Странице

петак, 11. април 2014.

Jastuk torta



Ovo je jedna od retro tortica koja je na proslavama mog detinjstva bila obavezna! Rođendan mi pada u leto, taman u sezoni malina, a torta je kremasta, lagana i baš osvežavajuća! Moja mama je volela da je mi je pravi, a gosti su uvek bili oduševljeni ukusom ove torte. 

Sastojci:
patišpanj
6 jaja
150 gr šećera
150 gr brašna

krem
6 žumanaca
6 kašika šećera
1 vanil-šećer
2 kašike oštrog brašna
6 dl mleka

i još 
200 gr malina (ili drugog bobičastog voća),
za premazivanje
3 kesice šlaga, 
ili 1/2 l slatke pavlake zaslađene po želji šećerom u prahu, 
ili 6 belanca, 6 kašika šećera

Priprema:


- Napraviti patišpanj na način koji više volite, a ima ih dva. Odvojiti žumanca od belanaca, pa ih dobro umutiti sa šećerom. Umutiti sneg od belanaca, pa ih lagano mešajući, naizmenično sa brašnom dodavati u umućena žumanca.
- Ili se mogu umutiti cela jaja sa šećerom u gustu masu, pa dodavati kašiku po kašiku brašna lagano mešajući. Smesu sipati u pravougaoni podmazani pleh. Peći dvadesetak minuta na temperaturi od 180°C. Kad testo porumeni, probajte da li je pečeno probadanjem tankom iglom ili čačkalicom, koja treba da bude suva kad je izvučete iz testa.
- Staviti mleko da se zagreje. U posebnom sudu umutiti žumanca sa šećerom, dodati vanil-šećer i brašno, sve još malo mutiti, pa dodati u toplo mleko. Na blagoj vatri stalno mešajući kuvati krem dok se ne zgusne, ali da ne provri. Kuvani krem skloniti sa vatre i ohladiti povremeno mešajući.



Ohlađeno testo (patišpanj) seći na uzdužne trake širine 1 cm, pa filovati na sledeći nacin: trake položeno naređati jednu do druge, premazati kremom, staviti deo malina.
Zatim popreko ređati novi red traka od testa, premazati kremom i poređati maline. Ovo ponavljati dok se ne potroše testo i krem.





Tortu premazati šlagom umućenim po uputstvu sa kesice ili slatkom pavlakom umućenom sa prah šećerom. Umesto šlaga može se premazati šaumom od belanaca koji se sprema tako što se šećer nalije sa čašom vode i skuva gušće nego za slatko. Belanca umutiti u čvrst sneg, u njih u tankom mlazu dodati sirup od šećera, pa mutiti dok se ne dobije sjajna gusta masa. Ohladiti i premazati tortu.


Patišpanj je bolje napraviti dan ranije, pa ga sutradan seći i filovati. U nekim receptima koje sam nalazila, stavlja se džem od kajsija na krem. Ja stavljam maline, jer mi se tako najviše sviđa, a i moja mama je tako spremala. Takođe je tortu odozgo uvek premazivala šaumom od belanaca, a meni je jednostavnije da umutim šlag iz kesice ili slatku pavlaku. Vi birajte šta više volite.





2 коментара:

  1. Obožavam ovu tortu! Sa bobičastim voćem je zaista najlepša! U zadnje vreme u patišpanja stavljam šaku sitno seckanih oraha čisto da 'čorba' bude gušća :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam navikla sa malinama, nekad kupine ili jagode. Kad vidim pekmez od kajsija u nekim receptima, nije mi to to..
      Sa orasima nisam probala, sigurno "pokvare" tortu, kao i sve druge ;))) Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши