodušni..


A onda je naišlo veče kada nam se neizdrživo jelo nešto slatko, maltene smo bili u stanju da pojedemo zašećerenu kuhinjsku krpu! Pošto sam, gledajući reprize repriza, upamtila da engleski fensi kuvari (koji su usput i TV zvezde) mafine relativno brzo smućkaju samo kašikom, krenem da merim, dodajem, oduzimam, menjam... Da bude domaći kefir u testu, jer je pravi čarobnjak da ono ispadne mekano i vazdušasto! Da bude čokolade, ali malo. Da bude i voća, ali malo. Naravno, voće ono koje imam u frizu, trefile su se ribizle. I mic po mic, dobila sam mafine koji su nam se dopali te večeri topli, ali i sutradan kada su se ohladili. Najzad su bili bolji od hleba sa pekmezom! ;) A onda su proveravani više puta i uvek pojedeni do zadnje mrve i pre nego što se skroz ohlade!

Najbolje od svega je što od sudova uprljam samo jednu činiju i jednu kašiku - sve radim u istom sudu! Nije potreban mikser, ni odvojeno mešanje mokrih i suvih sastojaka, ponavljam: sve može da se odradi u samo jednom sudu! 
Na slikama su mafini pravljeni od pola mere, dobila sam 9 mafina, znači od pune mere dobićete... Mislim, to je matematika za 1. razred osnovne, pa da se ne šegačim sa pisanjem rezultata ;)

Sastojci:
270 gr brašna
180 gr smeđeg šećera
10 gr praška za pecivo
1 kesica vanil-šećera
220 gr kefira
80 ml ulja
2 srednja jajeta
80 gr čokoladnih kapljica (ili seckane čokolade)
80 gr ribizli (može zamrznutih)

Priprema:


  • U veću činiju prosejati brašno, prašak za pecivo, dodati šećer i vanilu. Promešati i napraviti kašikom udubljenje.
  • Dodati u udubljenje prvo kefir, pa ulje i na kraju jaja. Kašikom energično izmešati mokre sastojke da se sjednine, pa polako pomešati sa brašnom i šećerom da se sve lepo sjedini, ali da ne bude skroz glatka masa. 


  • Dodati čokoladu i voće, ovlaš kašikom promešati i puniti kalupe za mafine obložene papirnatim korpicama ili silikonske kalupe. Moji su prečnika 4 cm/dno, 7 cm/vrh i 4 cm/visina.
  • Peći dvadesetak minuta na 180°C da narastu i blago porumene, pa ih izvaditi na rešetku da se par minuta prohlade. Posuti prah - šećerom i posužiti.






















Mafini su kao penica - lagani, mekani i sočni. Odlični su za doručak ili večeru uz mleko, ili u bilo koje doba dana uz kafu ili čaj..

Mogu "mokri" sastojci da se smućkaju i u odvojenom sudu, pa vi po želji. Meni su odlični i ovako kada sve uradim u istom. 
Umesto domaćeg kefira može i kupovni, ili jogurt. Šećer može i beli, a ribizle se mogu zameniti bilo kojim bobičastim voćem, svežim ili smrznutim.. 
Ovo poslednje me (dok sam pisala) podsetilo na oglas gde je pisalo "Kupujem noviji ili stariji auto, domaće ili strane proizvodnje..." - što bi značilo, bilo kakav! ;)







14 коментара:

  1. Ja upravo pijem kefir i ugledah tvoj post :) Divno izgledaju, volim ih najvise sa nekim sumskim vocem, nekako mi budu najukusniji. Ribizle bi mi se bas dopale :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ♥ Ako nisi probala da mesiš sa kefirom, obavezno isprobaj, dobićeš mnogo bolje testo nego sa mlekom ili jogurtom. I meni se ova verzija sviđa, za druge ću još da vidim :)))

      Избриши
  2. jaaako neobično i lepo ... samo u prvi mah ne prepoznadoh kapljice ;)) mislila sam neko voće ... pa se vratih na sliku ponovo ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljana, hvala ti ♥ Imaš i hladne, a i rastopljene kapljice (u kolažu), pa biraj za prepoznavanje koje su ti draže... meni su rastopljene skroz "njami"...

      Избриши
  3. Prelepi su, baš lepo što su nežne ribizle ostale cele, nimalo se nisu rascmoljile... moram da isprobam ovaj recept, mi baš volimo mafine!
    Slike, kao i uvek - baaajne!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneki, zahvaljujem ♥ Ribizle sam stavljala neodleđene, možda se zato nisu rascmoljile (pamtim izraz, sviđa mi se !) Probaj, ali bi bilo zgodno sa domaćim kefirom jer utiče na dizanje testa "drastiĆno"..

      Избриши
  4. Oh, kefir...tako rijedak za pronaci u Australiji...na srecu, ovdje gdje sam sad, u izobilju je... divno izgledaju tvoji mafini!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Jasna ♥ Eto prilike da uživaš u kefiru, pus da malo gljivica poneseš Down under...

      Избриши
  5. Uh, što ovo izgleda primamljivo; pribilježeno je za isprobavanje! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Uz soljicu kafe, pravo uzivanje... pogotovo kad je sve tako lepo servirano.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Minjončice, hvala ♥ Baš kako kažeš - uz kafu su prava uživancija ♥ Ja bih tu dodala i čašicu nekog likera, radi boljeg raspoloženja :)))

      Избриши
  7. Kefir zaista daje poseban ukus testu. Nazalost ovde ne mogu da ga pronadjem, ali citala sam da se moze kupiti u granulama u apoteci, sto jos uvek nisam istrazila. Tvoji mafini odlicno izgledaju i verujem da su isto tako ukusni :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nataša, tri godine nisma kupila jogurt, samo kefir koristim i to domaći. Lepo je što kod vas može da se kupi u granulama, mi ga delimo između sebe, pa ako ga neko ima dobro je, ako ne, onda kreće potraga preko raznih foruma i sajtova. Samo mogu da ga preporučim, stvarno je blagotvoran za sve - od našeg tela, pa do dizanja testa! Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши