Странице

уторак, 12. јул 2016.

Rupičasta pita sa sirom



Definitivno najomiljenija! A ne može biti prostija - kore, sir i jaja, bez drugih dodataka, ali sa puno rupica kada se ispeče... :)


Elem, pita sa sirom je (po nekom nepisanom pravilu) trebala da bude jedan od mojih prvih recepata na blogu, ali nije, nego je 281.! Posle mnogo isprobanih recepata i mljackanja pita po drugim kućama, restoranima i pekarama, mom mužu i meni je ova pita najbolja! Vole je i moji gosti, vole je svi sa kojima sam godinama radila i nosila je na razna čašćavanja, pa nema razloga da ne bude voljena i ovde.. Kod ove pite nije presudna ni vrsta sira, a ni kora. Važno je motanje, odnosno treba da ostane vazduha u korama, pa će pečena pita biti rupičasta i vazdušasta..


Sastojci
400 gr kora za pitu
450 gr belog sira (kod mene je ili sitni, ili feta)
2 jajeta
po potrebi soli (zavisi koliko je sir slan)
po potrebi ulja (po 1 kašicica na svaku koru i
podmazivanje pleha + 1 kašika za premazivanje)
2-3 kašike kisele pavlake

Priprema:


  • Prvo napraviti fil za pitu: sir izgnječiti viljuškom, dodati jaja i promešati kašikom da se sve lepo sjedini. 
  • Na slici je sitni sir sa manje masnoće - uglavnom tako pravim nama kod kuće, a gostima pravim sa feta sirom.


  • Jednu koru za pitu raširiti i na polovinu sipati i po toj polovini razmazati kašičicu ulja. 
  • Preklopiti drugi deo kore preko, pa namazati 1 prepunu kašiku fila. 
  • Smotati namazanu koru ovlaš u rolnu kao palačinku i smotati u krug ili potkovicu. Ne pritiskati i ne sabijati, ostaviti vazduh da sir i jaja imaju mesta da se na toploti rašire i da pita naraste.


  • U podmazanu tepsiju slagati smotane pitice dok se ne napuni. Prstima ih rasporediti da između nema praznog prostora, ali ih nikako ne sabijati! 
  • Preostali fil (meni ostane 1 kašika) pomešati sa kiselom pavlakom i sa malo ulja, pa tanko premazati sve pitice odozgo.
  • Rernu zagrejati na 200°C i staviti pitu da se peče oko 40 minuta. Po potrebi je na pola pečenja pokriti alu-folijom da ne gori. Mi volimo reš koricu, pa je ja pokrijem tek pred kraj.


Pečenu pitu malo prohladiti, podeliti na komade i poslužiti. Dobra je u bilo koje doba dana za bilo koji obrok, a uz nju poslužiti salatu ili neki kiseli mlečni napitak. Zimi uz pitu jedemo ajvar, leti paradajz salatu i krastavce, za doručak je odlična sa kefirom, a popodne i uvece sa pivom..


Pita obavezno ide na sva putovanja sa mnom, jer je zgodna da se podeli na komade koje pojedinačno uvijem u alu-foliju. Kada ogladnim, pojedem komad pite umesto dosadnog sendviča. Ponesem i kutijicu sa čeri paradajzićima, pa griz pite, hop paradajzić u usta.. i tako.. :)))

E sad, ako i na drugim mestima pročitate isti poslednji pasus znajte da se nisam klonirala i da ne pišem na još 5 drugih mesta, već neki nemaju svoje reči i slike, pa otimaju moje! Još samo da ih pitam za dozvolu jel' pita može i dalje sa mnom na put!!! :))))







14 коментара:

  1. Šta da ti kažem, kad je već sve jasno!? Nedostatak originalnosti, a višak drskosti i bezobrazluka... No, to si i sama videla, i opisala... Tačno tako, pitaj da li i dalje možeš svoju pitu na put sa sobom...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma nemam reči, osim pohlepa.. 😕 A pita će na put u svakom slučaju, to je već razrađena šema ❤

      Избриши
  2. Draga Gago, napisi im svima po e-mail i zamoli da uklone recept ili da dodaju link za tvoj blog masnim slovima u vrhu. Mozda nauce nesto od toga. Kada se cuti, onda ljudi misle da je u redu.
    Pita je stvarno divna, tako da mozes ocekivati jos "posudjivanja" i tvoj blog bas ne treba gledati gladan :(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana moja draga, raduje me da ti se pita dopada, verovatno je još neko isto pravi, jer je način baš lak, a rezultat odličan!
      Što se "pozajmljivanja" tiče, ne mogu da stave link sa bloga, jer je ukraden recept sa mog profila na Coolinariki.. Ranije sam pisala mailove, samo me još izvređaju i psuju u odgovoru, pa sam digla ruke. I ne samo ja, već i mnoge druge blogerke. A tek je na Facebooku haos!
      Nego mi je baš bez veze što je recept još juče objavljen i od strane blogerke i nazovi prije sa Coolke, iako zna da sve objavljujem i tamo i ovde na blogu.. I šta onda sa nepoznatima, kada me oni koje lično poznajem zavrnu zarad recepta više?!

      Избриши
  3. Ja volim tako a moji jufke, gle čuda :-) Isto pravim, samo u plehu od rerne da se nedodiruju, da budu krckave skroz okolo. Predlažem ti da ulje sipaš malko izdašnije u pleh pa da močneš s jedne strane pa okreneš da ta umočena strana dođe gore. Lepo se lepi susam ako ga stavljaš.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veco, svašta sam ja već isprobala, ali ovako mi je zakon! Ulje ne smem puno, susam volim samo na pecivu i kod onih andrmolja tipa tahini, humus.. Ali ću da te poslušam za "nedodirivanje", pa ti javljam kako je prošlo kod Zokija, meni će sigurno biti po volji ❤

      Избриши
  4. Ja ću je sigurno isprobati, a ako mi lijepo ispadne, i objaviti po već ustaljenom kod takvih stvari: najprije Pinnam nečiji recept u Recipes to try, pa kada ih napravim, onda prebacim u Tried and true. A na blogu lijepo stavim čiji je recept ili tko me je inspirirao, pa link na blog, pa link na recept na blogu (originalni recept). Mislim da si na taj način pomažemo u promociji ali i u druženju jer se uvažavamo. Svima nam se dogodilo što i tebi, a fotke se najčešće kradu. Ma ne znam kome treba prisvajati nešto tuđe, ne radi se ni o slavi, ni o novcu. Obična glupost.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma znam ja da ti sve fino uradiš kako je i red.. Nije meni prvi put da mi nepoznati "pokupe" recept, ali mi je krivo da je prija sa Coolke koja svraća ovde na blog i prati me na FB uradila nešto što smatram da nije korektno... Dala je ona link na moj recept na Coolki, ali mislim da je trebala da sačeka da objavim recept i na blogu, ili bar da pita da li imam nameru da ga ovde postujem. Ovako je ispalo da sam kopirala njeno.. Mada, sve je ovo nevažno, meni je blog isključivo zabava, ne želim da ga komercijalizujem, a ako će neko da presvisne za klikom više, neka mu je na zdravlje i moj recept!

      Tebe puno pozdravljam, drago mi je da ti se pita sviđa i biće mi drago da čujem tvoje utiske ❤

      Избриши
  5. Анониман13. јул 2016. 20:49

    Pita je fantastična . I ja ću je probati. a mislim da si ipak pogrešila što nisi ovde dodala o kome se tačno radi da pogledamo, a samim tim i za njih je to bolje upozorenje nego kad samo napišeš neki ili mnogi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ti, raduje me da ti se pita dopada i da ćeš je isprobati! ❤
      Dala sam u tekstu link na blogove koji su doslovce "pozajmili" i tekst i sliku, a priju blogerku nije teško da pronađeš i sama, samo pogledaj ko je dan pre mene na blogu objavio pitu pod istim nazivom...

      Избриши
  6. Анониман14. јул 2016. 00:07

    Gago i meni se to isto desilo. Pre neki dan vidim moj recept za croustade- krustad na blogu jedne gospođe i naravno ni reči o tome čiji je recept. Samo sam napisala komentar da su joj super ispale moje krustad, misleći da će bar nečim pokazati da je uzela moj recept ali ni tada nije reagovala. Onda sam digla ruke od svega.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sunčice moja draga, nije mi prvi put, a ni poslednji.. Nema načina da se to spreči, a doživela sam svašta kada sam opominjala ili pisala direktno "pozajmljivačima". Ima ona narodna "oteto - prokleto", pa računam da će im se kad tad vratiti..
      Tebe puno pozdravljam, hvala ti na javljanju!❤

      Избриши
  7. Pravila sam pitu veceras, i Vesela je bila tu, klopali smo i uzivali, bolju nismo probali zaista !! Fantasticna! Jedino za odozgo nisam imala pavlake pa sam dodala u ostatak fila jos jedno jaje, ispalo je dobro i tako. Divna je, spolja hrskava, unutra meka ko dusa :-)) Ljubimo te!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, baš se radujem da se naša familija fino počastila pitom po mom receptu! Drago mi je da vam se svidela, ljubim i ja sve vas.. ❤

      Избриши