Странице

понедељак, 7. април 2014.

Soparnik



Kao najdraži recept koji sam "otkrila" u poslednjih pet godina izdvajam soparnik. Onomad me sestra pitala šta da pravi od malo zeleniša koji joj je preostao, ja sam joj ko iz topa ispalila - "soparnik"! I koleginici koja posti sam ga preporučila, jer je idealan obrok sad za vreme Uskršnjeg posta.

Neobično ime za staro jelo koje datira još iz vremena pre Turaka, a usavršili su ga u dalmatinskim Poljicama. Sastoji se od dva sloja testa i nadeva od blitve. Izvorno se priprema na okruglim drvenim pločama i peče na kominu. Inače je soparnik u Hrvatskoj službeno zaštićen oznakom geografskog porekla.



Sastojci:
160 gr integralnog brašna
2 kašike maslinovog ulja
malo soli
1 dl vode
nadev
10 listova blitve
malo seckanog crnog luka (može i mladi)
još maslinovog ulja
beli luk

Priprema:


  • Zamesiti testo od brašna, uljamalo soli i vode. Podeliti na dva dela, od kojih je jedan malo veći za donju koru, a drugi manji za poklopac. Donju koru staviti u pleh na pek papir.
  • Blitvu iseći, posoliti i pobiberiti, dodati luk i malo maslinovog ulja. Sve rasporediti preko razvučenog testa, pokriti drugim delom, zavrnuti krajeve da fil ne ispada.
  • Viljuškom izbockati gornju koru, pa sve peći na 200°C dok gornja kora blago ne porumeni (nekih dvadesetak minuta).
  • Pečeni soparnik premazati maslinovim uljem i posuti seckanim belim lukom.



Svaki put me oduševi jednostavnost sastojaka, a prelep i nezaboravan ukus... Sezonu blitve sa radošću dočekam, a soparnik je kec iz rukava kad ne znate šta bi na brzinu, a da je fino.



Nekad preteram sa nadevom, al svako neka pravi kako mu drago, ja volim ovako... Spremam ga uvek sa blitvom, mada su neke moje rođake i drugarice probale sa spanaćem ili sa koprivom i kažu da je isto odličan! Takođe može od belog brašna, al meni je slađi ovaj od integralnog.  Još čašica vina i milina..


http://malecarolije.com/2014/09/25/blogerijada-na-adi/

Pravila sam ga za okupljanje blogerki na Adi u septembru 2014. godine, slikice u kolažu su sa sajta "Male čarolije".